Toon posts:

Playstation 4 downloading issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag, ik heb wat problemen met mijn ps4.. en heb er tot op heden geen oplossing voor gevonden. Het downloaden van updates, games, etc etc gaat zo traag.. Mijn verbinding is goed.. download 40gb games op mijn desktop binnen 15 tot 20 min, maar mijn ps4 lijkt daar moeite mee te hebben..

(PS4 Geeft niet je volledige download speed en dat weet ik.. maar met 100kbps downloaden is ook niet echt goed..)

Ik vroeg me af of mensen al een goede oplossing gevonden hebben..

Ik het het volgende geprobeerd:

Portforwarding
DMZ
DNS
MTU
Rust Mode
Pauzeren - Starten
Modum resetten

(Al mijn apparaten zijn verbonden met kabel)

Nu zit ik eraan te denken om mijn ps4 op te sturen omdat ik het gevoel heb dat ik gewoon een slechte netwerkpoort heb..ik weet dat ze nieuwe type modelen hebben CH-1200, waar wat dingen aan veranderd zijn.. (Niet qua game ervaring)

Maar de vraag gaat meer uit naar mensen die er misschien een goede oplossing voor gevonden hebben..

De ps4 geeft wel aan dat ik een snelheid van ongeveer 50mb download en 8mb upload heb.. dus vind het raar dat me downloads zo langzaam gaan..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
Psn is gewoon traag. Pauzeren en na vijf seconden verder gaan helpt soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:26:
Psn is gewoon traag. Pauzeren en na vijf seconden verder gaan helpt soms.
Heb ik gedaan ik merk dat rust stand sneller gaat.. na 5 min in rust stand gezet te hebben merk ik dat ik al 2 gb gedownload heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:59
Denk niet dat opsturen gaat helpen, ik heb hier ook 200 mbit van ziggo, en een game downloaden van 12 gig duurt 10 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mizojojo schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:32:
Denk niet dat opsturen gaat helpen, ik heb hier ook 200 mbit van ziggo, en een game downloaden van 12 gig duurt 10 uur.
Het enigste wat voor mij werkt is rust mode..
Wel nadat ik me DMZ host naar me ps4 heb gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Old skool ps4 nachtje laten doorhalen is op het moment het beste wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03

PBP

Netwerktest doen tot je fatsoenlijke snelheid krijgt is het enige wat werkt. Downloadservers zijn gewoon traag. Het lijkt wel dat het sinds firmware 2.0 is gekomen. Toen PS4 net uitgebracht was had ik wel fatsoenlijke snelheden, nog niet de max wat ik kan halen, maar in ieder geval acceptabele snelheid van 15mb per sec. Nu mag ik blij zijn als ik 1mb per sec haal :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:58

MazeWing

The plot thickens...

Kamp ook al maanden met trage downloads. En hier betaal je dan €15 en binnenkort €20 per kwartaal voor...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:09
Wat bij mij soms wilt helpen is de MTU wijzigen van 1500 (dit is default) naar 1473, 1450 of 1430.

Geen flauw idee wat dit doet, maar mijn games haal ik dan binnen 10 min binnen ipv 5-30 uur.

Maargoed, komt erop neer dat de servers van Sony erg ruk zijn. Heb ook 't idee dat ze je download af en toe gewoon omlaag gooien..

[ Voor 25% gewijzigd door aevitas1 op 27-08-2015 01:56 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Bij mij is het enige wat consistent werkt de internet connection testen, via settings > network. Niet ideaal, maar dit geeft de snelheid een enorme boost.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Doe in het vervolg even een search. Zijn al tig topics over en vrijwel iedereen heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Wat bij mij werkte was een beetje klooien met de mtu, telkens pauzeren en dan gwn in rustmode zetten als je gaat slapen. Bij rustmode alles uitzetten behalve internet.

Soms heb je 15 mbps en soms 1-2 mbps... ik kreeg zelfs 100kbs :s

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Laatst online: 03-10 21:26
aevitas1 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 01:55:
Wat bij mij soms wilt helpen is de MTU wijzigen van 1500 (dit is default) naar 1473, 1450 of 1430.

Geen flauw idee wat dit doet, maar mijn games haal ik dan binnen 10 min binnen ipv 5-30 uur.

Maargoed, komt erop neer dat de servers van Sony erg ruk zijn. Heb ook 't idee dat ze je download af en toe gewoon omlaag gooien..
Dit heeft het bij mij 1x goed gedaan. Daarna was het gewoon weer dezelfde langzame ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 15:29

JK

Ach, PSN is al jaren baggertraag. Ik kon dat nog wel accepteren op de PS3, want gratis. Nu ik dus betaal op de PS4, vind ik het niet kunnen. Ook ik haal hele lage snelheden. De PS4 heb ik zelfs bekabeld aangesloten ipv via WiFi. Maakt echt niets uit.

Ik heb nu bijv. ook de demo van Dying Light gedownload op de PC via Steam ipv op de PS4. Via de PC in no time binnen, op de PS4 had ik denk ik 2 dagen moeten downloaden. PS Plus ga ik na dit jaar sowieso niet meer verlengen, laat ze eerst maar de boel verbeteren. Misschien doe ik de PS4 zelfs wel weg. Weinig echt goede titels en wat er aan komt is ook allemaal wel op de PC te krijgen. Ik dacht dat ik dit nooit zou zeggen... hij staat bij mij ook meer uit dan aan. De afgelopen 2 maanden misschien 1 uurtje aangestaan. :+ Maar goed, heb ook andere hobbies, dat is één van de redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 00:48
Het is wel op een punt waarop ik vind dat er eens massaal geklaagd moet gaan worden. Het irriteert me steeds harder dat ze er maar mee weg komen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
rwbk schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:02:
[...]

Dit heeft het bij mij 1x goed gedaan. Daarna was het gewoon weer dezelfde langzame ellende.
Klopt, ik was 't spuugzat dat ik continu moest kloten met de instellingen als ik iets moest downloaden.

Gelukkig is 't op mn xbox one een stuk sneller allemaal (gemiddeld rond de 85-100 mbs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Laatst online: 03-10 21:26
aevitas1 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:30:
[...]

Klopt, ik was 't spuugzat dat ik continu moest kloten met de instellingen als ik iets moest downloaden.

Gelukkig is 't op mn xbox one een stuk sneller allemaal (gemiddeld rond de 85-100 mbs)
Je hebt een Gbit verbinding dat je met die snelheden download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
(Late reactie, was op vakantie sorry)

Mijn Xbox One zit gewoon direct op mn modem aangesloten, ik heb 220/22 van Ziggo.

Ik heb er verder weinig mee gedaan, de Xbox One is enkel DMZ Host en heeft een static ip.

Het maakt niet uit wat ik probeerde met mijn PS4 (zelfde instellingen, DMZ host, static IP, andere DNS), de DL snelheid bleef ruk. Ik moest continu met m'n MTS instellingen aan de gang met elke update / game download om de snelheid omhoog te krijgen en vaak ging die snelheid na 20 min ook weer naar de knoppen.

Tot nu was de laagste dl snelheid op mn xbox one rond de 60 mb, gemiddelde ligt rond de 80-85 met uitschieters tot iets boven de 100. De enige conclusie die ik hieruit kan halen is dat Sony een download limiet erop gooit om één of andere reden, maargoed dat valt de verwachten met maar 1gb aan cloud saves e.d. Hun netwerk is gewoon ruk.

Ben blij dat ik uiteindelijk mn xbox one aangeschaft heb. Sindsdien heeft mn PS4 misschien 2-3 uur aangezien (sinds eind juli), dus denk dat ik mn ps4 eruit gooi. Staat alleen maar stof te happen hier.

[ Voor 10% gewijzigd door aevitas1 op 06-09-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 09:10
aevitas1 schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:45:
(Late reactie, was op vakantie sorry)

Mijn Xbox One zit gewoon direct op mn modem aangesloten, ik heb 220/22 van Ziggo.

Ik heb er verder weinig mee gedaan, de Xbox One is enkel DMZ Host en heeft een static ip.

Het maakt niet uit wat ik probeerde met mijn PS4 (zelfde instellingen, DMZ host, static IP, andere DNS), de DL snelheid bleef ruk. Ik moest continu met m'n MTS instellingen aan de gang met elke update / game download om de snelheid omhoog te krijgen en vaak ging die snelheid na 20 min ook weer naar de knoppen.

Tot nu was de laagste dl snelheid op mn xbox one rond de 60 mb, gemiddelde ligt rond de 80-85 met uitschieters tot iets boven de 100. De enige conclusie die ik hieruit kan halen is dat Sony een download limiet erop gooit om één of andere reden, maargoed dat valt de verwachten met maar 1gb aan cloud saves e.d. Hun netwerk is gewoon ruk.

Ben blij dat ik uiteindelijk mn xbox one aangeschaft heb. Sindsdien heeft mn PS4 misschien 2-3 uur aangezien (sinds eind juli), dus denk dat ik mn ps4 eruit gooi. Staat alleen maar stof te happen hier.
Ha!, Nee hier kunnen de PS4 gebruikers wat mee!, enorm mee geholpen hoor 8)7 8)7
Mijn buurman heeft een Mercedes AMG GT en ik een Opel.. !!! Die van hem is echt veel beter hoor.....

Is dit nu gewoon verkapte propaganda om een XBox te kopen }:O
Zelfs met deze tijdelijke beperking is een PS4 altijd nog een stuk beter hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
thepeet schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:20:
[...]
Zelfs met deze tijdelijke beperking is een PS4 altijd nog een stuk beter hoor :+
Tijdelijk? Dit is al vanaf release zo..

En het komt erop neer dat de Sony servers gewoon ruk zijn, ik heb nooit gezegd dat de PS4 op alle vlakken slecht is en dat de Xbox One veel beter is dan de PS4. Downloaden is alleen enorm crap op dat ding.

Geloof dat ik een fanboy op zn teentjes heb getrapt.

Dit is trouwens een bekend probleem op de PS4 en overigens het enige probleem dat ik had met de PS4. Dusja, de TS weet nu dat je er vrij weinig aan kunt doen aangezien het aan Sony ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door aevitas1 op 27-09-2015 02:45 ]

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 09:10
Fanboy! Nee joh... Dat ding staat 1x in de week aan en dat een paar uurtjes.

Sony Serverfarm is idd RUK, Maarja ieder ultiem ding heeft nu eenmaal zijn beperkingen ;-)
Heb ook nog een Xbox 360 en daarvan vind ik toch de controller altijd nog erg prettig.
Dit heeft waarschijnlijk te maken dat ik deze de meeste uren in mijn handen heb gehad.
Dus geen fanboy maar wel erg kritisch... Al met al gaat mijn voorkeur toch naar de PS4.
Pagina: 1