Toon posts:

Pakketje Track en Trace slechts 10 gram?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren een MSI r9 270 overgekocht via marktplaats.
Was allemaal prima en de verkoper heeft het pakketje de volgende dag nog op de bus gedaan.
Hij stuurde me een foto van de PostNL bon met daarop de track en trace code. Opvallend vond ik dat achter gewicht, slechts 10 g stond. Een videokaart zou toch wel meer moeten wegen dan dat? Zeker met originele doos. Verdacht? Ik vind van wel.
Heeft een van jullie ooit te maken gehad met een foutief vermeld gewicht en is het pakketje toen alsnog gewoon goed aangekomen of ben ik voor het lapje gehouden?
Alvast bedankt,
Stijn Schoonhoff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Maak het vaker mee, gewicht klopt vaker niet dan wel. In dit geval: wacht het af en je ziet het vanzelf... Aan de andere kant: vooruitbetalen en opsturen via Marktplaats is Russische roulette, gewoon nooit doen, alleen ophalen is het devies. Zelfs accounts die al jaren op marktplaats aanwezig zijn zegt weinig... ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:34
Ik vind dit wel heel erg voorbarig. Misschien dacht de medewerker bij de post dat het pakje nooit meer dan 10 kilo kon wegen (dus dat het een binnen het standaard tarief viel) en heeft diegene gewoon een sticker geprint zonder het pakje daadwerkelijk te wegen. Ik zou even afwachten tot het pakje op internet te volgen is, dan worden de daadwerkelijke specificaties bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:18
Antwoord van Ronald8 lijkt mij het meest logische. Gewoon even afwachten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een standaard vel A4 papier is 5 gram. Ze plakken geen pakketzegels op losse enveloppen, dus alleen de doos weegt al meer. Wellicht hebben ze het vanuit het oogpunt dat het binnen de marges zat niet gewogen zonder zich te realiseren dat een gewicht ook bewijsmateriaal is als het onjuiste aankomt.

Maar het is dus sowieso niet het geval dat er werkelijk iets van 10 gram naar je onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:18
Volgens mij wordt het pakket tijdens het sorteren ook nog wel weer gewogen. Dan wordt het volume en de afmetingen van het pakket ook vastgesteld namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

/ebay modus
Of je krijgt een foto van het moederbord toegestuurd :+

Wij hebben regelmatig pakketten die een paar aangeven, maar zijn gewoon boeken van 100+ pagina's. Volgens mij hoef je bij vooraanmelding nog niets in te vullen (of kan je willekeurig iets invullen), en wordt bij het sorteren pas het gewicht vastgesteld. Die pakketstickers gaan afaik in gewichtsgroepen (1-2,5 kg, 2,5-5kg etc).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heb dit ook vaak gehad (en heb toch al aardig wat pakketjes verstuurd), soms wegen ze hem nooit, omdat ze toch al voelen dat het niet meer als 10kg is. Je moet nu gewoon even de track n trace in de gaten houden, hier zullen ze wel het echte gewicht in vullen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit is duidelijk z'n voorbeeld waar het 112 nummer gepast is. Politie dient direct ingeschakeld te worden.

Of... Je wacht tot het pakketje binnen is. Tot die tijd kan je er toch niks mee, enkel speculeren en afgaan op n=1 ervaringen van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:34
Het is na 20:00, de tijd waarop pakjes op internet te volgen worden. Dus wat staat er nu bij de afmetingen en het gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer het pakje vandaag verstuurd is via een PostNL service punt in bijv. een Albert Heijn of Jumbo, blijft het daar tot maandag liggen, dan pas komt n.l. de chauffeur weer langs, om pakjes op te halen. Maandagavond zal dan ook pas het correcte gewicht op internet te zien zijn.
Heb zelf trouwens meerdere malen meegemaakt, dat zowel gewicht, als afmetingen, in eerste instantie niet klopten (ook op internet), pas later in de avond/nacht, wanneer het pakje daadwerkelijk in het sorteercentrum was, werden deze gegevens aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:10:
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren een MSI r9 270 overgekocht via marktplaats.
Was allemaal prima en de verkoper heeft het pakketje de volgende dag nog op de bus gedaan.
Hij stuurde me een foto van de PostNL bon met daarop de track en trace code. Opvallend vond ik dat achter gewicht, slechts 10 g stond. Een videokaart zou toch wel meer moeten wegen dan dat? Zeker met originele doos. Verdacht? Ik vind van wel.
Heeft een van jullie ooit te maken gehad met een foutief vermeld gewicht en is het pakketje toen alsnog gewoon goed aangekomen of ben ik voor het lapje gehouden?
Alvast bedankt,
Stijn Schoonhoff
Ga er vanuit dat het vals alarm was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 07:33:
[...]

Ga er vanuit dat het vals alarm was?
Ja, ik ben ook wel benieuwd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 19:40
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 07:52:
[...]

Ja, ik ben ook wel benieuwd .
1 Reactie, en verder geen activiteit, dus ik denk dat je dat op je buik kan schrijven ;)

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Zal wel goedgekomen zijn, anders hadden we 't al lang gehoord :).

Verwijderd

Marly schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:37:
Zal wel goedgekomen zijn, anders hadden we 't al lang gehoord :).
Ik vind het juist triest dat de TS dus niets meer laat horen over de zending :(
En dat hij een ( probleem) wat op marktplaats plaatsvind hier post.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 18:47 ]

• Marly
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:45:
[...]

Ik vind het juist triest dat de TS dus niets meer laat horen over de zending :(
En dat hij een ( probleem) wat op marktplaats plaatsvind hier post.
Ik vind dat dus ook. Maar dat zie je steeds vaker: eerst veel geblaat, en wanneer 't dan op de een of andere manier goedgekomen c.q.opgelost is, hoor je nooit meer, hoe of wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Het pakketje is gewoon aangekomen. Waarschijnlijk stond er door een luie werknemer van PostNL dat het pakketje 10g woog. het was dus gelukkig loos alarm.
Bedankt voor de reacties.
Mvg,
Stijn Schoonhoff
Pagina: 1