Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help!! Geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik heb een probleem.. Ik ben een pc gamer en ik heb niet zo'n verstand van internet en hoe dat zit :'(. Het probleem is dat ik mijn pc naar boven heb verhuisd maar daar kan geen kabel naartoe getrokken worden :|. Hoe moet ik dit oplossen? Ik heb gehoord van zoiets als een adapter die je internet over je stroom netwerk laat gaan maar als ik dat doe heeft dat dan invloed op de internet snelheid? En is dat wel geschikt aangezien ik redelijk ver van de router zit? Dat betekent dus dat het internet een redelijk lange afstand moet afleggen over het stroomnetwerk. Heeft iemand voor mijn probleem de oplossing? Dan hoor ik het graag!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien je blijkbaar in een villa woont of minstens 25 verdiepingen hoger dan het modem/router, is inderdaad Cat5e geen optie omdat je eigenlijk na 100m kabel een amplifier of switch moet neerleggen.

Het is best lastig om je vraag te beantwoorden; blijkbaar heb je de afgelopen dagen/weken geheel Netwerken doorgelezen en geen van de topics is op jou van toepassing want anders had je allicht je startpost voorzien van meer info.

Vanwege een volledig gebrek aan hapklare informatie, weet ik ook niet wat ik met je vraag aan moet; mogelijk dat een bedrijf als Cisco je verder kan helpen met je vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2015 22:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:38
Je hebt 4 opties: Via stroom netwerk, via wireless, via coax of toch bedraag.
Alleen optie 3 en 4 is meest stabiel om te gamen en de rest is hoop opzeggen dat je fatsoenlijk snelheid krijgt en je ping laag blijft.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:28:
Hallo mensen,
Ik heb een probleem.. Ik ben een pc gamer en ik heb niet zo'n verstand van internet en hoe dat zit :'(. Het probleem is dat ik mijn pc naar boven heb verhuisd maar daar kan geen kabel naartoe getrokken worden :|. Hoe moet ik dit oplossen? Ik heb gehoord van zoiets als een adapter die je internet over je stroom netwerk laat gaan maar als ik dat doe heeft dat dan invloed op de internet snelheid? En is dat wel geschikt aangezien ik redelijk ver van de router zit? Dat betekent dus dat het internet een redelijk lange afstand moet afleggen over het stroomnetwerk. Heeft iemand voor mijn probleem de oplossing? Dan hoor ik het graag!
1) Defineer 'redelijk ver'? Praten we over maximaal 10 meter? 25? 100?
2) Waarom zou een Cat5e kabel geen optie zijn?
3) Snelheid met Powerlan (netwerk over stroomkabels) is zeer sterk afhankelijk van de kwaliteit stroomkabels, hoeveel storende factoren op de betreffende stroomgroep zitten, afstand (over de kabel, niet hemelsbreed) en de kwaliteit van de gebruikte Powerlan set. Kortom, de enige manier om te bepalen of het werkt is uitproberen. Er zijn grote succesverhalen en grote horror verhalen, het kan alle kanten op.
4) Alternatief is WiFi. Ook geen extra draden nodig maar snelheid wisselt nog sterker dan bij Powerlan.
5) Als er een ongebruikte TV Coaxkabel ligt, kan je die voor netwerk gebruiken met Moca adapters. Bijna gegarandeerd snel en probleemloos.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar we verwachten toch echt meer eigen inzet en kennis hier op Tweakers en in het Netwerken forum.
We verwachten eerlijk gezegd dat je de basiskennis van Netwerken beheerst als je in dit subforum een vraag stelt.

Wat heb je zelf al opgezocht? Wat is je budget? Waarom kun je geen kabel (laten) trekken? Heb je al wifi in huis? Waarom kun je wel of geen wifi op die PC gebruiken?

Zoals je ziet, veel vragen die beantwoord moeten zijn om uberhaupt een discussie te starten over wat een goede oplossing zou zijn voor jouw situatie.

@MAX3400 Je bedelt het vast goed, maar het komt nogal rot uit je bek ;)

Tijd voor een nieuwe sig..