Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi op desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om een pc te bouwen, heb echter nog geen netwerkkabel naar mijn kamer liggen. Ik zou daarom graag internet verkrijgen via een usb wifi stick. Hebben jullie hier ervaring mee en wat voor model zouden jullie mij aanraden?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08

Tazzios

..

Ik zou kiezen voor inbouw gezien de antenne`s daarvan beter zijn en eventueel zijn te vervangen mocht dat nodig zijn.
zoiets bijvoorbeeld: pricewatch: TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter of AC pricewatch: TP-Link Archer T9E

[ Voor 16% gewijzigd door Tazzios op 23-08-2015 10:21 ]

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:42
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:12:
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om een pc te bouwen, heb echter nog geen netwerkkabel naar mijn kamer liggen. Ik zou daarom graag internet verkrijgen via een usb wifi stick. Hebben jullie hier ervaring mee en wat voor model zouden jullie mij aanraden?
Ik heb zelf dit model

TP-Link Archer T4U

Heel tevreden van, hangt aan mijn nuc. Let wel op, het is een hele grote stick :-).

Verwijderd

@Yarisken:
Wordt die stick niet erg warm?

Zelf adviseer ik anderen ook altijd een PCI-e kaart.
Juist om de externe antennes voor een groter bereik en omdat ze beter gekoeld worden door de airflow van de PC behuizing.
Er zijn al heel wat USB adapters vroegtijdig overleden doordat ze erg warm worden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom neem je dat niet meteen mee in Game/grafische pc ?

Ik vraag me af hoe we iets kunnen aanraden terwijl je de PC nog niet eens hebt. Sterker nog, als je per definitie WiFi wil, waarom dat niet een alternatief moederbord opsnorren voor 15 Euro extra met WiFi onboard?

Lees je ook nog even NT Beleid want hier staan een aantal tips (en eisen) waardoor het beantwoorden van jouw vraag aanzienlijk beter gaat.

Daarnaast, maar dat is mijn mening, wil je niet gamen op de WiFi, zeker niet omdat je niet beschrijft wat je huidige internet-snelheden zijn, hoe/waar ver weg je van modem/router zit en wat je al getest hebt qua doorvoer.

[ Voor 54% gewijzigd door MAX3400 op 23-08-2015 11:05 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:12:
Beste Tweakers,

Tja, hier valt niks over te zeggen, en niks over te garanderen. In mijn optiek is voor een desktop(!) PC wifi een groot taboe, tenzij je dat ding elke dag versjouwd. Dat gezegd en gezwegen, het kán goed werken:

* Zorg voor een AP op dezelfde verdieping
* Zorg voor een 5GHz netwerk en muren waar dat signaal door kan óf een AP in dezelfde ruimte (dus geen betonnen muren)
* Zorg er voor dat niemand anders op je kanaal zit (vooral bij 2,4GHz een probleem in veel regio's), en áls ze er op zitten, dat ze niet heel druk zijn met netflix/dowloads/etc... hoewel je dat niet aan de signaalsterkte ziet, is de drukte van een concurrerend wifi netwerk bepalend voor je uiteindelijke bandbreedte.
* Als je voor de 2,4GHz band gaat; zorg er voor dat je geen babyfoons in de buurt hebt, of dat je AP/PC niet te dicht in de buurt van een magnetron zit.
* Zorg voor een goede randaarde voor je PC
* Zorg voor goede wifi apparatuur: router/AP met de juiste standaarden en goede externe antennes, etc...

Het kán goed gaan met WiFi, maar het >HOEFT< niet goed te gaan... het is érg onvoorspelbaar; jij kunt er de beste voorspelling over doen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:32:
@Yarisken:
Wordt die stick niet erg warm?

Zelf adviseer ik anderen ook altijd een PCI-e kaart.
Juist om de externe antennes voor een groter bereik en omdat ze beter gekoeld worden door de airflow van de PC behuizing.
Er zijn al heel wat USB adapters vroegtijdig overleden doordat ze erg warm worden.
Levensduur, sure. Maar geen beter bereik.
Die USB wifi sticks willen best warm worden.

Het grote probleem van Wifi op een desktop is dat de antennes te dicht bij een groot stuk metaal zitten waardoor het signaal wordt geabsorbeerd.
Of je nou een USB stick of een PCI(e) insteekkaart gebruikt, bereik is vrijwel altijd naadje. Tenzij je je USB wifi stick verder van je PC af hangt met een verlengkabel, of andere antennes (met voet en kabel) voor je PCI(e) kaart koopt.

Externe antennes heb je altijd wel. Je zal ze echt met een kabel verder weg moeten gaan zetten.
Bij een kaart hangen ze aan de PCI bracket, met USB zit je altijd aan de buitenkant.

Anyway, ik zou een PCI(e) kaartje pakken met antennes aan een kabel.
USB 2.0 (wat de sticks meestal zijn) levert max 500mA @ 5volt en moet dat delen met alle devices op de betreffende bus.
Dat betekent dat een stickje stroomtekort kan hebben en daardoor minder krachtig signaal uitstuurt.
Met PCI(e) heb je dat probleem niet.

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 23-08-2015 11:11 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:30
Ik zou eerder naar powerline kijken als kabels trekken echt niet mogelijk is. Dat levert qua latency een betere verbinding op dan via wifi en dat lijkt mij bij gamen het belangrijkste punt.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:23

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Kassad schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:37:
Ik zou eerder naar powerline kijken als kabels trekken echt niet mogelijk is. Dat levert qua latency een betere verbinding op dan via wifi en dat lijkt mij bij gamen het belangrijkste punt.
Helemaal mee eens!

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom? Ik lees vooralsnog nergens een reden dat er helemaal geen Cat5e mogelijk is naar de betreffende kamer. Ondanks dat wordt aangeraden de kabel maximaal 100m te houden, moet je wel in een heel raar huis wonen, wil je niet 100m kabel via een omweg kunnen neerleggen (desnoods uit de kelder, naar de hal, langs de plinten naar het trappenhuis, 2 trappen omhoog, hoekje om langs de plinten, 3e kamer linkerkant op zolder).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:23

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Kabels dwars door huis heeft een zgn lage WAF. Ik vermoed in het geval van de TS een erg lage Parents-AF.

Maar Cat5E heeft natuurlijk bovenal de voorkeur.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Welke kaarten heb je zelf al op het oog? Wat is het bereik op de lokatie van de PC?

Heb je hoge snelheid nodig (Dus AC support), kan je router dat? Heb je dekking op 5Ghz of zit je aan de 2.4?

Kortom: Meer informatie is nodig om een goed topic te openen. Zet neer wat je nodig hebt en verwacht, en wat al aanwezig is.
Geef ook aan welke opties je overweegt: Je kan in de pricewatch prima zelf wat onderzoek doen, reviews lezen en je keuze vast 'voorselecteren'. Wij gaan hier niet u-vraagt-wij-draaien doen: Als je zelf wat vooronderzoek doet zijn de antwoorden veel gerichter en is men ook veel meer bereid je (constructief) te helpen.
Omdat het daaraan op dit moment ontbreekt gaat dit topic op slot: Je mag prima een nieuw topic openen, maar geef dan wel even de bovengenoemde punten mee.

Zoals gezegd is een kabel veruit de snelste / stabielste oplossing. Als dat echt niet kan, dan kun je ook MOCA overwegen. Powerline en wifi zijn imho pas de last-resort optie. Beiden bieden geen gegarandeerde stabiele oplossing.
Kan prima werken, maar kan door zoveel factoren beinvloed worden dat er geen enkele vorm van zekerheid te bieden is: Is per situatie verschillend en kan zo 'ineens' stoppen met stabiel werken door factoren buiten jouw macht om.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.