• Photonic
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-12-2025
Vanaf eergisteren is mijn vrij nieuwe desktop rare toeren uitgaan halen.
Hij viel eergisteren spontaan uit terwijl ik een game aan het opstarten was en bleef daarna in een bootloop zitten en brak af en toe daar doorheen om alleen te komen tot WinRE waarna ik niet door kon gaan naar het normale windows 8.1. Zelfs na dat ik autoreboot had uitgschakeld via cmd bleef de desktop herstarten totdat ik hem uitzette via WinRE of de powerknop.

Ik heb allereerst gekeken met Windows memory test om te kijken of daar wat mee was maar daar kwam geen fout uit. Windows Startup Repair kon verder niets viniden en na een refresh en reinstall kwam ik ook niet verder en bleven de crashes zich voortzetten.
In de BIOS zitten alle componenten nog op prima temperaturen ( alles op <50 C).

Specs:

i5-4460
GTX 580 GAINWARD
Cooler Master G550M
MSI B85M-E45
Western Blue WD10EZEX
Crucial DDR3 Ballistix Sport 2x4GB 1600 C9

Als Iemand enige ervaring heeft met dit soort shenanigans dan zou ik de hulp op prijs stellen.

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-01 15:05
Meschien een fresh install op een andere hdd of ssd proberen

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

MrMonkE

★ EXTRA ★

Niets in eventvwr?

Ik vrees dat je langdurig troubleshoot traject in gaat.

★ What does that mean? ★

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 16:14
laatste keer dat ik dit had, was het geheugen de oorzaak. ik had duur / snel geheugen gekocht (corsair dominator) maar dat stond niet 'precies' op de ram QVL. toen ik het met een dimm 'standaard' kingston value ram probeerde, was alles stabiel. uiteindelijk simpele fix, maarja, dat was na wisselen grafische kaart, psu etc.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

Geheugen uitsluiten is gemakkelijk: draai een nacht Memtest en kijk of er errors optreden.

http://www.memtest86.com/download.htm

Android developer & dürüm-liefhebber

• Photonic
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-12-2025
Bedankt voor alle replies!

Ik heb het geheugen gecheckt en daar kwam niets uit, maar ik heb wel wat anders gevonden:
Ik had de videokaart eruit om te kijken of daar misschien een of andere error uit voortkwam en ja hoor ik start windows op en ik kan gewoon alles draaiende op integrated graphics. Of het aan de 580 zelf ligt of iets anders zoals faulty PSU dat weet ik niet en dat ga ik nog proberen uit te zoeken.
Pagina: 1