Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DLNA server instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer een DLNA server in te stellen hier thuis op mijn Windows 10 pc. Maar snap het eventjes niet. Bedoeling is dus dat mijn pc kan communiceren met de Horizon box van Ziggo.

http://computertotaal.nl/...-in-uw-thuisnetwerk-26592

Deze stappen heb ik doorlopen. Maar toch zegt de Ziggo Horizon box dat er geen DLNA apparaat is gevonden.

Ook de Horizonbox toegevoegd aan het netwerk daar kreeg ik geen foutmeldingen.

Thuis situatie is als volgt:

Ziggo modem (ubee)
Horizon box aangesloten met ziggo modem via netwerk kabel
Pc is aangesloten op een losse router met een kabel. Deze router is ook weer verbonden met een kabel vanuit de Ziggo modem.

Heeft het te maken met het feit dat ik met beide apparaten niet rechtstreeks ben aangesloten op het ziggo modem?

Of doe ik nog iets anders verkeerds?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:29

TommieW

Numa numa.

Die router waarmee de PC verbonden is, doet die ook zijn werk als een router? Kijk eens in welk subnet de PC zit, en in welk subnet de Horizon zit. Je hebt het over een Ziggo modem. Zo ver ik weet was de Horizon box dit toch? Dit gedeelte weet ik niet zeker, aangezien ik hier niet echt bekend mee ben.

Waarschijnlijk zorgt die router er voor dat je dubbel NAT hebt. Dit zorgt er voor dat je twee verschillende netwerken hebt, wat DLNA weer niet zo'n tof idee vindt. Je verhaal is nog een beetje onduidelijk. Probeer eens een simpele tekening te maken van hoe alles zit aangesloten. Dit kan een hoop misverstanden voorkomen.

Tot slot kan je ook nog met een mobieltje en een app als BubbleUPnP kijken of het daar wel op werkt. Zo kan je beter troubleshooten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle antwoord.

Wat bedoel je met je eerste vraag of mijn router wel zijn werk doet als een router?

Jammer genoeg heb ik van deze dingen totaal geen kaas gegeten. Hoe doe ik dit? Kijk eens in welk subnet de PC zit, en in welk subnet de Horizon zit. Je hebt het over een Ziggo modem. Zo ver ik weet was de Horizon box dit toch? Dit gedeelte weet ik niet zeker, aangezien ik hier niet echt bekend mee ben.

De Horizon box kan als modem dienen, maar je kunt ook je oude modem behouden. Monteur van Ziggo heeft de oude modem (ubee) bij mij laten staan.

Mobieltje ziet computer wel maar kom er niet in helaas. Deze zijn met zelfde router de TP Link = TL-WR-1043ND verbonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2015 17:49 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:52
Ik verdenk ook een dubbele NAT

Kan je eventueel je computer direct aansluiting met een kabel aan het Ziggo modem om de extra router uit te sluiten?

En zoals hierboven al aangeven is, een tekeningetje verduidelijkt mogelijk een hoop

Verwijderd

Topicstarter
Zal vanavond (na eten) de computer rechtstreeks op UBEE modem aansluiten.

Tekening is wat lastiger.

Ubee modem voor internet

Daaraan gekoppeld

Horizon box van Ziggo

TV is gekoppeld aan Horizon box.

De TP link Wifi router is gekoppeld met kabel aan Ubee modem.

Computer is verbonden met kabel aan TB link router

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2015 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laat verder maar zitten, geef het op.

Pc rechtstreeks aan het modem gehangen en doet het ook niet.

Heb er geen zin meer in, denk dat ik die horizonbox maar weer lekker RETOUR Ziggo doe.

Sinds aansluiting op Horizon Box alleen maar gezeur:

Internet snelheid 50 a 60 % omlaag (monteur waarschijnlijk kastje aan de muur niet goed opgehangen).

Tweede horizonbox werkt niet op onze tweede tv. Heeft een een 10 minuten gedaan toen de monteur er was daarna niet meer.

Heb de laatste tijd toch al een steeds grotere hekel aan Ziggo dat ik overweeg om dan maar een langzamere snelheid van interet te accepteren en naar KPN te gaan.

Topic kan gesloten worden.
Pagina: 1