Mis ik iets of is ddr4 dezelfde prijs als ddr3?

Pagina: 1
Acties:

• magusviper
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
Hallo,

Ik ben dus een skylake build aan het maken, en dus heb ik ddr4 ram nodig. Nu zie ik hier dat deze ddr4 ram sticks net zo goedkoop zijn als die van ddr3 (pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA). Zie ik iets over het hoofd of is ddr4 nu echt zo goedkoop?

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DDR4 begint nu mainstream te worden, dus de prijzen zijn niet meer zo extreem als toen het net uitkwam. Dit is een vrij normale ontwikkeling, het aanbod is groter, dus dan kan de prijs dalen. Niet alleen dat kitje is zo goedkoop, veel modules die er nu in staan zitten op hetzelfde prijsniveau.

[ Voor 21% gewijzigd door TERW_DAN op 23-08-2015 00:14 ]

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
meer dan begint is het ook niet, voor mensen die naar z170 en andere nieuwe chipsets gaan is het een keuze. maar zelfs dan is ddr3 18** vaak nog aantrekkelijker kwa prijs. Prestatiewinst is zoals we ondertussen weten niet heel groot met sneller geheugen in veel applicaties...

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 17:13
Voordeel van DDR4 is sowieso dat het indien nodig (performance snelheid gaat de komende jaren natuurlijk nog wel flink omhoog) nog een aantal upgrades mee kan. DD3 komen nu gewoon de laatste sets borden aan waar het op kan.