Aankoopadvies voor NFC reader

Pagina: 1
Acties:

• basloki
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-01-2021
Ha Tweakers,

Voor mijn studievereniging ben ik bezig met het ontwikkelen van een kassasysteem. Dankzij dit systeem kan men tegoed zetten op een account, dat account koppelen aan een NFC pasje en daarmee afrekenen.

Het systeem werkt al, probleem is dat we voor het verder uitrollen van het systeem op zoek zijn naar een goedkopere NFC reader. Nu gebruiken we namelijk de ACR122, die ook kan schrijven. Deze kosten echter bijna €50 en ik hoopte dat ik een een stuk goedkopere zou kunnen vinden. Na zoeken kom ik echter heel weinig alternatieven tegen. Daarom vroeg ik me af of jullie misschien een goedkoper alternatief weten. Misschien een andere manier om NFC pasjes te lezen?

Ter verduidelijking, dit zijn de eisen:
-het UID van een NFC smartcard uit kunnen lezen
-voor de moderne NFC (smartcards), zoals de OV chipkaart
-draadloos uitlezen en redelijk snel (max 2 seconden)
-USB aansluiting, met een min 0,5m kabel (liefst langer)

Hopelijk kunnen jullie helpen bij dit leuke project!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-02 19:48
Ik ben niet heel erg bekend met NFC readers en dergelijke, dus een alternatief kan ik je niet bieden. Echter is de ACR122 voor +/- €28 te koop via eBay bij meerdere Chinese verkopers.

Als je er meerdere nodig hebt zou je een verkoper kunnen benaderen, wellicht dat ze een bulk korting kunnen geven.

Hier een voorbeeld van een verkoper die de ACR122 aanbiedt voor €28 inclusief 5 NFC kaarten.

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10

br00ky

Moderator Harde Waren

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik denk niet dat er een verschil zit tussen eentje die enkel kan lezen, of eentje die kan lezen en schrijven. Beide moeten gewoon met die kaart kunnen communiceren, het zal enkel ietsjes minder firmware implementeren betekenen, maar ik denk niet dat je daar heel veel financieel op gaat winnen.

Ik weet overigens niet hoe belangrijk jullie beveiliging vinden, maar houd er wel rekening mee dat het nou niet heel moeilijk is om UID te klonen als je toegang hebt tot iemands pasje om te klonen.

[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 23-08-2015 22:16 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pasjes, zeker voor afrekenen in een kroeg of studievereniging, zijn prut. Leuk bedacht maar onhndig, zeker als je met tegoeden werkt. Wil je voor 30 euro bier en heb je een pasje met 20 tegoed, 1 van 5 en twee waar nog 2,50 op staat. Betekent een flinke lange rij en boze studenten. 1x meegemaakt in het Gelredome (was toen nog vrij nieuw) en die zijn er vrij snel weer vanaf gestapt.

Als je al met NFC wilt werken: koop / lease een pinapparaat met NFC mogelijkheden. Wordt tegenwoordig meen ik zelfs door sommige banken standaard uitgeleverd.

Als je toch simpel wilt werken en geen gehannes wilt: gewoon met papier werken. Kartonnen bierkaart waarop afgetekend wordt wat er gedronken is. Einde van de avond afrekenen. Verloren kaart is minimaal 100 euro lappen (want 50 zuip je er wel doorheen, die drempel is te laag ;) ).
Either that, of gewoon cash houden. En vooral NIET, ik herhaal NIET, prepay gaan werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

basloki schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:27:Daarom vroeg ik me af of jullie misschien een goedkoper alternatief weten. Misschien een andere manier om NFC pasjes te lezen?
Mijn telefoon kan ook NFC lezen? 8)7

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

Pagina: 1