Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vriendin zoekt basic laptop

Pagina: 1
Acties:

• toyne
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 18:31
Wat ga je met je laptop doen?
de laptop is voor mijn vriendin zodat ze niet constant mijn pc inpikt.
ze zal er vooral word/excel op gebruiken en film/series kijken/downlden(soms door te koppelen aan de tv, soms in bed)
zelf zegt ze ook graag iets als sims erop te willen hebben.

Wat is je budget?
het liefst weinig, maar max 600 omdat een basic laptop volgens mij wel dat ongeveer kost.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee de laptop is voor thuis gebruik

lijstje met eisen
- mooi scherm liefst mat (ivm invallend licht)
- een disk drive zodat er cd's/dvd's in kunnen
- 15,4 - 17.x als schermdiagonaal
- verder gewoon goede prijs/kwaliteit verhouding.
- eventueel aanpasbaar met een ssd in de toekomst

zelf had ik dit ingevuld in de pricewatch en toen kwamen er een paar laptops uitrollen
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 15-p132nd€ 569,-€ 569,-
1HP Pavilion 15-p257ng€ 512,84€ 512,84
1Lenovo Z50-70-59442527€ 599,-€ 599,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.680,84

al deze 3 laptops voldoen aan de eisen.of de hardware ook up te graden is weet ik niet, hier heb ik geen kaas van gegeten.

de HP Pavilion 15-p257ng is kwa prijs de leukste en dit is denk ik te verklaren vanwege het hebben van een hdd ipv een sshd. het verschil hiertussen is mij echter een raadsel omdat ik tot vorige week nooit van het bestaan van een sshd had gehoord. is het de moeite om voor ongeveer 80 euro meer voor een sshd te gaan die kleiner is dan de hdd?

HP Pavilion 15-p1 heeft 12 gb geheugen wat mij klinkt als overkill, 8 lijkt me ook ruimschoots voldoende. maar is dit ook zo?

heeft iemand ervaring met deze laptops met name hoe ze werken( toetsenbord etc) en welke zouden jullie aanraden in deze situatie, eventuele andere opties mogen ook.

bij voorbaat dank

• goorms
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-10 21:41
Hallo,

Ik kan niet echt hulp bieden ben zelf ook nog opzoek naar een laptop voor m'n studie met ongeveer hetzelfde budget maar het viel me wel op dat de HP Pavilion 15-p257ng een QWERTZ toetsenbord heeft ipv van een QWERTY.

• toyne
dat was mij nog niet opgevallen
bedankt voor de tip

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Ik zou de HP modellen links laten liggen ivm de AMD cpu. De Lenovo voldoet aan het eisen die je stelt voor haar gebruik.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vidra schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:12:
Ik zou de HP modellen links laten liggen ivm de AMD cpu. De Lenovo voldoet aan het eisen die je stelt voor haar gebruik.
Nou zijn AMD A8 APU's nog helemaal zo gek niet, maar een Core i5 is wel beter.
Tweede HP is maar beschikbaar bij 1 winkel dus dat is vermoedelijk een model wat al end-of-life is.

Daarbij heb ik slechte ervaringen met de consumentenlijn van HP. Modellen die oververhit raken en uiteindelijk daar door scheurtjes in de PCB's krijgen en dan niet meer willen werken. En ze zijn vaak minder stevig dan Lenovo, op z'n minst voor t gevoel.

Dus ik opteer ook voor de Lenovo.
Betere CPU, minder hardware problemen en hogere bouwkwaliteit.

Edit: Toetsenborden van Lenovo vindt ik ook fijner typen trouwens. Vaak zit daar ook nog een coverplaat tussen de toetsen in waardoor ze minder snel een laag zooi er tussen hebben zitten.
Zo even niet gezien of deze Lenovo ook dat typerende Acupoint dopje (rode clitoris in t toetsenbord :P ) heeft, maar dat werkt (na een half uurtje wennen) stukken fijner als een trackpad.

Lenovo werkt ook regelmatig met mat afgewerkte schermen. Dat kijkt veel fijner bij fel licht en komt kleur-echter over.

SSD inbouwen is praktisch altijd een optie trouwens, dus daar hoef je je eigenlijk geen zorgen over te maken.

SSHD's zijn niet de moeite trouwens. Dat is gewoon een kleine buffer en dat werkt voor een korte schrijfactie wel OK maar je merkt er ongelofelijk weinig van.

[ Voor 33% gewijzigd door McKaamos op 23-08-2015 14:27 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ben toevallig een eigenaar van deze laptop pricewatch: Lenovo Z50-70-59442527

Door een SSHD heb je veel opslag als HDD en (bijna) het snelheid van een SSD
Hij kan Battlefield 4 aan, dus ook Sims 3.

Je kan mijn productreview: Lenovo Z50-70-59442527 review door Dutchredgaming lezen, maar hij is nog incompleet!

Review QNAP TS-230 NAS

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dutchredgaming schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:27:
Ben toevallig een eigenaar van deze laptop pricewatch: Lenovo Z50-70-59442527

Door een SSHD heb je veel opslag als HDD en (bijna) het snelheid van een SSD
Hij kan Battlefield 4 aan, dus ook Sims 3.

Je kan mijn productreview: Lenovo Z50-70-59442527 review door Dutchredgaming lezen, maar hij is nog incompleet!
SSHD is bij lange na niet zo snel als een volledige SSD.
Het is zo snel als een fatsoenlijke desktop harddisk in een laptop. Laptop drives zijn normaliter flink trager dan hun desktop broertjes. SSHD helpt zondermeer, maar is nogsteeds mijlen ver van een SSD.

SSHD's gebruiken hun flash storage gedeeltelijk als buffer en gedeeltelijk als cache.
Dat betekent dat er een stukje vol gepropt zit met veel gebruikte bestanden en het andere deel gebruikt wordt om data-opslag acties op te vangen en dan later naar disk te schrijven.

Zolang er weinig informatie op een SSHD staat, zal het cache gedeelte vrij veel 'hits' hebben. Dus dat er om data wordt gevraagd en dat het direct uit cache gelezen kan worden.
Echter, na verloop van tijd wordt je Windows install groter (systeemherstel backups, rotzooi van Windows Update, etc), je installeert een hoop software en slaat je vakantiekiekjes op.
Je hebt dan veel meer data dan hoe groot de cache is en dan heb je dus veel vaker een 'miss'. En dan worden ze merkbaar trager, want dan zit je steeds meer te wachten op het mechanische deel van de schijf.

Dus als je m net hebt, is het zeker sneller als een normale laptop harddisk. Na verloop van tijd vertraagt zo'n SSHD hybride geval behoorlijk.
En zodra je 'm defragmenteert (wat Windows Vista en hoger helemaal vanzelf doen elke X hoeveelheid tijd), moet de cache weer opnieuw gaan 'leren' wat hij moet onthouden. Of je ramt in ieder geval een flinke deuk in wat de cache heeft geleerd over jouw werkgedrag.
Want ja, die hyberfil.sys en pagefile.sys van ieders net zo groot als je RAM (dus tegenwoordig 4GB+) zijn in honderden stukjes gedeeld en worden oppeens wel heel vaak opgevraagd... moet de cache dat onthouden? hij weet niet wat er precies gelezen/geschreven wordt. Maar het wordt vaak gevraagd dus het zal wel belangrijk zijn, niet? :P En dan liggen de belangrijke opstartbestanden van Windows ineens uit de cache en start hij daarna ineens traag op.

SSHD's hebben vooral een toepassing voor gewoonte beesten. Iemand die elke dag Game X speelt of elke dag met Word en Excel aan de slag moet.
Als je regelmatig grote hoeveelheden data muteert (c.q. een film download oid) doet een SSHD vrij weinig.

En daarbij, zoals gezegd, is een SSHD effectief ongeveer zo snel als een desktop harddisk.
Als je een desktop gewend bent in dezelfde klasse als die laptop, dan merk je het hele verschil van de SSHD niet. Dat voelt dan als normaal met een neiging om te gaan vertragen op bepaalde momenten.

Kortom, als je het je kan veroorloven, dan is het absoluut aan te raden om een SSD te kopen.

Edit:
Is ook meteen de reden dat je geen SSHD's in desktop PC's ziet. Die hebben 1) ruimte voor twee devices, 2) concurentie van hoogtoerige schijven zoals de WD Velociraptor en 3) normale desktop drives zijn al relatief snel en hebben minder effectieve boost van een SSD cache ivm grotere kans op een cache-miss (meerdere TB's op een cache van 8GB... sja), 4) SSHD's hebben nadelen zoals beschreven.

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 23-08-2015 22:30 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• toyne
bedankt voor de info,

mijn vriendin had hiervoor idd ook een HP en die is inderdaad oververhit geraakt (zonders games)

dan ga ik dit keer wegblijven bij de hp en voor de lenovo
Pagina: 1