Onverklaarbaar hoog data-verbruik iPhone 6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 09:51
Hallo,

ik heb maandelijks 2GB data bij mijn abonnement. Maar afgelopen vrijdag bleek dat ik al aan 99% zat. Ik reset de statistieken maandelijks in ios op de 1e dag van mijn facturatiemaand. In ios zie je standaard hoeveel data alle processen hebben verbruikt. Maar wanneer ik ze optel, kom ik maar aan 1GB ipv 2GB. Ik heb ook de data opgeteld van de system services e.d. Proximus heeft ook een app waarin je je verbruik kunt zien, en daar geven ze hetzelfde verbruik aan.

Dus ik snap totaal niet waar die 1GB data naartoe is gegaan. Is er misschien ergens een verborgen data-vreter die ongezien data verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
In theorie zou al het verbruik op de iPhone bij het mobiele verbruik tabje te zien moeten zijn. Maar Proximus geeft dus ook aan dat je pas 1 GB verbruikt hebt? En je iPhone ook? Wie zegt dan dat je 99 % verbruikt hebt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb sinds twee maanden nog maar 7 GB in mijn bundel en moet er daarom ook goed op letten, sinds dien heb ik al vaker gemerkt dat de verbruikte data die iOS opgeeft geregeld niet klopt.

Ik gebruik daarom My Data MGR om mijn data te controleren, erg fijne app, hij laat zien wat je dagelijkse verbruik is, je maandelijkse verbruik maar ook het verbruik via Roaming of sim van een ander land.

Aanrader.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
mitchell2805 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:42:
In theorie zou al het verbruik op de iPhone bij het mobiele verbruik tabje te zien moeten zijn. Maar Proximus geeft dus ook aan dat je pas 1 GB verbruikt hebt? En je iPhone ook? Wie zegt dan dat je 99 % verbruikt hebt als ik vragen mag?
Proximus app geeft 1,9GB aan, net als iOS zelf. Dus dan moet het wel kloppen. Alleen, als ik de stats optel van alle apps en processen die data verbruiken, kom ik slechts aan 1GB ongeveer. Er is dus 900MB dat ongezien wordt gebruikt, en daar maak ik mij echt wel zorgen om.
Donstil schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:29:
Ik heb sinds twee maanden nog maar 7 GB in mijn bundel en moet er daarom ook goed op letten, sinds dien heb ik al vaker gemerkt dat de verbruikte data die iOS opgeeft geregeld niet klopt.

Ik gebruik daarom My Data MGR om mijn data te controleren, erg fijne app, hij laat zien wat je dagelijkse verbruik is, je maandelijkse verbruik maar ook het verbruik via Roaming of sim van een ander land.

Aanrader.
thnx voor de tip maar die app laat niet toe om te zien hoeveel data elke app verbruikt of heeft verbruikt.

[ Voor 36% gewijzigd door pina op 23-08-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
pina schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:21:
thnx voor de tip maar die app laat niet toe om te zien hoeveel data elke app verbruikt of heeft verbruikt.
Hij begint uiteraard pas met registreren op het moment dat je hem installeert, ziet dus niet je oude resultaten maar om het in het vervolg te voorkomen is het wel handig.

Hij doet geen individuele apps idd maar dat is ook niet zo heel belangrijk, het is zelf wel goed in te schatten wat groot verbruikers zijn. 30 minuten 1080P Video op Youtube verbruikt nou een maal meer dan 1000 iMessage berichten, daarvoor heb je geen statistieken nodig maar gezond verstand.

Wat ik persoonlijk wel handig vind aan de App is dat hij elke dag je dagelijks verbruik opnieuw berekend en een Push stuurt als je er overheen dreigt te gaan. Gebruik je een paar dagen wat minder data heb je de volgende dagen een grotere "dag bundle". Erg handig.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fdytcg.png

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Heb je het verbruik van het 'systeem' ook al bekeken? Staan mobiele hotspot e.d. onder... Niet dat ik verwacht dat je dat niet gedaan zou hebben, gewoon om zeker te zijn. ;)

Anders wordt in dit draadje op het Apple Support forum volgens mij hetzelfde probleem beschreven. In dat geval zul je hem moeten herstellen. Helaas.

[ Voor 40% gewijzigd door Liliuokalani op 24-08-2015 00:27 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:30
Ik zou ook gelijk even nalopen of je whatsapp backup op automatisch staat en dat die backup ook eventueel via mobiele data mag. Die wordt namelijk (als het goed is) niet meegeteld met je verbruik van whatsapp in je menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
dcell schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:11:
Ik zou ook gelijk even nalopen of je whatsapp backup op automatisch staat en dat die backup ook eventueel via mobiele data mag. Die wordt namelijk (als het goed is) niet meegeteld met je verbruik van whatsapp in je menu.
oei, dat zou het wel eens kunnen zijn want heb vorige week voor de 1e keer een backup willen maken in icloud, maar dat duurde te lang en kon het niet annuleren. Dus ben ik maar naar flight modus gegaan en 's morgens moet die zijn herstart met backuppen toen ik de deur uitging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:06
Dat zou die 900MB wel kunnen verklaren. In mijn volledige whatsapp carrière zit ik nu totaal op 1200MB aan totaal verstuurde en ontvangen gegevens. Die staan dus ook allemaal in die back-up
Pagina: 1