Videokaart: past een nieuwe GTX 750 ti bij mijn huidige CPU?

Pagina: 1
Acties:

• bvanderspoel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03-2020
Mijn oude videokaartje is overleden, tijd voor een nieuwe. Na wat uren grazen is mijn blik op de GTX 750 ti gevallen (lekker zuinig). Ik vraag mij echter af, wordt mijn huidige CPU geen grote bottleneck? Ik heb een Amd Athlon 2 x3 455, een triple core op 3.3Ghz. Kon geen algemeen advies op dit gebied vinden, dus ik vraag het hier maar :)

Mijn voeding is een corsair builder series 430W, dus daar ik verwacht geen problemen mee.

Ik weet ook nog niet precies welk merk ik ga kiezen, advies daarover is ook welkom.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wat ga je doen met je pc?? Merk, tja, ik zou er een met een 6-pin aansluiting nemen zodat je moederbord niet vol belast wordt. De belasting van de onderdelen probeer ik altijd te verdelen voor een langere levensduur, maar dat zal (mits je een kwalitatief goed bord hebt) wel meevallen. Ga je de kaart ook overklokken??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• bvanderspoel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03-2020
Ik ben met Heroes of the Storm bezig op dit moment, doe niet echt shooters. Ik ga de kaart niet overklokken, Mijn moederbord is een Asus M5A78L-M/USB3.

Ik had overigens vroeger een Radeon HD 6770, maar met die kaart crashte mijn computer tijdens League of Legends af en toe. Geen idee waar dat probleem vandaan kwam. De Asus GT620-1GD3-L die hem verving is niet bepaald een superkaart, maar werkte tenminste... tot vorige week. Misschien ga ik de Radeon nog eens inprikken, kijken of een driverupdate wat problemen oplost.

Verwijderd

Voor een systeem als dit zou ik kijken in v&a voor een HD7770 of HD7850. Staan best wel leuke kaartjes tussen voor weinig. http://tweakers.net/categ...bRSmYGpkZKOkDKwkQptra2FgA
De budget voedingen van Corsair zijn niet de beste maar met bovenstaande kaarten moet het lukken.