• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
hallo
ik sta wat in twijfel over wat ik zal kopen

Ik heb zelf al een mooi compleet HTPC met Kodi op mijn TV. Nu wil ik daar ook Blu Ray speler op aansluiten ala dit. Gewoon gekochte discs. Liefst in Kodi. Maar nu lees ik hier dat Kodi alleen unencrypted discs wil afspelen. Gaat dit dan wel werken?

En kan Kodi ook al die audio codecs zoals DTS-HD ets naar mij receiver sturen? Die overigens rechtstreeks via hdmi daar op heb aangesloten

Of kan ik beter voor 5 a 6 tientjes een normale BR-speler kopen?

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-01 12:05
Wat draai je op je HTPC? Als je Windows draait kun je gewoon Anydvd installeren en in de achtergrond draaien. Op Linux werkt dit helaas niet, ook niet met Wine.

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
Yannes schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:59:
Wat draai je op je HTPC? Als je Windows draait kun je gewoon Anydvd installeren en in de achtergrond draaien. Op Linux werkt dit helaas niet, ook niet met Wine.
ik draai windows er op

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-01 12:05
Ik zal even checken of menu's werken met Kodi, want ik lees dat dat vooral het probleem is, met Anydvd zou het echter geen probleem moeten zijn om legale disks af te spelen.

Edit: heb het net even geprobeerd met Mad Max Fury Road, maar kreeg het menu niet geladen, zelfs niet het simpele menu. Met 'speel hoofdfilm' probeert Kodi het menu ook weer te laden. Kodi is dus geen goede optie, je kunt eventueel wel PowerDVD of Arcsoft TMT gebruiken voor blu-ray playback.

[ Voor 46% gewijzigd door Yannes op 23-08-2015 19:20 ]

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Er zijn speciale expiremental builds met ondersteuning voor de java menus. Met zo'n build samen met anydvd pakt hij hier alles, maak er al meer dan een jaar goed gebruik van.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yannes schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:35:
Ik zal even checken of menu's werken met Kodi, want ik lees dat dat vooral het probleem is, met Anydvd zou het echter geen probleem moeten zijn om legale disks af te spelen.

Edit: heb het net even geprobeerd met Mad Max Fury Road, maar kreeg het menu niet geladen, zelfs niet het simpele menu. Met 'speel hoofdfilm' probeert Kodi het menu ook weer te laden. Kodi is dus geen goede optie, je kunt eventueel wel PowerDVD of Arcsoft TMT gebruiken voor blu-ray playback.
Er bestaat ook een mogelijkheid om binnen Kodi gebruik te maken van een externe speler zoals PowerDVD of Arcsoft TMT voor het afspelen van BR disc's (en images), en dan natuurlijk met behoud van het BR menu.

Meer info, o.a. hier: http://kodi.wiki/view/External_players

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 25-08-2015 14:35 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1