Koelkast bereikt temperatuur en blijft uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 22:18
Tweakers ,

Onze koelkast stopt sinds enkele dagen met koelen na het bereiken van de temperatuur . Heel goed uiteraard , maar hij slaat niet weer aan als het wél nodig is . Met als gevolg dat het vriesgedeelte ontdooid en alles op kamertemperatuur komt.

Als ik hem uit druk en weer aan zet , begint de koelkast weer netjes totdat hij op temperatuur is . Hij slaat niet uit zichzelf weer aan .

Ik heb hem al een paar uur uitgezet in de hoop er een leiding bevroren was door het warme weer van de afgelopen dagen . Helaas blijft het probleem aanwezig .
Aangezien hij wel koelt en vriest als ik hem weer uit en aan zet ga ik er van uit dat er genoeg koudemiddel in zit .

Iemand een gouden tip ? We gaan over 3 weken verhuizen , dus hij moet nog even volhouden ;)

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Zet je hem uit door de stekker eruit te trekken?
Zo niet, probeer dat eens en slaat hij dan ook vanzelf aan?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Net uit gezet door de stekker eruit te halen . Ook dan slaat hij vanzelf weer aan .

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Misschien als nood oplossing een tijdschakelaar die hem om de zoveel tijd aan en uit zet.

Verder geen verstand van koelkasten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Denk dat de thermostaat van je koelkast op weg is naar de eeuwige jachtvelden. Vervangen is meestal niet de grootste uitdaging maar kost je wel een paar tientjes. Deze zit meestal achter de draaiknop in de koelkast.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 18:01
Ik gok dat het een digitale koelkast is. En dan zal het wat ingewikkelder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Het is idd een digitale koelkast . Ik heb het kapje van de thermostaat verwijderd en de thermostaat in een bak ijs gehangen . Hij slaat dan netjes uit , daarna ik een bakje lauw water en dán slaat ie niet aan . Uit drukken en daar gaat ie weer 7(8)7

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Vervangen dat onderdeel dus. Nieuwe kopen en in de plaats monteren. Zal niet te moeilijk moeten zijn als je al weet hoe je hem weghaalt en terugzet?

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 18:01
Zit dus iets mis in de aansturing. Thermostaat is wel goed dan. Die Electronics zal wel niet goedkoop zijn. Misschien dat je een simpele aan uit van mechanische koelkast erin kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik de optie om er dan gewoon een tijdklok ertussen te zetten wel een goede vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:58
Het kan ook zijn dat hij loopt totdat de compressor oververhit is en hij in een beveiliging schiet welke een reset vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

jeroen3 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:05:
Het kan ook zijn dat hij loopt totdat de compressor oververhit is en hij in een beveiliging schiet welke een reset vereist.
Dat lijkt me niet als er precies tot de normale waarden gekoeld wordt en het daarna ineens stopt. Als de compressor of oververhitting een probleem zou zijn zou het al voor of juist na het bereiken van de ingestelde temperatuur gebeuren. Niet precies óp de ingestelde temperatuur...

@TS: Heb je al eens op de site van de fabrikant gekeken of dit een bekend euvel is en heb je nog garantie? Om wat voor merk en type gaat het eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door bvk op 24-08-2015 19:20 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Het is Samsung rl36sbms , inmiddels bijna 10 jaar oud dus de garantie is al verstreken .
Ik heb google al geraadpleegd maar over dit type ben ik dit verschijnsel nog niet tegen gekomen .

Ik kan er eens een nieuwe voeler in drukken , voor 10 euro is dat niet een dure gok .
Maar ik denk dat als ie wel uit slaat als ie op temperatuur is dat de thermostaat juist wél werkt .

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:06
Met een 10 jaar oude koelkast kan je beter kijken naar een nieuwe. Het natuurlijke verlies van de gassen in de compressor en technologische innovaties maken een nieuwe koelkast een stuk zuiniger dan je oude.

Hoewel het produceren van een nieuwe koelkast een belasting is voor het milieu, zal hij een groot deel kunnen goedmaken op het verbruik.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Pagina: 1