Gloednieuwe laptop kapot, paniek!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-09 14:02
Grote paniek hier..Mijn gloednieuwe laptop doet het niet meer :'(

Enorm uitgekeken naar mijn nieuwe peperdure laptop van BTO, zelf samengesteld. Gisteren eind van de dag binnen gekomen. Windows 10 geïnstalleerd, 's avonds mijn bestanden van de oude laptop overgezet en gaan slapen.
Vanmiddag heb ik via de laptop aan een vakantie album gewerkt. Dat programma stond nog aan, samen met Picasa en Chrome en ik opende Facebook. Toen gebeurde dit:

[YouTube: https://youtu.be/Ib_W__ZJv-E]

De laptop reageerde helemaal niet meer. Muis deed het ook niet dus heb ik de aan uit knop ingedrukt tot hij uit ging.
Vervolgens weer aan gedaan, en dit gebeurde : (alleen een geluidje en een lichtje dus)

[YouTube: https://youtu.be/6TOLEBIrlro]

Batterij eruit en erin, geen verschil. Toen aan het stroom gedaan. Nu ging ie constant " aan" en meteen weer uit :?
Dat ziet er als volgt uit:
[YouTube: https://youtu.be/2VUWPUYpZcY]

Als hardware-leek weet ik niet wat ik nog meer kan proberen, en de helpdesk van BTO kan ik maandagochtend pas bereiken, vandaar dat ik hoop dat iemand hier een idee heeft wat er aan de hand is en of ik me al te erg zorgen moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Nou, volgens mij is hij gewoon stuk. Domme pech.

Soms kun je a.d.h.v. de led signalen achterhalen wat er aan de hand is, maar aangezien de laptop net nieuw is, zou ik er niet eens aan beginnen.

In de doos doen en retour BTO. Wel even geduld hebben dus.

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Gevalletje RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:25
MissC schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:36:
Grote paniek hier..Mijn gloednieuwe laptop doet het niet meer :'(

Enorm uitgekeken naar mijn nieuwe peperdure laptop van BTO, zelf samengesteld. Gisteren eind van de dag binnen gekomen. Windows 10 geïnstalleerd, 's avonds mijn bestanden van de oude laptop overgezet en gaan slapen.
Vanmiddag heb ik via de laptop aan een vakantie album gewerkt. Dat programma stond nog aan, samen met Picasa en Chrome en ik opende Facebook. Toen gebeurde dit:

[video]

De laptop reageerde helemaal niet meer. Muis deed het ook niet dus heb ik de aan uit knop ingedrukt tot hij uit ging.
Vervolgens weer aan gedaan, en dit gebeurde : (alleen een geluidje en een lichtje dus)

[video]

Batterij eruit en erin, geen verschil. Toen aan het stroom gedaan. Nu ging ie constant " aan" en meteen weer uit :?
Dat ziet er als volgt uit:
[video]

Als hardware-leek weet ik niet wat ik nog meer kan proberen, en de helpdesk van BTO kan ik maandagochtend pas bereiken, vandaar dat ik hoop dat iemand hier een idee heeft wat er aan de hand is en of ik me al te erg zorgen moet maken.
Rustig. Ademhalen. Het. Komt. Allemaal. Goed.

Gewoon maandagochtend contact opnemen met BTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer nog even de batterij (en voeding) eruit te halen, dan op de aan-knop te drukken en dan weer de batterij erin, zodat hij volledig ontladen wordt.

Maar ik vrees inderdaad ook dat dit een defect is :( Ik zou BTO wel bellen en vragen om een nieuw exemplaar, aangezien een RMA-procedure altijd wat tijd kost en je laptop nog geen dag oud is.

(DOA was inderdaad het woord dat ik zocht ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 22-08-2015 21:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decipher666
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 19:40
Lijkt een RAM of moederbord probleem is idd gevalletje RMA eof beter gezegd DOA(Dead on Arrival). Gewoon terug sturen en nieuwe eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissC
Fijn zo snel die reacties! Tja als het echt een defect is, zit er niks anders op dan een nieuwe regelen. Denken jullie dat ik gewoon een nieuwe kan eisen? Ik weet niet zeker wat mijn rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Begin niet meteen met eisen :) Bel/mail ze even en leg het probleem voor.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:12
MissC schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:01:
Fijn zo snel die reacties! Tja als het echt een defect is, zit er niks anders op dan een nieuwe regelen. Denken jullie dat ik gewoon een nieuwe kan eisen? Ik weet niet zeker wat mijn rechten zijn.
Ga niet eisen.., gewoon het probleem voorleggen..., als je direct gaat eisen, dan duurt het allemaal langer...

[ Voor 0% gewijzigd door da_PSI op 22-08-2015 22:06 . Reden: Nederlandse Taal.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
MissC schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:01:
Als jij niks geks hebt gedaan (bijvoorbeeld laptop opengehaald en dingen vervangen, dat zou gek zijn, software installeren is dat niet), dan krijg je dat gewoon. Maar zoals spone al zegt, niet gelijk de lastige klant uit gaan hangen en beginnen over 'eisen'.

Gewoon zeggen dat je 'm sinds gisteren hebt, hij er nu al mee gekapt is en dat je graag een nieuwe zou willen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissC
Dat zal ik dan inderdaad doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:35
Echter houd er rekening mee dat het geen recht is om direct een nieuwe laptop te krijgen. Ze mogen ook gewoon een standaard RMA proces in gang zetten, wat inhoud dat je laptop een reparatietraject ingaat, wat dan weer enkele weken kan duren.

[ Voor 23% gewijzigd door Jwlb op 22-08-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:08
Aangezien het maatwerk is, denk ik dat het een normale RMA zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

gekkie schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:21:
Ik zou er ook niet op rekenen. Ze gaan je niet even een leenlaptop van een paar duizend euro geven, omdat deze kapot is.

Jammer, maar vervelend voor beide kanten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

gekkie schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:21:
Het gaat hier niet om maatwerk aangezien je gewoon uit dropdown menu's een standaardkeuzes maakt. Veel mensen maken diezelfde denkfout en denken opeens nergens meer recht op te hebben. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:08
D4NG3R schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:28:
[...]
Het gaat hier niet om maatwerk aangezien je gewoon uit dropdown menu's een standaardkeuzes maakt. Veel mensen maken diezelfde denkfout en denken opeens nergens meer recht op te hebben. ;)
Gelukkig heb ik die denkfout dan niet gemaakt, want ik stel nergens dat iemand nergens recht meer op heeft. Ik geef alleen aan dat de kans dat je bij je DOA even off the shelve een nieuwe krijgt in plaats van door het RMA traject te moeten kleiner is, aangezien het geen off the shelve laptop betreft.

Maar goed het maakt de kans dat ze je positief kunnen verrassen natuurlijk alleen maar groter :)

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 22-08-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
DOA is sowieso geen recht (wettelijk) maar een service, zover ik begrepen heb. Het zou ze echter wel netjes staan. Volgens mij heeft ze anders zelfs nog het recht om de koop te ontbinden onder de WKOA.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 22-08-2015 22:40 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

gekkie schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:36:
Ik geef alleen aan dat de kans dat je bij je DOA even off the shelve een nieuwe krijgt in plaats van door het RMA traject te moeten kleiner is, aangezien het geen off the shelve laptop betreft.

Maar goed het maakt de kans dat ze je positief kunnen verrassen natuurlijk alleen maar groter :)
Mijn punt was dat je aangaf dat het om maatwerk ging, wat hier niet het geval is. Verder ben ik het geheel met je eens trouwens. ;)
Room42 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:38:
DOA is sowieso geen recht maar een service, zover ik begrepen heb. Het zou ze echter wel netjes staan. Volgens mij heeft ze anders zelfs nog het recht om de koop te ontbinden onder de WKOA.
DOA is niet veel meer als een term, ook bij een DOA product ga je gewoon de standaard garantieprocedure in (That is als je geen gebruik wenst te maken van WKoA.) Hoe coulant (web)winkels hier mee omgaan is weer een ander verhaal. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de ene hier beter mee om gaat als de ander. |:(

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
D4NG3R schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:40:
[...] Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de ene hier beter mee om gaat als de ander. |:(
offtopic:
Inderdaad. Redcoon brand ik mijn vingers niet meer aan, bijvoorbeeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissC
Vanmorgen gebeld en ze hebben het heel snel opgepakt. Morgen wordt de laptop opgehaald. Ze verwachten hem met een week dan weer af te leveren.
Ik ben benieuwd, hoop dat ze de fout wel echt goed herstellen en niet dat mijn laptop binnen de kortste keren weer problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Oh dat zijn in ieder geval wel fijne termijnen. Ik hoop inderdaad wel dat ze het dan ook echt oplossen, anders ga je weer zo'n traject in... Good luck!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MissC
Een laatste update om jullie te vertellen dat de laptop vandaag weer (en hopelijk definitief) is thuisgekomen :)
Volgens het reparatie rapport is de processor vervangen. Verder staat er niets bij. Maar hij doet het iig en ik ben blij dat alles nog op de harde schijven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Tof dat ze niet als standaardprocedure hebben om je schijf te resetten naar factory default.

Ik zou wel zelf even wat tests draaien. Belast hem even goed met Prime95 en draai misschien een memtest.

Pagina: 1