Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop zelf samenstellen (Clevo P670SA met GTX965M)

Pagina: 1
Acties:

• SkeXiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 09:50
Na enkele maanden oriënteren en afwachten heb ik eindelijk besloten om een laptop zelf samen te stellen i.p.v. gewoon te kopen. Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de Clevo P670SA, bij laptopplus.nl http://www.laptopplus.nl/...nch-clevo-p670sa-gtx-965m, vanwege de GTX 965M grafische kaart die er in zit. De focus van deze laptop ligt dan ook op gamen en zal m'n 5.5 jaar oude MSI GX740 vervangen. Ook heb ik bij bto en xnotebooks gekeken, maar daar kwam ik toch een stuk duurder uit.

Ik vind dat de laptop er mooi uitziet, de neutrale look kan ik waarderen, verder is het een pluspunt dat alle onderdelen goed bereikbaar zijn voor onderhoud.

Ik heb m'n budget rond de 1300 Euro gelegd en daarmee kom ik op de volgende set-up (1.337,29 Euro):

-GTX 965M

-Intel Core i7-4720HQ

Optionele keuzes:

-Standaard koelpasta: Maakt dit uit?

- 8GB KINGSTON HYPER-X IMPACT 1600MHz SODIMM DDR3 (1 x 8GB) (Meerprijs € 63,73): Voegt de HYPER-X IMPACT iets/veel toe, en kan ik evt. beter voor 2 x 4 GB gaan? Ik heb gelezen dat 8GB ruim voldoende moet zijn voor gamen, en ben van plan dat zodra het nodig is, er evt. geheugen bij te kopen.

- 240GB KINGSTON V300 SSD, SATA 6 Gb (450MB/R, 450MB/W) (Meerprijs € 103,32) :

- 500GB SERIAL ATA III 2.5" HARD DRIVE WITH 32MB CACHE (7,200rpm) (Meerprijs € 45,01):
Ik heb deze twee opslagmedia gekozen, SSD voor het snelle opstarten en de Hard drive voor bestandsopslag. Ik twijfel echter nog of ik deze misschien niet beter los kan kopen en inbouwen.

- GIGABIT LAN & KILLER™ 1525 WIRELESS GAMING 802.11N + BLUETOOTH 4.0 (Meerprijs € 27,18): Is deze keuze significant beter dan de andere twee?

Ik kan een gratis Windows 10 licentie krijgen via SURFspot krijgen en via USB installeren, dus dat scheelt in de kosten.

Ook andere/algemene tips/opmerkingen zijn van harte welkom :)

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-11 17:02
Als je goedkoper uit wilt zijn kan je net zo goed zelf de SSD, HDD en het werkgeheugen kopen.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Camo schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:22:
Als je goedkoper uit wilt zijn kan je net zo goed zelf de SSD, HDD en het werkgeheugen kopen.
Ik zou inderdaad het advies van mijn voorganger volgen en de opties van de betere LAN/Wifi kaart nemen, maar de HDD, SSD (of Msata) en geheugen los bij bestellen. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
De andere koelpasta schijnt iets beter te zijn, hierdoor zal de laptop iets stiller zijn werk doen, echter bij volle belasting zal hij alsnog herrie maken.

Koop het RAM geheugen los en zet dit er zelf in, stuk goedkoper, je kan dan het beste voor 2x4GB gaan aangezien het dual channel is. pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IBK2/8 €53 heb je het in huis.

HDD/SSD los kopen zelf inbouwen, houd hier wel rekening mee dat als je spellen op een 5400RPM schijfje plaatst deze zeer sloom zullen laden ten opzichte van een SSD.

Ga voor de GIGABIT LAN & WIRELESS INTEL® AC-7265 M.2 (867Mbps, 802.11AC) + BLUETOOTH (Meerprijs € 13,48), de 'KILLER' heeft minder latency onder maximale belasting, maar goed als je over de WiFi gaat gamen dan heb je altijd lag

EDIT2: http://www.ceg-hardcorecu...ct/ceg_clevo_p670sa_promo €150 goedkoper, proccesor is 0,1ghz langzamer (zelfde serie) komt uit Duitsland, als je ze een mailtje stuurt krijg je vaak een 'persoonlijk' aanbod en hoef je geen verzendkosten te betalen.

[ Voor 21% gewijzigd door Azerion op 23-08-2015 14:46 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:13

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is je doel met de laptop? Alleen maar gamen? Want dan kan je dit bedrag beter tegen een dikke desktop aangooien.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SkeXiz
Azerion schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:41:
De andere koelpasta schijnt iets beter te zijn, hierdoor zal de laptop iets stiller zijn werk doen, echter bij volle belasting zal hij alsnog herrie maken.

Koop het RAM geheugen los en zet dit er zelf in, stuk goedkoper, je kan dan het beste voor 2x4GB gaan aangezien het dual channel is. pricewatch: Kingston HyperX Impact HX316LS9IBK2/8 €53 heb je het in huis.

HDD/SSD los kopen zelf inbouwen, houd hier wel rekening mee dat als je spellen op een 5400RPM schijfje plaatst deze zeer sloom zullen laden ten opzichte van een SSD.

Ga voor de GIGABIT LAN & WIRELESS INTEL® AC-7265 M.2 (867Mbps, 802.11AC) + BLUETOOTH (Meerprijs € 13,48), de 'KILLER' heeft minder latency onder maximale belasting, maar goed als je over de WiFi gaat gamen dan heb je altijd lag

EDIT2: http://www.ceg-hardcorecu...ct/ceg_clevo_p670sa_promo €150 goedkoper, proccesor is 0,1ghz langzamer (zelfde serie) komt uit Duitsland, als je ze een mailtje stuurt krijg je vaak een 'persoonlijk' aanbod en hoef je geen verzendkosten te betalen.
Die webwinkel heeft wel erg leuke aanbiedingen. Ik ben nu eerder van plan om daar de P670SE te bestellen met GTX 970m http://www.ceg-hardcorecu...ct/ceg_clevo_p670se_promo. Die iets mindere processor is absoluut geen punt. Als ik daar de 8GB Crucial CL10, 240 GB Samsung EVO, 1TB HGST Travelstar en Killer Wifi (Killer is hier maar 4 Euro duurder) selecteer kom ik op 1295 Euro uit, doen? Evt. dat ze hier een nog mooier aanbod van kunnen maken? Qua kosten lijkt het niet veel te schelen om de onderdelen los te kopen en in te bouwen.
D4NG3R schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:44:
Wat is je doel met de laptop? Alleen maar gamen? Want dan kan je dit bedrag beter tegen een dikke desktop aangooien.
Dat is inderdaad verleidelijk, vooral als ik er bij stil sta wat voor desktop dat zou worden voor 1300 Euro, maar ik wil de mobiliteit niet opgeven. Zal m'n laptop toch enkele keren per week meenemen naar de uni e.d. en ook nog een beetje gebruiken voor wat tekstverwerken, films kijken en andere computer dingen.

I.i.g bedankt voor de tips allemaal :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:13

D4NG3R

kiwi

:)

SkeXiz schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:32:
Dat is inderdaad verleidelijk, vooral als ik er bij stil sta wat voor desktop dat zou worden voor 1300 Euro, maar ik wil de mobiliteit niet opgeven. Zal m'n laptop toch enkele keren per week meenemen naar de uni e.d. en ook nog een beetje gebruiken voor wat tekstverwerken, films kijken en andere computer dingen.

I.i.g bedankt voor de tips allemaal :)
Volstaat je oude laptop daar niet meer voor? Even snel naar de specs kijken is dat ding lang de traagste niet, er moet ook prima nog een spelletje op kunnen worden gespeeld als je even niks te doen hebt @ de uni.

M'n eigen laptop met een GT540m (welke net iets trager is als de HD5870m) komt ook nog prima mee als ik even on the go een spelletje wil spelen. Maar verder gebruik ik natuurlijk m'n desktop om te gamen.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 23-08-2015 16:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Persoonlijk zou ik de 970m aanraden, iets duurder maar significant meer performance dan de 965m... Moet kunnen met je budget als je zelf alle onderdelen koopt en er in zet. :)

Verder prima keuze. Voor mij is portability ook heel belangrijk, omdat ik constant op andere plekken ben en dan fatsoenlijk wil gamen. Heb je ook zoiets, zou ik zeker een desktop afraden omdat je dan gebonden bent aan dezelfde plek. Verder heb je al je files en dergelijke op een schijf, wat ik persoonlijk erg fijn vind (cloud is vaak te traag en vergt meerdere handelingen ;)).

• SkeXiz
D4NG3R schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:34:
[...]

Volstaat je oude laptop daar niet meer voor? Even snel naar de specs kijken is dat ding lang de traagste niet, er moet ook prima nog een spelletje op kunnen worden gespeeld als je even niks te doen hebt @ de uni.

M'n eigen laptop met een GT540m (welke net iets trager is als de HD5870m) komt ook nog prima mee als ik even on the go een spelletje wil spelen. Maar verder gebruik ik natuurlijk m'n desktop om te gamen.
Ik kon Metro 2033 Redux nog prima draaien, dus hij zou in theorie nog enigszins mee kunnen en is ook zeker een erg goede aankoop geweest. Maar hij meld onderhand dat er problemen zijn/komen met de harde schijf, is erg traag met laden/opstarten, de rechter scharnier is afgebroken en de linker hangt letterlijk nog amper bij elkaar met ductape... :-( Zonde maar d'r moet iets nieuws komen :) Verder ben ik het helemaal met de redenen van Meneer Willems eens waarom een laptop de voorkeur heeft. Misschien, ooit, over een paar jaar, dat ik eens een goede desktop ga kopen als ik minder hoef te reizen.

• Azerion
SkeXiz schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:32:
[...]

Die webwinkel heeft wel erg leuke aanbiedingen. Ik ben nu eerder van plan om daar de P670SE te bestellen met GTX 970m http://www.ceg-hardcorecu...ct/ceg_clevo_p670se_promo. Die iets mindere processor is absoluut geen punt. Als ik daar de 8GB Crucial CL10, 240 GB Samsung EVO, 1TB HGST Travelstar en Killer Wifi (Killer is hier maar 4 Euro duurder) selecteer kom ik op 1295 Euro uit, doen? Evt. dat ze hier een nog mooier aanbod van kunnen maken? Qua kosten lijkt het niet veel te schelen om de onderdelen los te kopen en in te bouwen.

[...]
Deze 'aanbiedingen' willen ze erg graag van af, bij mij werd 5% korting en geen verzendkosten aangeboden(was wel een stuk duurdere laptop), maar je kan ze mailen op info@ceg-hardcorecustom.com en aangeven wat je wilt en of ze je een aanbod kunnen doen.(Uiteraard in het Engels)

EDIT: Neem overigens CL9 (1600MHz) geheugen, de processor kan toch geen sneller geheugen aan en dan is de Cas latency belangrijker, de Kingston hyper Ximpact black is goedkoper dan de eerste paar opties en er zit geen verschil in

[ Voor 10% gewijzigd door Azerion op 23-08-2015 16:58 ]

• SkeXiz
Azerion schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:56:
[...]

Deze 'aanbiedingen' willen ze erg graag van af, bij mij werd 5% korting en geen verzendkosten aangeboden(was wel een stuk duurdere laptop), maar je kan ze mailen op info@ceg-hardcorecustom.com en aangeven wat je wilt en of ze je een aanbod kunnen doen.(Uiteraard in het Engels)
Ah, oké, terwijl het me nog hele degelijke en actuele barebones lijken, wel gek dat ze daar dan van af willen. Ik vind het helemaal prima overigens :) Ik zal eens even horen wat ze me kunnen aanbieden.

Ik zie overigens nog bij het werkgeheugen dat de 8GB CL10 1866 mHz Crucial bijna 10 Euro goedkoper is dan de 8GB CL9 1600 mHz Crucial, is dat niet tegenstrijdig?

EDIT: Ah oké, dan ga ik voor de Kingston.

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Kleine inside info? :) De P650SA wordt opgevolgd door de P650RA, meer gaan we er niet over zeggen, maar dat is wel de reden dat ze er in Duitsland graag vanaf willen. :).

PS. Houdt er rekening mee dat je garantie dus eventueel ook via duitsland verloopt.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• Azerion
laptopplus schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:08:
Kleine inside info? :) De P650SA wordt opgevolgd door de P650RA, meer gaan we er niet over zeggen, maar dat is wel de reden dat ze er in Duitsland graag vanaf willen. :).

PS. Houdt er rekening mee dat je garantie dus eventueel ook via duitsland verloopt.
Neem aan dat er ook een RE en RG versie komt, Dan maar mijn laptop retour sturen zodra als deze binnen is? :P :P

• SkeXiz
laptopplus schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:08:

Dit zegt me niet heel veel, de nieuwe versie zal wel een tikkeltje duurder zijn weer. En garantierecht blijkt in Duitsland volgens mij wel in orde te zijn :)

En een 'offer' leek de man van CEG niet zo happig op te zijn, gewoon genegeerd. Maar maakt niet uit, plaats vanavond waarschijnlijk m'n bestelling.

[ Voor 12% gewijzigd door SkeXiz op 24-08-2015 13:43 ]

• Azerion
SkeXiz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Dit zegt me niet heel veel, de nieuwe versie zal wel een tikkeltje duurder zijn weer. En garantierecht blijkt in Duitsland volgens mij wel in orde te zijn :)

En een 'offer' leek de man van CEG niet zo happig op te zijn, gewoon genegeerd. Maar maakt niet uit, plaats vanavond waarschijnlijk m'n bestelling.
de RA is zeer waarschijnlijk een Broadwell CPU (A = GTX960/65m, R = Processor) niet waard om op te wachten.

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Skylake :)

Er komen begin oktober allemaal nieuwe modellen met SkyLake, ook de P650SE en P650SG worden vervangen door skylake modellen met respectievelijk 6GB en 8GB GTX videokaarten.

[ Voor 89% gewijzigd door laptopplus op 27-08-2015 16:04 . Reden: update ]

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Pagina: 1