verivicatie fout opgetreden, geen verbinding wel signaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toyne
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 18:31
beste allen,

vorige week heb ik internet/tv en bellen van ziggo
tot nu toe waardeloos, op mijn galaxy s3 heb ik internet zolang ik in de woonkamer blijf.
zodra er echter een muur komt tussen mijn telefoon en mijn router(standaard van ziggo) valt mijn connectie weg en krijg ik er is een verificatie fout opgetreden.

na heen en weer gebel met ziggo was het advies om van kanaal te switchen, dit heeft echter geen enkele verbetering opgeleverd.

het probleem in het kort:
galaxy s3 werpt wifi er telkens uit als ik mij niet in de directe kamer van de router bevind. er is wel een signaal (maximaal signaal op de slaapkamers) maar kan geen verbinding maken door verificatie fout.opnieuw het wachtwoord invullen heeft geen effect/onnodig omdat als ik terugkeer in de woonkamer hij het signaal weer oppakt zonder probleem.

weer ziggo gebeld en volgens hun lag dit echt aan mijn telefoon en adviseerde ze een losse router te plaatsen.

deze oplossing en het afschuiven om mijn telefoon vind ik echter erg kort door de bocht en vandaar dat ik hier even kom navragen of dit verhaal wel klopt. want er zijn een paar dingen die niet kloppen in dit verhaal.

1) mijn vriendin heeft overal(tot op zolder) bereik met haar mobiel en nooit last heeft van dit probleem.
2) zwager, vriend en vader hebben hetzelfde
3) zusje met een totaal andere telefoon heeft hetzelfde probleem.
4) dit probleem heb ik verder nergens, niet bij mijn ouders thuis (ook ziggo, wel een losse router).
5) niet bij mijn zus thuis, ook ziggo geen router.

ik heb hier geen kaas van gegeten maar misschien heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
staat misschien power safe aan?

1. *#0011#
1. tik op je telefoon pad de code : *#0011# in.
2. druk op de optie knop (links van de home knop)
3. klik op WiFi
4. onderaan de lijst staan "WiFi power save mode"
5. zet deze op uit. er moet uit staan en niet aan.

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ziggo routers zijn berucht om slechte WiFi signaal.

Het is per type/model/merk (en soms zelfs identieke) telefoon verschillend of deze net wel/niet goed een WiFi signaal oppakt of weergeeft.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:13

Nox

Noxiuz

Ja. Neem een losse router. De wifimodems zijn gewoon redelijk slecht qua wifi. Modem in bridge laten zetten ;)

Wat je wel kan proberen is je wifinetwerk vergeten.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wifi is tweeweg verkeer, als je telefoon rotte antenne's of een zender/ontvanger heeft dan is het goed mogelijk. Nu is het wel zo dat de Ziggo router/modem combinatie niet bepaald een lichtpuntje is.

Advies: Koop een losse router en sluit die aan of laat die aansluiten. Vervolgens door Ziggo het modem in "bridge mode" laten zetten. Dat is 1 telefoontje naar de servicedesk.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

redfoxert schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:36:

Advies: Koop een losse router en sluit die aan of laat die aansluiten. Vervolgens door Ziggo het modem in "bridge mode" laten zetten. Dat is 1 telefoontje naar de servicedesk.
Afhankelijk van het modem kun je dit ook zelf doen (Ubee bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
toyne schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:32:
beste allen,

vorige week heb ik internet/tv en bellen van ziggo
tot nu toe waardeloos, op mijn galaxy s3 heb ik internet zolang ik in de woonkamer blijf.
zodra er echter een muur komt tussen mijn telefoon en mijn router(standaard van ziggo) valt mijn connectie weg en krijg ik er is een verificatie fout opgetreden.

na heen en weer gebel met ziggo was het advies om van kanaal te switchen, dit heeft echter geen enkele verbetering opgeleverd.

het probleem in het kort:
galaxy s3 werpt wifi er telkens uit als ik mij niet in de directe kamer van de router bevind. er is wel een signaal (maximaal signaal op de slaapkamers) maar kan geen verbinding maken door verificatie fout.opnieuw het wachtwoord invullen heeft geen effect/onnodig omdat als ik terugkeer in de woonkamer hij het signaal weer oppakt zonder probleem.

weer ziggo gebeld en volgens hun lag dit echt aan mijn telefoon en adviseerde ze een losse router te plaatsen.

deze oplossing en het afschuiven om mijn telefoon vind ik echter erg kort door de bocht en vandaar dat ik hier even kom navragen of dit verhaal wel klopt. want er zijn een paar dingen die niet kloppen in dit verhaal.

1) mijn vriendin heeft overal(tot op zolder) bereik met haar mobiel en nooit last heeft van dit probleem.
2) zwager, vriend en vader hebben hetzelfde
3) zusje met een totaal andere telefoon heeft hetzelfde probleem.
4) dit probleem heb ik verder nergens, niet bij mijn ouders thuis (ook ziggo, wel een losse router).
5) niet bij mijn zus thuis, ook ziggo geen router.

ik heb hier geen kaas van gegeten maar misschien heeft iemand hier een verklaring voor?
Misschien een beetje ver gezocht, maar maak je verbinding met een Wifi netwerk, waarvan de naam al bestaat?

Bijvoorbeeld dat de buren dezelfde SSID(netwerknaam) uitzenden, en je telefoon met hun netwerk wil verbinden als je verder bij je eigen netwerk weg bent? En daarom verificatie fout krijgt? Aangezien zij waarschijnlijk een ander wachtwoord gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:30

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Niks nieuws hier ook brak wifi met experia box v8. Samsung note n7000 slecht bereik in tuin 5 meter van box.

Terwijl me moeder een Samsung S3 heeft en bereik achter in tuin heeft rara :X