Game/studie laptop GTA 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-05 18:00

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Wel ik heb nu deze laptop: pricewatch: HP Envy 15-k046nd en gister GTA 5 erop geïnstalleerd en de settings op high gezet voor 1080P maar vind het er niet mooi uit zien en zonde om zo verder te spelen.

Wat ga je met je laptop doen?
GTA 5 moet er vlekkeloos op draaien. De rest van de programma's draaien dan ook wel vlot. Thuis sluit ik de laptop op dit scherm aan: pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart

Wat is je budget?
Hangt er ook vanaf hoeveel ik voor mijn oude laptop terug krijg. Maar ik denk rond de 800-1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag neem ik bijna de laptop wel mee. School en Stage waar ik het nodig heb. Dus de laptop moet niet al te zwaar zijn. 15 inch lijkt me daarom een mooi formaat om aan te houden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wel mijn favoriete merk maakt geen laptops meer(Samsung) Toen kon ik deze HP laptop goedkoop op V&A krijgen. Dus het merk maakt mij niet heel veel uit. Als het maar bekend staat om een degelijke laptop.

Als ik niet aan gamen ben, dan is de accu duur ook belangrijk. Want op sommige plekken is er geen stopcontact, maar dan zit ik alleen in Word en Chrome te werken.

Gevonden Laptops:

pricewatch: Asus N551JB-CN021H

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967

[ Voor 11% gewijzigd door Tammesp op 22-08-2015 13:49 ]

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-05 16:01
Beiden hebben dezelfde processor en dat is een beest. De asus heeft een 750gb hdd met 7200 RPM, prima te doen. De lenovo heeft een 1tb SSHD, (1gb HDD en 8gb SSD) de HDD is dan wel 5400 RPM.

Het grote verschil (naast de prijs) zit hem in de video kaart. De gtx 960m in de lenovo is wel een stuk beter dan de 940m.

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-960M-vs-GeForce-940M. De gtx 960m zou gta 5 vloeiend op high kunnen spelen op een Full HD scherm. De 940m red dat niet, die blijft steken op medium. Dus met het oog op de toekomst ben je een stukje veiliger met de 960m.
Wel is er een alternatief voor dezelfde prijs als de lenovo.
pricewatch: Acer Aspire V Nitro VN7-571G-55ZG

Redelijk hetzelfde, weet niet goed wat de voor en nadelen zijn t.o.v. de lenovo en verstand over de merken heb ik ook niet. Heb zelf altijd een asus of medion gehad. Wellicht kan iemand de voor en nadelen van lenovo t.o.v. acer benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Werd aangeraden om naar deze processor te kijken ja. Moet blijkbaar heel erg goed zijn. Ik kan er nog altijd zelf een SSD in schroeven, zo duur zijn die tegenwoordig ook niet meer.

Ah, die 960m is wel een stuk sneller ja. Dan valt sowieso die Asus af, met daarbij de 940m ook. Die Acer heeft een I5, weet niet als dat voldoende is?

Wat mij wel opvalt is dat er geen AC en 5Ghz ondersteuning wifi kaart in zit. Terwijl we in de top segment laptops bevinden.. Want zit vaak op wifi. Thuis natuurlijk met kabel.

Ja ben wel benieuwd wie ervaringen heeft met de Lenovo.

PS: Heeft AMD ook een goede videokaart in laptops? Vaak is AMD wat goedkoper volgens mij ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Tammesp op 22-08-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:33:
Werd aangeraden om naar deze processor te kijken ja. Moet blijkbaar heel erg goed zijn. Ik kan er nog altijd zelf een SSD in schroeven, zo duur zijn die tegenwoordig ook niet meer.

Ah, die 960m is wel een stuk sneller ja. Dan valt sowieso die Asus af, met daarbij de 940m ook. Die Acer heeft een I5, weet niet als dat voldoende is?

Wat mij wel opvalt is dat er geen AC en 5Ghz ondersteuning wifi kaart in zit. Terwijl we in de top segment laptops bevinden.. Want zit vaak op wifi. Thuis natuurlijk met kabel.

Ja ben wel benieuwd wie ervaringen heeft met de Lenovo.

PS: Heeft AMD ook een goede videokaart in laptops? Vaak is AMD wat goedkoper volgens mij ;)
We zitten niet in het top segment laptops.. Qua gaming laptops is dit low / medium. De meesten beginnen pas bij 1200€ tot 2200€

Verbeter me als ik het fout heb maar de AC wifi is alleen nuttig als je 200mb+ thuis hebt? De N kan daaronder prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

We zitten niet in het top segment laptops.. Qua gaming laptops is dit low / medium. De meesten beginnen pas bij 1200€ tot 2200€

Verbeter me als ik het fout heb maar de AC wifi is alleen nuttig als je 200mb+ thuis hebt? De N kan daaronder prima toch?
Ah sorry, bedoel meer dat het al een aardige prijs is en dat ze er dan nog steeds geen AC kaartje in doen..! Nee ik heb geen 200mb thuis, heb maar een lijntje van 20m Vodafone. Maar om bestanden over te zetten naar de NAS of iets dergelijks gebruik ik wel eens wifi.

Weet jij mss welke laptops met Amd kaart aan te raden zijn? Kan er niet zoveel vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:39:
[...]

Ah sorry, bedoel meer dat het al een aardige prijs is en dat ze er dan nog steeds geen AC kaartje in doen..! Nee ik heb geen 200mb thuis, heb maar een lijntje van 20m Vodafone. Maar om bestanden over te zetten naar de NAS of iets dergelijks gebruik ik wel eens wifi.

Weet jij mss welke laptops met Amd kaart aan te raden zijn? Kan er niet zoveel vinden :+
helaas heb geen verstand van AMD, gebruik hele leven al nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Mijn advies is dat je voor deze price range beter een high end pc kan aanschaffen en een netbookje voor de studie erbij. Hierdoor heb je ongeveer 300 euro voor een netbook en 600 voor een gaming PC. Dit omdat het scherm toch vast staat en je waarschijnlijk altijd op dezelfde plaats aan het gamen bent.

Voor alle taken is tegenwoordig een dual core voor een laptop ook al voldoende. Alleen met zware simulaties, video editing en zware CAD/CAM applicaties is het handig om een betere processor te hebben.
Omdat een kleine laptop weinig verbruikt gaat deze ook veel langer mee op de accu.

Het enige probleem is dat je dan wel vast zit aan je computer en dat je niet makkelijk op een andere plaats kan gamen. Echter is een GTX 950 al beter dan de 960m laptop variant en kan je dus goedkoper met betere prestaties gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Yamotek schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:56:
Mijn advies is dat je voor deze price range beter een high end pc kan aanschaffen en een netbookje voor de studie erbij. Hierdoor heb je ongeveer 300 euro voor een netbook en 600 voor een gaming PC. Dit omdat het scherm toch vast staat en je waarschijnlijk altijd op dezelfde plaats aan het gamen bent.

Voor alle taken is tegenwoordig een dual core voor een laptop ook al voldoende. Alleen met zware simulaties, video editing en zware CAD/CAM applicaties is het handig om een betere processor te hebben.
Omdat een kleine laptop weinig verbruikt gaat deze ook veel langer mee op de accu.

Het enige probleem is dat je dan wel vast zit aan je computer en dat je niet makkelijk op een andere plaats kan gamen. Echter is een GTX 950 al beter dan de 960m laptop variant en kan je dus goedkoper met betere prestaties gamen.
Bedankt voor je advies. Hiervoor had ik al een Game PC maar ging de deur uit, vind 1 systeem toch handiger en daarom overgaan op een laptop. De 960m is voor mij wel goed genoeg zie ik. Nu nog een keuze maken voor welke laptop. Die Lenovo lijkt me wel wat, maar weinig te vinden hierover op Tweakers, dus ik wacht nog even af..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Voor die Lenovo staan wat reviews en gameplay beelden op youtube, moet je wel de 960m versie zoeken, hiervoor zat er een 860m in , ong 8-10% minder performance. Ik ga hem zelf ook halen deze week denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:14:
Voor die Lenovo staan wat reviews en gameplay beelden op youtube, moet je wel de 960m versie zoeken, hiervoor zat er een 860m in , ong 8-10% minder performance. Ik ga hem zelf ook halen deze week denk ik
Ja zat net te kijken op Youtube, hier een Nederlandse review: YouTube: Lenovo Ideapad Y50-70 GTX 960m Unboxing! En Waarom Deze, En Geen Macbook Pro? Verwacht niet veel van deze review..

Als je zoekt op een 960m valt de Lenovo goedkoop uit tegen over de rest. Op de Lenovo site krijg je trouwens tot 27 Augustes 75 euro korting ;) http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/y-series/y50/

[ Voor 3% gewijzigd door Tammesp op 22-08-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
De lenovo site verkoopt de oude 2014 versie (geen ips scherm, mindere processor en 860m) Alleen paradigit en dochter ondernemingen verkopen de 960m

edit: wow ik kijk net op de site, wel met een 960m. Wat een dropjojo's 3 dagen geleden was het de oude versie. Ik heb nog met ze gechat en gevraagd wanneer ze een nieuwe kregen (net als in de u.s.) had hij geen informatie over...

Wel een i5, 4210 processor, (paradigit heeft een i7,4720, nieuwere en snellere) verder nog niet iets anders volgens mij.
http://cpuboss.com/cpus/I...HQ-vs-Intel-Core-i5-4210H

en er staat niet bij dat het een IPS scherm is, wel bij de andere versie. Ik denk dat de 999 versie van paradigit of campusshop (zelfde bedrijf) betere is.

[ Voor 73% gewijzigd door Odysseus87 op 22-08-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:11:
De lenovo site verkoopt de oude 2014 versie (geen ips scherm, mindere processor en 860m) Alleen paradigit en dochter ondernemingen verkopen de 960m

edit: wow ik kijk net op de site, wel met een 960m. Wat een dropjojo's 3 dagen geleden was het de oude versie. Ik heb nog met ze gechat en gevraagd wanneer ze een nieuwe kregen (net als in de u.s.) had hij geen informatie over...

Wel een i5, 4210 processor, (paradigit heeft een i7,4720, nieuwere en snellere) verder nog niet iets anders volgens mij.
http://cpuboss.com/cpus/I...HQ-vs-Intel-Core-i5-4210H

en er staat niet bij dat het een IPS scherm is, wel bij de andere versie. Ik denk dat de 999 versie van paradigit of campusshop (zelfde bedrijf) betere is.
Wat apart dat de Lenovo de oude versie verkoopt op hun site. Op welke site zie jij de 960m staan? Ik alleen op de Paradigt site en de dochterondernemingen inderdaad. Of is de type met 960m nog aardig nieuw dat het er niet veel is?

Ondertussen heb ik even doorgezocht naar andere laptops, maar die zijn allemaal 200-300 euro duurder met dezelfde specificaties dan de Lenovo, dus wat dat betreft is de Lenovo een mooie koop.

Niemand die meer ervaringen heeft met een Lenovo gaming laptop? Ben daar wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

Wat apart dat de Lenovo de oude versie verkoopt op hun site. Op welke site zie jij de 960m staan? Ik alleen op de Paradigt site en de dochterondernemingen inderdaad. Of is de type met 960m nog aardig nieuw dat het er niet veel is?

Ondertussen heb ik even doorgezocht naar andere laptops, maar die zijn allemaal 200-300 euro duurder met dezelfde specificaties dan de Lenovo, dus wat dat betreft is de Lenovo een mooie koop.

Niemand die meer ervaringen heeft met een Lenovo gaming laptop? Ben daar wel nieuwsgierig naar.
Als je op de lenovo site op hun y50 klikt zie je de 860 staan, klik je daarop dan komt de 960 te voorschijn. Weet niet of er een IPS scherm in zit.. zoek zelf ook nog ervaringen, enige die in de buurt komt kwa specs en prijs is de acer v15 nitro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 13:36
Met interesse volg ik ook even dit topic (ik wil niet dit topic hijacken trouwens, maar ben gewoon eigenlijk naar precies hetzelfde op zoek).

Wat de Lenovo Y50-70 betreft; het valt me wel op dat je in Nederland eigenlijk alleen maar dit ene specifieke model kan krijgen, en in het buitenland je veel meer opties hebt zoals 4k scherm, SSD, meer geheugen, etc. Niet dat je iets aan 4k hebt op een 15,6"... Ik zat dus te overwegen om deze te bestellen bij Amazon: http://www.amazon.de/Leno...14&sr=8-2&keywords=y50-70. Dit is precies dezelfde versie maar dan met een ingebouwde SSD, voor €999,- Alleen wel een QWERTZ toetsenbord.

Wat verder misschien ook nog een optie is is de Asus N551: pricewatch: Asus N551JX-CN176H; die heeft alleen wel een GTX 950M ipv GTX 960M.

Ook hebben we nog de Acer v15 Nitro: pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74BS. Maar ik heb zo m'n twijfels bij de bouwkwaliteit van Acer...

Heb jij ondertussen al wat overwegingen gemaakt/nieuwe dingen ontdekt? Ik lees graag met je mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
dherre65 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:43:
Met interesse volg ik ook even dit topic (ik wil niet dit topic hijacken trouwens, maar ben gewoon eigenlijk naar precies hetzelfde op zoek).

Wat de Lenovo Y50-70 betreft; het valt me wel op dat je in Nederland eigenlijk alleen maar dit ene specifieke model kan krijgen, en in het buitenland je veel meer opties hebt zoals 4k scherm, SSD, meer geheugen, etc. Niet dat je iets aan 4k hebt op een 15,6"... Ik zat dus te overwegen om deze te bestellen bij Amazon: http://www.amazon.de/Leno...14&sr=8-2&keywords=y50-70. Dit is precies dezelfde versie maar dan met een ingebouwde SSD, voor €999,- Alleen wel een QWERTZ toetsenbord.

Wat verder misschien ook nog een optie is is de Asus N551: pricewatch: Asus N551JX-CN176H; die heeft alleen wel een GTX 950M ipv GTX 960M.

Ook hebben we nog de Acer v15 Nitro: pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74BS. Maar ik heb zo m'n twijfels bij de bouwkwaliteit van Acer...

Heb jij ondertussen al wat overwegingen gemaakt/nieuwe dingen ontdekt? Ik lees graag met je mee ;)
Zoo he die van Amazon is echt nice, alleen een QWERTZ toetsenbord... eeeh nee bedankt .. maar zoiets met QWERTY is de gouden deal voor ons denk ik.
gtx 960m is geeft wel behoorlijk meer fps dan de 950, dus de asus valt af voor mij. Acer inderdaad geen groot fan van.

edit het is alleen een 256gb ssd, dat is veel te weinig voor mij. Dan kies ik toch voor een 1tb SSHD

edit 2: je kan ook voor de 1tb sshd kiezen, dan is het nog 100€ goedkoper dan in NL. Waar zie je dat het een QWERTZ toetsenbord is? Op het plaatje is het QWERTY. Wat zijn de shipping costs? Iemand met ervaring daar?

[ Voor 8% gewijzigd door Odysseus87 op 23-08-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Baelrog schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:07:
[...]

Zoo he die van Amazon is echt nice, alleen een QWERTZ toetsenbord... eeeh nee bedankt .. maar zoiets met QWERTY is de gouden deal voor ons denk ik.
gtx 960m is geeft wel behoorlijk meer fps dan de 950, dus de asus valt af voor mij. Acer inderdaad geen groot fan van.

edit het is alleen een 256gb ssd, dat is veel te weinig voor mij. Dan kies ik toch voor een 1tb SSHD

edit 2: je kan ook voor de 1tb sshd kiezen, dan is het nog 100€ goedkoper dan in NL. Waar zie je dat het een QWERTZ toetsenbord is? Op het plaatje is het QWERTY. Wat zijn de shipping costs? Iemand met ervaring daar?
We zitten behoorlijk op één lijn geloof ik. Ik vond de 256GB SSD ook te weinig, dus ik dacht ik prop er dan gewoon een 1tb schijf bij, maar er is maar ruimte voor één schijf tegelijk... Maar die 1tb SSHD lijkt me nogal wat trager dan die SSD.

In de vragen onderaan kun je doorklikken naar alle vragen en dan staat het er:
F: Hat es ein QWERTZ-Layout Tastatur oder ein QWERTY-Layout?
A: QWERTZ
Jochen G. antwortete am 7. August 2015
Erg jammer wel.. Wel staat erbij vermeld dat het shippen naar die Niederlände ook gratis is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
dherre65 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:49:
[...]

We zitten behoorlijk op één lijn geloof ik. Ik vond de 256GB SSD ook te weinig, dus ik dacht ik prop er dan gewoon een 1tb schijf bij, maar er is maar ruimte voor één schijf tegelijk... Maar die 1tb SSHD lijkt me nogal wat trager dan die SSD.

In de vragen onderaan kun je doorklikken naar alle vragen en dan staat het er:
F: Hat es ein QWERTZ-Layout Tastatur oder ein QWERTY-Layout?
A: QWERTZ
Jochen G. antwortete am 7. August 2015
Erg jammer wel.. Wel staat erbij vermeld dat het shippen naar die Niederlände ook gratis is _/-\o_
Hah ja we zitten op 1 lijn :)
Ik heb de ruimte wel nodig voor films / games n stuff. 750gb heb ik nu en kan die ook wel vol krijgen, dus moet wel 750 - 1gb hebben. SSD is dan te duur. Die 8gb ssd die bij ons zit is voor het opstarten en meer niet. Gamen etc is gewoon vanaf de HDD. Jammer genoeg wel een 5400RPM, maar dat heb ik nu ook (kan gta 5, bf4 ook spelen, zei het op low vanwege GPU / CPU). Kwa laden ben ik het allemaal al wel gewend dus dat is voor mij geen groot probleem.
Ben je al ergens de Gtx 960m 4gb tegen gekomen in NL? of een TB schijf met 7200RPM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 18:42
Ik heb dezelfde laptop, en ik vind GTA V er gewoon prima uitzien hoor ;). Die gtx850m is echt geen pietluttig kaartje hoor.
Maarja dat is subjectief. Helaas is het wel zo dat je onder de 1000 niet een veel betere laptop krijgt. Ik zou idd even kijken naar een desktop 'voor erbij' met een prima gpu dan een nieuwe laptop (die maar een klein beetje beter presteert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
dherre65 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:43:

Ah dit is geen topic hijacken hoor, leuk dat je even post!

Je linkje naar Amazon heb ik even bekeken, inderdaad een mooie deal maar jammer dat er geen QWERTY toetsenbord in zit(Zijn die niet los bestelbaar? Nieuw toetsenbordje erin is nooit zoveel werk) Link naar toetsenbordje: http://www.aliexpress.com...acklight/32320658894.html

En die van Amazon heeft ook de 960m 4gb hier in NL alleen maar de 2gb versie. Dus de aanbod is hier echt schraal wat ik jammer vind.. De opties Asus en Acer zijn het net niet kwa videokaart en bouwkwaliteit.

Verder heb ik de sites BTO en laptoplus bekeken, daar kun je zelf je setup bepalen, maar dan ben je alweer gauw 300 euro duurder uit dan deze Lenovo, dus dat kan helaas ook niet uit.

Dus het word nu zoeken naar een Lenovo met: I7 4720HQ, 960m 4gb, FHD IPS, (SSD zet ik er zelf wel in)
brick5492 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:00:
Ik heb dezelfde laptop, en ik vind GTA V er gewoon prima uitzien hoor ;). Die gtx850m is echt geen pietluttig kaartje hoor.
Maarja dat is subjectief. Helaas is het wel zo dat je onder de 1000 niet een veel betere laptop krijgt. Ik zou idd even kijken naar een desktop 'voor erbij' met een prima gpu dan een nieuwe laptop (die maar een klein beetje beter presteert).
Heb nu de HP Envy met de 850m maar dan is mijn FPS 25-30, dat vind ik niet bijster veel.. En een desktop wil ik niet meer, wil 1 systeem hebben dus dan word het een laptop ;) Maar dan heb jij een oudere versie van de Lenovo Y50 dus. Voor de rest bevalt de laptop wel? Bouwkwaliteit enzovoort..

[ Voor 17% gewijzigd door Tammesp op 23-08-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 18:42
Nee ik heb dus ook die HP Envy... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
brick5492 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:07:
Nee ik heb dus ook die HP Envy... :P
Ah kijk, haha kan gebeuren! Naja ziet er ook wel goed uit hoor, maar tis het net niet. En wil graag een andere laptop. Vooral met buiten zitten is het scherm te zwak om nog normaal te kunnen werken met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Tammesp schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:04:
[...]

Ah dit is geen topic hijacken hoor, leuk dat je even post!

Je linkje naar Amazon heb ik even bekeken, inderdaad een mooie deal maar jammer dat er geen QWERTY toetsenbord in zit(Zijn die niet los bestelbaar? Nieuw toetsenbordje erin is nooit zoveel werk) Link naar toetsenbordje: http://www.aliexpress.com...acklight/32320658894.html

En die van Amazon heeft ook de 960m 4gb hier in NL alleen maar de 2gb versie. Dus de aanbod is hier echt schraal wat ik jammer vind.. De opties Asus en Acer zijn het net niet kwa videokaart en bouwkwaliteit.

Verder heb ik de sites BTO en laptoplus bekeken, daar kun je zelf je setup bepalen, maar dan ben je alweer gauw 300 euro duurder uit dan deze Lenovo, dus dat kan helaas ook niet uit.

Dus het word nu zoeken naar een Lenovo met: I7 4720HQ, 960m 4gb, FHD IPS, (SSD zet ik er zelf wel in)

[...]

Heb nu de HP Envy met de 850m maar dan is mijn FPS 25-30, dat vind ik niet bijster veel.. En een desktop wil ik niet meer, wil 1 systeem hebben dus dan word het een laptop ;) Maar dan heb jij een oudere versie van de Lenovo Y50 dus. Voor de rest bevalt de laptop wel? Bouwkwaliteit enzovoort..
Opzich is die van Amazon.de dan alsnog wel een goede keuze... Ik zat te denken, QWERTZ is natuurlijk niet de bedoeling, maar je kan je keyboard toch gewoon softwarematig instellen op QWERTY? Als je blind typt heb je er sowieso geen last van, het is hoogstens niet mooi.
Tammesp schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:11:
[...]

Ah kijk, haha kan gebeuren! Naja ziet er ook wel goed uit hoor, maar tis het net niet. En wil graag een andere laptop. Vooral met buiten zitten is het scherm te zwak om nog normaal te kunnen werken met de laptop.
Over dat buiten zitten, het schijnt dat de Y50-70 ook niet echt goed scoort qua schermhelderheid. Zal even opzoeken waar ik dat had gezien.

//edit: dat ging over het oude scherm, dit is de nieuwe IPS versie en die zou het prima moeten doen buiten. nvm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
dherre65 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:15:
[...]

Opzich is die van Amazon.de dan alsnog wel een goede keuze... Ik zat te denken, QWERTZ is natuurlijk niet de bedoeling, maar je kan je keyboard toch gewoon softwarematig instellen op QWERTY? Als je blind typt heb je er sowieso geen last van, het is hoogstens niet mooi.

[...]

Over dat buiten zitten, het schijnt dat de Y50-70 ook niet echt goed scoort qua schermhelderheid. Zal even opzoeken waar ik dat had gezien.

//edit: dat ging over het oude scherm, dit is de nieuwe IPS versie en die zou het prima moeten doen buiten. nvm :)
Naja, een QWERRTZ gaat em hier niet worden. Voor een dure laptop moet ook alles goed zijn natuurlijk ;) Zal morgen weer eens verder rondkijken.

Ja volgens de reviews zit in de nieuwe Y50-70 een goed en helder scherm, dus mooi voor buiten.

Vind het alleen apart dat de Lenovo in deze prijs categorie veruit het beste en voordeligste is. Of je bent 300 euro duurder uit voor iets betere specs of je gaat er op achter uit en betaalt ongeveer hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:23:
[...]

Naja, een QWERRTZ gaat em hier niet worden. Voor een dure laptop moet ook alles goed zijn natuurlijk ;) Zal morgen weer eens verder rondkijken.

Ja volgens de reviews zit in de nieuwe Y50-70 een goed en helder scherm, dus mooi voor buiten.

Vind het alleen apart dat de Lenovo in deze prijs categorie veruit het beste en voordeligste is. Of je bent 300 euro duurder uit voor iets betere specs of je gaat er op achter uit en betaalt ongeveer hetzelfde...
Precies wat ik ook overal vond Tammesp. Bto etc overal wel gekeken. Ook laptop plus en andere bedrijven gemaild waar je zelf een laptop kan samenstellen. (Eis was 1000€ max en een gtx960m etc,, ze konden nooit onder de 1150-1200euro zitten).

Heb nergens de 960m 4gb versie gevonden in Nederland, dus ga de 2gb versie gewoon bestellen denk ik. Las dat voor de meeste games het niet veel uit maakt, zijn er slechts een paar die de volle 4gb kunnen gebruiken. Uiteindelijk leidt dat ook tot meer hitte en dat is altijd een dingetje in laptops. Verkort de levensduur van je cpu / gpu.
Zijn er handige adresjes waar je de SSHD kan verwisselen voor een SSD? Ga dat sowieso niet binnen nu en een jaar doen, maar als over een jaar SSD 500+ gb beetje betaalbaar word ga lijkt me dat wel mooi.

edit; op benchmarks sites als deze http://laptopmedia.com/vi...force-gtx-960m-4gb-gddr5/ zie je dat er geen verschil is met de 2gb en 4gb versie.

van tomshardware site: 'Having more vram allows to use higher settings on AA and textures, but only if the gpu processing compabilities can produce without tanking frame rates. 2 gb is more than enough for either of those cards and 4 gb version wouldn't recieve any gaming benefit.'

[ Voor 14% gewijzigd door Odysseus87 op 23-08-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Baelrog schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:33:
[...]

Precies wat ik ook overal vond Tammesp. Bto etc overal wel gekeken. Ook laptop plus en andere bedrijven gemaild waar je zelf een laptop kan samenstellen. (Eis was 1000€ max en een gtx960m etc,, ze konden nooit onder de 1150-1200euro zitten).

Heb nergens de 960m 4gb versie gevonden in Nederland, dus ga de 2gb versie gewoon bestellen denk ik. Las dat voor de meeste games het niet veel uit maakt, zijn er slechts een paar die de volle 4gb kunnen gebruiken. Uiteindelijk leidt dat ook tot meer hitte en dat is altijd een dingetje in laptops. Verkort de levensduur van je cpu / gpu.
Zijn er handige adresjes waar je de SSHD kan verwisselen voor een SSD? Ga dat sowieso niet binnen nu en een jaar doen, maar als over een jaar SSD 500+ gb beetje betaalbaar word ga lijkt me dat wel mooi.
Opzich kan ik ook wel met die 2gb leven, maar ik kan denk ik echt niet meer wennen aan een hdd. Een ssd is zo heerlijk snel. Welke ga jij bestellen? Deze? http://www.paradigit.nl/l...-70/80038930/details.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
dherre65 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:41:
[...]

Opzich kan ik ook wel met die 2gb leven, maar ik kan denk ik echt niet meer wennen aan een hdd. Een ssd is zo heerlijk snel. Welke ga jij bestellen? Deze? http://www.paradigit.nl/l...-70/80038930/details.aspxHaving more vram allows to use higher settings on AA and textures, but only if the gpu processing compabilities can produce without tanking frame rates. 2 gb is more than enough for either of those cards and 4 gb version wouldn't recieve any gaming benefit.
Heb net voor je post, mijne nog ge edit over 2gb - 4gb verschillen, moet je maar ff opzoeken.
Ik ga via hun dochteronderneming denk ik (campuslaptop), ben nog een klein maandje student en kan dan die studenten regeling doen. Als het kapot is, komen ze de dag erna hem al ophalen en eventueel vervanging laptop afleveren. Maar misschien stap ik wel in de auto en haal ik er gewoon 1 op bij paradigit .. :s

edit: YouTube: Nvidia Geforce GTX 960 2GB vs GTX 960 4GB - Grand Theft Auto V

Gta 5 is dus wel één van die spellen die wat meer heeft aan GPU ram, verschil met 2gb en 4gb op very high in GTA 5 is bij deze kaarten ongeveer 7 fps volgens die tester (gem. 40 fps bij 2gb en 47 fps bij 4gb)

Wat ook wel bijzonder is dat sommigen met de gtx 960m 2gb versie 60 FPS halen op Very high, verschilt dus ook per systeem (ram geheugen en CPU), dan is een verschil tussen 60 en 67 bijvoorbeled niet zichtbaar (in hoeverre 40 en 47 al een zichtbaar verschil geeft....)

[ Voor 22% gewijzigd door Odysseus87 op 23-08-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Ach verschil in 2gb en 4gb valt ook wel mee ja.. In deze Lenevo zit een beast van een processor in en die systeem op youtute volgens mij niet ;)

En ik plaats er sowieso gelijk een SSD in, alleen wacht ik nog 2 a 3 dagen met de aankoop, en ik rijd binnenkort even naar Groningen om de laptop in het echt te zien.

Wil nog even verder rondzoeken als er geen andere laptop in de buurt van de Lenovo komt. Want als dat echt niet zo is, heeft Lenovo een geniale positie bemachtigd in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:59:
Ach verschil in 2gb en 4gb valt ook wel mee ja.. In deze Lenevo zit een beast van een processor in en die systeem op youtute volgens mij niet ;)

En ik plaats er sowieso gelijk een SSD in, alleen wacht ik nog 2 a 3 dagen met de aankoop, en ik rijd binnenkort even naar Groningen om de laptop in het echt te zien.

Wil nog even verder rondzoeken als er geen andere laptop in de buurt van de Lenovo komt. Want als dat echt niet zo is, heeft Lenovo een geniale positie bemachtigd in dit segment.
Als je iets vind hoor ik het graag, maar een totaal beter kan ik me niet voorstellen. Misschien iets anders met compromis.. (gtx 960m 4gb, maar bijvoorbeeld met een i5) of een 120gb SSD met een gtx950m, maar dan blijf ik bij die y50 van lenovo. In de mediamarkt heb ik de vorige versie even bekeken met de 860 kaart en dat ding is mooi gebouwd. Ziet er stevig uit.
Heb je een adresje om meteen een SSD te doen of doe je dat zelf? Welk SSD doe je erin? Heb je dan wel genoeg ruimte voor 4-5 games + films? (batman, witcher 3 , gta 5 etc zijn wel 60gb tegenwoordig, dus met 250gb SSD ben je zo vol...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Tammesp schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:59:

Zeker een geniale positie. Ik ben benieuwd naar je bevindingen van hoe de laptop in het echt is. Vaak mist dit soort laptop toch wat degelijkheid qua afwerking. Wat het nog makkelijker zou maken is een optie voor een tweede hdd. Een snelle ssd is fijn maar heeft weer weinig opslag. De lenovo site suggereert dat je je eigen configuratie kunt samenstellen, maar eigenlijk bieden ze alleen één 15" en één 17" versie. Troubles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
dherre65 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:13:
[...]

Zeker een geniale positie. Ik ben benieuwd naar je bevindingen van hoe de laptop in het echt is. Vaak mist dit soort laptop toch wat degelijkheid qua afwerking. Wat het nog makkelijker zou maken is een optie voor een tweede hdd. Een snelle ssd is fijn maar heeft weer weinig opslag. De lenovo site suggereert dat je je eigen configuratie kunt samenstellen, maar eigenlijk bieden ze alleen één 15" en één 17" versie. Troubles...
Precies! En 17 inch is geen optie voor mij. Ik ga er ook mee reizen 3 dagen in de week en 15 inch is dan echt mijn max. Je kan de laptop bekijken in de mediamarkt.. oude versie dan (dus zonder mooi IPS scherm), maar qua uiterlijk is het precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Lees nu berichten dat eind van het jaar weer een nieuwe y50 op de markt komt (eerst in US.. europa veel later), maar dan een AMD versie. AMD CPU en Radeon GPU. Schijnt wel vergelijkbaar te zijn met die van nu, of zelfs minder... (vergelijkbaar met gt 940m / gtx950m)

http://www.notebookcheck....X-8800P-APU.148371.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Baelrog schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:55:
Lees nu berichten dat eind van het jaar weer een nieuwe y50 op de markt komt (eerst in US.. europa veel later), maar dan een AMD versie. AMD CPU en Radeon GPU. Schijnt wel vergelijkbaar te zijn met die van nu, of zelfs minder... (vergelijkbaar met gt 940m / gtx950m)

Hm, AMD staat me sowieso niet zo aan... Ik ben vandaag even bij de Paradigit geweest en heb de Y50 in real life gezien, en tja. Het viel me een beetje tegen. Ik vond de algehele uitstraling gewoon niet zo boeiend, het zag er heel plastic uit, voelde een beetje onstevig en de randen om het scherm steken uit, zijn redelijk dik en glanzen ook heel erg. Gewoon de algehele look and feel staan me dus niet aan. En daarbij komt dan ook nog dat er geen ruimte is voor een tweede HDD, dus ik ga definitief niet meer voor de Y50-70. Verder op zoek naar wat alternatieven dus. Hebben jullie intussen nog iets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Oeei dat is minder nieuws voor je. Dan is de acer in dezelfde klasse met een 960m beschikbaar. Je kan ook iets goekoper voor een asus met een gtx950 gaan.

Als je de reviews leest is hij juist wel stevig en solide gebouwd. Moet ook wel voor een gaming laptop lijkt me?

[ Voor 27% gewijzigd door Odysseus87 op 24-08-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:55:

Wel ik ga niet voor die AMD dan, pak ik nu liever de 960m die beter is.
dherre65 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:04:
[...]

Hm, AMD staat me sowieso niet zo aan... Ik ben vandaag even bij de Paradigit geweest en heb de Y50 in real life gezien, en tja. Het viel me een beetje tegen. Ik vond de algehele uitstraling gewoon niet zo boeiend, het zag er heel plastic uit, voelde een beetje onstevig en de randen om het scherm steken uit, zijn redelijk dik en glanzen ook heel erg. Gewoon de algehele look and feel staan me dus niet aan. En daarbij komt dan ook nog dat er geen ruimte is voor een tweede HDD, dus ik ga definitief niet meer voor de Y50-70. Verder op zoek naar wat alternatieven dus. Hebben jullie intussen nog iets gevonden?
Hmm meen je dit? Ik wou donderdag ff naar Groningen om het te bekijken, dit is dan geen goed nieuws :'( Hopelijk vind ik het wat meevallen!

Ondertussen heb ik veel gezocht maar nee, niets vergelijkbaars met de Lenovo, naja of je betaal 200 euro meer..
Baelrog schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:05:
Oeei dat is minder nieuws voor je. Dan is de acer in dezelfde klasse met een 960m beschikbaar. Je kan ook iets goekoper voor een asus met een gtx950 gaan.

Als je de reviews leest is hij juist wel stevig en solide gebouwd. Moet ook wel voor een gaming laptop lijkt me?
Welke Acer heeft de 960M? Die hebben toch allemaal een 950M. En de Acer bouwkwaliteit is ook niet van het beste. Ik denk dat Dherre65 dan moet kijken voor een Asus of HP Envy, die zijn allebij wel goed in bouwkwaliteit, vergeet MSI helemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:09:

Welke Acer heeft de 960M? Die hebben toch allemaal een 950M. En de Acer bouwkwaliteit is ook niet van het beste. Ik denk dat Dherre65 dan moet kijken voor een Asus of HP Envy, die zijn allebij wel goed in bouwkwaliteit, vergeet MSI helemaal ;)
http://www.mediamarkt.nl/...9,2059725.html?langId=-11

http://www.informatique.n...vn7-591g-596u-laptop.html

Dan ga je wel terug naar een mindere i5 processor en hdd ipv sshd

Ik heb zoveel rondgekeken tot max 1000 kan ik niets beters vinden. Zelfs als je er 50-75 euro boven op gooit vind ik niets beters.

[ Voor 15% gewijzigd door Odysseus87 op 24-08-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:13:
[...]

http://www.mediamarkt.nl/...9,2059725.html?langId=-11

http://www.informatique.n...vn7-591g-596u-laptop.html

Dan ga je wel terug naar een mindere i5 processor en hdd ipv sshd

Ik heb zoveel rondgekeken tot max 1000 kan ik niets beters vinden. Zelfs als je er 50-75 euro boven op gooit vind ik niets beters.
Naja voor 1000 euro wil je geen I5je hebben lijkt me ;)

Of je wil nog 200 a 300 euro meer uitgeven, dan kun je een mooie MSI kopen. pricewatch: MSI GE62 2QD-005NL Apache

[ Voor 9% gewijzigd door Tammesp op 24-08-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Na nog redelijk wat onderzoek denk ik dat toch maar even doorspaar... Toevallig heeft de Lenovo op 1000€ een mooie videokaart, maar daarvoor lever je in op degelijkheid, scherm, en volgens mijn mening algehele afwerking en uiterlijk. Ook anderssoortige gaminglaptops zien er niet uit naar mijn mening.

Ik zit nu te overwegen om een Asus Zenbook Pro UX501 aan te schaffen. Meteen een fors stuk duurder, maar wel super degelijk (heb vanmiddag een soortgelijke laptop gezien in de winkel, zelfde behuizing), met een mooi scherm en ook de snelste processor etc. De prijs is natuurlijk wel een ding en ik ga er nog goed over nadenken, maar €1000,- uitgeven aan iets wat net niet is is misschien erger dan €1500,- voor iets waar je een paar jaar echt tevreden mee bent. Ondertussen sta ik ook nog steeds open voor andere opties, dus ik blijf jullie bevindingen ook in de gaten houden 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Wel tof dat je voor jezelf die beslissing hebt gemaakt. Nog even doorsparen dus. Mijn werk betaalt 2/3e van de laptop dus het geld probleem is erg groot hier, maar toch een budget van 1000 voor mezelf gesteld, anders blijf ik bezig.. (ooh toch maar een SSD, of een gtx970, of dit, of dat :P)

Scherm is overigens wel goed van de lenovo hoor, vorige versie had een TNT scherm, deze een IPS net als andere gamelaptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Met een 850/950M kun je GTA V prima draaien op 1080p met medium/high details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
dherre65 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:15:
Na nog redelijk wat onderzoek denk ik dat toch maar even doorspaar... Toevallig heeft de Lenovo op 1000€ een mooie videokaart, maar daarvoor lever je in op degelijkheid, scherm, en volgens mijn mening algehele afwerking en uiterlijk. Ook anderssoortige gaminglaptops zien er niet uit naar mijn mening.

Ik zit nu te overwegen om een Asus Zenbook Pro UX501 aan te schaffen. Meteen een fors stuk duurder, maar wel super degelijk (heb vanmiddag een soortgelijke laptop gezien in de winkel, zelfde behuizing), met een mooi scherm en ook de snelste processor etc. De prijs is natuurlijk wel een ding en ik ga er nog goed over nadenken, maar €1000,- uitgeven aan iets wat net niet is is misschien erger dan €1500,- voor iets waar je een paar jaar echt tevreden mee bent. Ondertussen sta ik ook nog steeds open voor andere opties, dus ik blijf jullie bevindingen ook in de gaten houden 😀
Wo meen je dit echt? Die Zenbook is zo'n 1600 euro ja. Beste hap geld haha. Er is ook een topic over de Lenovo Y50-70 en daar zijn ze best tevreden over de bouwkwaliteit. Dus hopelijk ben ik er ook tevreden mee, want ik zie zo geen andere laptop met dezelfde specs en prijs.

Maar wat heeft die Zenbook echt meer zodat de prijs 500-600 euro duurder is?
Anoniem: 377816 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:59:
Met een 850/950M kun je GTA V prima draaien op 1080p met medium/high details.
Ja dat klopt, alleen wil ik de 960m hebben. Aardig nieuw videokaartje zodat je er een tijdje mee kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:08:
[...]

Wo meen je dit echt? Die Zenbook is zo'n 1600 euro ja. Beste hap geld haha. Er is ook een topic over de Lenovo Y50-70 en daar zijn ze best tevreden over de bouwkwaliteit. Dus hopelijk ben ik er ook tevreden mee, want ik zie zo geen andere laptop met dezelfde specs en prijs.

[...]

Ja dat klopt, alleen wil ik de 960m hebben. Aardig nieuw videokaartje zodat je er een tijdje mee kan ;)
Tanne we zitten helemaal in hetzelfde schuitje.. Inderdaad de 950 kan meeste games ook wel prima, alleen die 10-20% meer performance op de 960 zorgt ervoor dat het ook volgend jaar en het jaar erna nog een beetje mee kan doen.
(bestel mijne voor 90% zeker vanavond!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

Tanne we zitten helemaal in hetzelfde schuitje.. Inderdaad de 950 kan meeste games ook wel prima, alleen die 10-20% meer performance op de 960 zorgt ervoor dat het ook volgend jaar en het jaar erna nog een beetje mee kan doen.
(bestel mijne voor 90% zeker vanavond!)
Ja het is wat. Ik zag deze laptop ook zonet: pricewatch: MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL

Het is 300 euro duurder. Maar de bouwkwaliteit is beter. Nieuwste broadwell I7-5700HQ processor erin. AC wifi kaart. SSD 128gb met 1tb hardeschijf.

Vergelijking tussen de processoren: http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2533&cmp[]=2448

[ Voor 8% gewijzigd door Tammesp op 25-08-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Tammesp schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:08:
[...]

[...]

Nah het is een overweging, ik weet nog niet goed wat ik ga doen. De Zenbook heeft een mooier scherm, betere bouwkwaliteit, goede reviews, een mega snelle SSD (die moet je bij de Lenovo nog los bijkopen), meer werkgeheugen, en tja, nog twee persoonlijke dingetjes: het is Asus ipv Lenovo, en ik vind hem gewoon veel mooier. Maar nogmaals, ik ben nog steeds enorm aan het twijfelen :/ gelukkig moet ik sowieso nog twee weken wachten op m'n loon, dus dat scheelt ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
dherre65 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:35:
[...]

Nah het is een overweging, ik weet nog niet goed wat ik ga doen. De Zenbook heeft een mooier scherm, betere bouwkwaliteit, goede reviews, een mega snelle SSD (die moet je bij de Lenovo nog los bijkopen), meer werkgeheugen, en tja, nog twee persoonlijke dingetjes: het is Asus ipv Lenovo, en ik vind hem gewoon veel mooier. Maar nogmaals, ik ben nog steeds enorm aan het twijfelen :/ gelukkig moet ik sowieso nog twee weken wachten op m'n loon, dus dat scheelt ook :P
Altijd lastig om een nieuwe laptop aan te schaffen. Bekijk mijn post hierboven eens, gaat over de MSI, ook een pracht ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:37:
[...]

Altijd lastig om een nieuwe laptop aan te schaffen. Bekijk mijn post hierboven eens, gaat over de MSI, ook een pracht ding!
Het is zeker een prachtding, maar dan ga ik opeens 300 euro omhoog... Voor nog eens 200 euro vind je een gtx970m. En dan nog eens 200 euro een gtx980m. En dan nog eens 200 euro 16gb ram en 500gb SSD en nog eens 200 euro....

Enfin je begrijpt me, ik ga me aan mijn budget houden :P

[ Voor 28% gewijzigd door Odysseus87 op 25-08-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:03:
[...]

Het is zeker een prachtding, maar dan ga ik opeens 300 euro omhoog... Voor nog eens 200 euro vind je een gtx970m. En dan nog eens 200 euro een gtx980m. En dan nog eens 200 euro 16gb ram en 500gb SSD en nog eens 200 euro....

Enfin je begrijpt me, ik ga me aan mijn budget houden :P
Haha, ja ik begrijp je zeker. Ikzelf draai nu ook wat door. 1000 euro is eigenlijk al veel te veel voor een laptopje ;)

Ben jij er al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:49:
[...]

Haha, ja ik begrijp je zeker. Ikzelf draai nu ook wat door. 1000 euro is eigenlijk al veel te veel voor een laptopje ;)

Ben jij er al uit?
Ja ik ga vandaag bestellen, dus morgen in huis. Donderdag heb ik tijd om Gta 5 etc erop te gooien om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:54:
[...]

Ja ik ga vandaag bestellen, dus morgen in huis. Donderdag heb ik tijd om Gta 5 etc erop te gooien om te testen.
Oke top! Dan wacht ik even op jouw bevindingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-05 19:20
Heb zelf een Alternate laptop binnen. Zijn BTO laptops met een andere naam er op.
Zelf een laptop besteld van met i7 quadcore, 8 GB en gtx960m, IPS-scherm en 128SSD + harde schijf.
Dit voor 1000 euro.

Enige nadeel is dat er geen besturingssysteem op staat, dus die moet je zelf regelen :).

EDIT: Zie net dat de laptop in kwestie niet meer op de site staat... Enkel zonder de 960.
Heb blijkbaar mazzel gehad }:O

[ Voor 17% gewijzigd door bierkwadraat op 25-08-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
bierkwadraat schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:59:
Heb zelf een Alternate laptop binnen. Zijn BTO laptops met een andere naam er op.
Zelf een laptop besteld van met i7 quadcore, 8 GB en gtx960m, IPS-scherm en 128SSD + harde schijf.
Dit voor 1000 euro.

Enige nadeel is dat er geen besturingssysteem op staat, dus die moet je zelf regelen :).

EDIT: Zie net dat de laptop in kwestie niet meer op de site staat... Enkel zonder de 960.
Oh zal toch eens kijken. Zijn er websites waar je legaal goedkoop windows kan aanschaffen? Zit zelf in het onderwijs, volgens mij moet er wel iets zijn toch?

edit: ben een leek... hoe kan je een nieuwe laptop opstarten dan zonder windows? Via een usb stick en dan later activeren met een code die je hebt gekocht?

edit 2: wat is bijvoorbeeld het addertje onder het gras bij dit: http://slim.nl/Shop/brows...ws-10-education?id=w10edu

[ Voor 17% gewijzigd door Odysseus87 op 25-08-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
DVD met Windows er op, of inderdaad een USB-stick met Windows. .

Als het maar 'bootable' is, kun je Windows installeren. Licentie wordt tijdens installatie gevraagd (meestal).

Zo nu en dan komen er ook licenties voorbij hier op Vraag & Aanbod, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:06:
[...]

Oh zal toch eens kijken. Zijn er websites waar je legaal goedkoop windows kan aanschaffen? Zit zelf in het onderwijs, volgens mij moet er wel iets zijn toch?

edit: ben een leek... hoe kan je een nieuwe laptop opstarten dan zonder windows? Via een usb stick en dan later activeren met een code die je hebt gekocht?

edit 2: wat is bijvoorbeeld het addertje onder het gras bij dit: http://slim.nl/Shop/brows...ws-10-education?id=w10edu
Koop gewoon een windows 7 versie dan heb je gratis upgrade naar windows. Windows versie 7 2ehands kosten niet zoveel meer.. Windows 8.1 kun je ook voor gaan natuurlijk.
bierkwadraat schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:59:
Dit voor 1000 euro.

Bevalt de laptop wat? Zijn wel leuke gebouwde laptops van Alternate, alleen de look van de laptop zelf vind ik niet zo bijster mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
Tammesp schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

[...]

Bevalt de laptop wat? Zijn wel leuke gebouwde laptops van Alternate, alleen de look van de laptop zelf vind ik niet zo bijster mooi.
Design is niks speciaal, maar onder andere mede dankzij het verlichte toetsenbord scoort het bij mij flinke punten. Een degelijke laptop met goede specs. Mag van mij zo de BBG guide in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:55:
[...]

Oke top! Dan wacht ik even op jouw bevindingen ;)
Besteld!! Hopelijk kan ik hem morgen ophalen van een Kiala punt, anders donderdag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Baelrog schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:34:
[...]

Besteld!! Hopelijk kan ik hem morgen ophalen van een Kiala punt, anders donderdag wel.
Nice! Laat je weten hoe hij bevalt?

Edit: trouwens, wat ga je nou uiteindelijk doen met de hdd? Laat je die sshd erin zitten of ga je er een ssd in prikken? Ik denk dat als hij ruimte had voor een tweede schijf dat ik hem ook direct had besteld... :p

[ Voor 30% gewijzigd door dherre65 op 26-08-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
dherre65 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:40:
[...]

Nice! Laat je weten hoe hij bevalt?

Edit: trouwens, wat ga je nou uiteindelijk doen met de hdd? Laat je die sshd erin zitten of ga je er een ssd in prikken? Ik denk dat als hij ruimte had voor een tweede schijf dat ik hem ook direct had besteld... :p
Ja die 2e ruimte die mist is wel wat jammer, maar de wereld vergaat er niet door. Ik laat hem met een SSD voorlopig. (Denk een half jaar h.) En dan laat ik er wel een x een 512gb SSD in zetten.
Ik pas er dus niets op aan, wel schaf ik een coolpad aan. Scheelt toch wat graden en verhoogd dus de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:34:
[...]

Ja die 2e ruimte die mist is wel wat jammer, maar de wereld vergaat er niet door. Ik laat hem met een SSD voorlopig. (Denk een half jaar h.) En dan laat ik er wel een x een 512gb SSD in zetten.
Ik pas er dus niets op aan, wel schaf ik een coolpad aan. Scheelt toch wat graden en verhoogd dus de levensduur.
Wat voor coolpad heb jij in gedachten? Misschien koop er ook wel een coolpadje bij. Laptop al binnen?

PS: Wat foto's ervan maken zou leuk zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tammesp op 26-08-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:53:
[...]

Wat voor coolpad heb jij in gedachten? Misschien koop er ook wel een coolpadje bij. Laptop al binnen?

PS: Wat foto's ervan maken zou leuk zijn ;)
Ja hij is binnen en start nu voor het eerst op! Zal proberen wat foto's te maken. Coolpad nog niets in gedachten, zal eens wat reviews lezen echt geen verstand van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Ik wil niet dit topic spammen, maar gooi ze hier neer:

http://imgur.com/y3fFT9l
http://imgur.com/pDrxaGq
http://imgur.com/jTWKbWl
http://imgur.com/WDxFTyQ
http://imgur.com/XImUEhI

edit:

http://imgur.com/evwHMYF (hier zie je de bloatware meegeleverd, maar ga een clean win10 install doen.)
http://imgur.com/4FobTxd (win 10 word meteen gevonden en is nu bezig)

edit 2: http://imgur.com/6G3eFrD Windows 10 staat er op, geen bloatware en mooi schoon / snel!

't zijn slechte fotos, (laptop is dus niet lelijk in het echt !) mijn telefoon's camera is niet heel best meer, onder de krassen

[ Voor 56% gewijzigd door Odysseus87 op 26-08-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Ziet er op eerste gezicht goed uit! Benieuwd straks naar je bevindingen ;)

• dherre65
Baelrog schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:51:
Ik wil niet dit topic spammen, maar gooi ze hier neer:

http://imgur.com/y3fFT9l
http://imgur.com/pDrxaGq
http://imgur.com/jTWKbWl
http://imgur.com/WDxFTyQ
http://imgur.com/XImUEhI

edit:

http://imgur.com/evwHMYF (hier zie je de bloatware meegeleverd, maar ga een clean win10 install doen.)
http://imgur.com/4FobTxd (win 10 word meteen gevonden en is nu bezig)

edit 2: http://imgur.com/6G3eFrD Windows 10 staat er op, geen bloatware en mooi schoon / snel!

't zijn slechte fotos, (laptop is dus niet lelijk in het echt !) mijn telefoon's camera is niet heel best meer, onder de krassen
Ziet er goed uit inderdaad! Ik zelf ben toch maar in het iets duurdere segment gaan zoeken, ik wil echt twee schijven hebben. Maar ik ben wel nog steeds benieuwd hoe hij bevalt ;)

Tammesp, jij al een besluit genomen?

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
dherre65 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:11:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad! Ik zelf ben toch maar in het iets duurdere segment gaan zoeken, ik wil echt twee schijven hebben. Maar ik ben wel nog steeds benieuwd hoe hij bevalt ;)

Tammesp, jij al een besluit genomen?
Welke prijs categorie kijk je nu naar?

En ik wacht even op Bealrog zijn bevindingen, vooral hoe GTA 5 erop speelt. Want wil wel een laptop die het vloeiend aan kan ;)

• Odysseus87
Gta 5 is nu aan het installeren, net als diablo 3. CS:GO staat er al op, zal straks wat bevindingen posten.

Wat me wel opviel is dat als je de clean install van windows 10 doet, je even handmatig de WIFI drivers moet laten updaten via apparatenbeheer. Ik zat dus een paar uur met super sloom internet en wist maar niet waarom, driver geupdate en ik heb weer super snel!

De clean win10 versie is wel lekker, geen bloatware of andere troep gewoon retesnel. Wat ook een pluspuntje is, is het toetsenbord. Voelt heel fijn, typt lekkerder dan mijn oude Asus k53SV, die mij toch 3 jaar heeft gesteund door de HBO opleidingen :). Full HD schem was ff wennen, kwam van een 1380 x nogwat scherm.
Het geluid is vergeleken met mijn Asus echt subliem! Die JBL boxen en de subwoofer onderin maken echt heerlijk geluid voor een laptop, ben ik niet gewend.

edit: CS:GO op hoogste settings vloeiend, heb geen fps counter, maar geen enkele framedrop zichtbaar
Diablo 3 had ik alles op max staan, kreeg enkele framedrops, maar toen kwam ik erachter dat ik met 12mb/sec aan het downloaden was... Download op pauze gezet en het speelt helemaal vloeiend op hoogste graphics.
GTA 5: Graphics allen op high uitgeprobeerd, ziet er echt super mooi uit (Was low gewend op mijn Asus.....met laag fps..!) helemaal soepel en geen drops tegen gekomen. Ik ga er niet vanuit dat hij ook super soepeltjes op ultra loopt, maar high is al enorm mooi om gta 5 op te spelen.

Te testen vanavond: battlefield 4 en morgen witcher 3.

[ Voor 28% gewijzigd door Odysseus87 op 27-08-2015 16:16 ]

Anoniem: 693140

Geen lenovo, laptops zijn goed. maar de service is kak. heb veel horizontale witter strepen door mijn scherm dus had mijn laptop terugestuurd. naar 3 weken kreeg ik de laptop terug. ze hebben er niks aan gedaan gewoon de witte strepen waar er weer ga nu de laptop terugsturen en mijn geld direct terug vragen.

• Odysseus87
Anoniem: 693140 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:25:
Geen lenovo, laptops zijn goed. maar de service is kak. heb veel horizontale witter strepen door mijn scherm dus had mijn laptop terugestuurd. naar 3 weken kreeg ik de laptop terug. ze hebben er niks aan gedaan gewoon de witte strepen waar er weer ga nu de laptop terugsturen en mijn geld direct terug vragen.
Iedereen heeft wel met een bepaald merk problemen (ik had dat met medion)

Baelrog schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:26:
[...]

Iedereen heeft wel met een bepaald merk problemen (ik had dat met medion)
ja haha. weetje lenovo = medion.

• Odysseus87
Ja lenovo heeft medion overgekocht, ik had al problemen voordat dat gebeurde :)

Baelrog schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:32:
[...]

Ja lenovo heeft medion overgekocht, ik had al problemen voordat dat gebeurde :)
alle2 heeft het gewoon een slechte service heb 3 weken moet wachten en het probleem is nog steeds niet opgelost. enigeste wat ze hadden gedaan is die bios geupdated, zelf ik kan dat...

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 30-08-2015 14:18 ]

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:27:
Gta 5 is nu aan het installeren, net als diablo 3. CS:GO staat er al op, zal straks wat bevindingen posten.

Wat me wel opviel is dat als je de clean install van windows 10 doet, je even handmatig de WIFI drivers moet laten updaten via apparatenbeheer. Ik zat dus een paar uur met super sloom internet en wist maar niet waarom, driver geupdate en ik heb weer super snel!

De clean win10 versie is wel lekker, geen bloatware of andere troep gewoon retesnel. Wat ook een pluspuntje is, is het toetsenbord. Voelt heel fijn, typt lekkerder dan mijn oude Asus k53SV, die mij toch 3 jaar heeft gesteund door de HBO opleidingen :). Full HD schem was ff wennen, kwam van een 1380 x nogwat scherm.
Het geluid is vergeleken met mijn Asus echt subliem! Die JBL boxen en de subwoofer onderin maken echt heerlijk geluid voor een laptop, ben ik niet gewend.

edit: CS:GO op hoogste settings vloeiend, heb geen fps counter, maar geen enkele framedrop zichtbaar
Diablo 3 had ik alles op max staan, kreeg enkele framedrops, maar toen kwam ik erachter dat ik met 12mb/sec aan het downloaden was... Download op pauze gezet en het speelt helemaal vloeiend op hoogste graphics.
GTA 5: Graphics allen op high uitgeprobeerd, ziet er echt super mooi uit (Was low gewend op mijn Asus.....met laag fps..!) helemaal soepel en geen drops tegen gekomen. Ik ga er niet vanuit dat hij ook super soepeltjes op ultra loopt, maar high is al enorm mooi om gta 5 op te spelen.

Te testen vanavond: battlefield 4 en morgen witcher 3.
Ziet er goed uit! Toch maar bestellen denk ik ;)

• Odysseus87
Tammesp schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:51:
[...]

Ziet er goed uit! Toch maar bestellen denk ik ;)
Heb een heel kort filmpje gemaakt op 720p van battlefield 4 voor een kleine impressie op Ultra settings. Kijken of me ook nog GTA 5 lukt te filmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:36:
[...]

Heb een heel kort filmpje gemaakt op 720p van battlefield 4 voor een kleine impressie op Ultra settings. Kijken of me ook nog GTA 5 lukt te filmen.
Snel hier posten zodra je het klaar hebt. Je maakt me nu echt nieuwsgierig ;)

• Odysseus87
Tammesp schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:45:
[...]

Snel hier posten zodra je het klaar hebt. Je maakt me nu echt nieuwsgierig ;)
Eerste keer dat ik iets op youtube gooi, ik merk dat het heel schokkerig afspeelt. Heeft iemand een idee? Ik zag wel dat als je het ff op pauze doet en dan verder kijkt het weer redelijk afspeelt.

Ik gooi de links gewoon hier, al het haperen wat je ziet is niet ingame!!!! Dit kwam bij het uploaden van youtube ofzo, heb gewoon de video's op de harddisk staan en daar draaien ze soepel. Dus het speelt gewoon met 50+ FPS af hoor!

Tevens was ik bij GTA 5 op de achtergrond aan het downloaden (bij BF4 niet), maar dit was ingame niet te merken. Wel heb ik bij beide games windowed mode ff gespeeld, vandaar de rare screen resolution, (anders kreeg ik het opnemen niet aan de praat)....

YouTube: Battlefield 4 Short test with Lenovo Ideapad y50-y70 GTX960m 2gb I7 4720HQ

YouTube: Grand Theft Auto V Short test with Lenovo Ideapad y50-y70 GTX960m 2gb I7 4720HQ

edit: Youtube zegt: ' We hebben vastgesteld dat je video mogelijk schokkerig is. Wil je dat we de video stabiliseren?' Zal ik dat maar doen dan ?

edit 2:

YouTube: Battlefield 4 Short test with Lenovo Ideapad y50-y70 GTX960m 2gb I7 4720HQ (meer battlefield)

YouTube: YouTube (ook battlefield)

[ Voor 12% gewijzigd door Odysseus87 op 27-08-2015 20:55 ]

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-05 23:29
Bekijk eens andere YT filmpjes, zijn die schokkerig?

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Nog steeds wat schokkerig ja, maar voor de rest ziet er goed uit! Ik bestel deze laptop morgen!

• Odysseus87
Tammesp schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:50:
Nog steeds wat schokkerig ja, maar voor de rest ziet er goed uit! Ik bestel deze laptop morgen!
Komt nog een GTA 5 filmpje voor je aan, met de recommend settings die nvidia experience geeft. Is nu aan t uploaden. Excuus voor het schokken, probleempje van youtube, ingame is het heerlijk!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:54:
[...]

Komt nog een GTA 5 filmpje voor je aan, met de recommend settings die nvidia experience geeft. Is nu aan t uploaden. Excuus voor het schokken, probleempje van youtube, ingame is het heerlijk!
Helemaal top! Hoe is de accuduur trouwens? Kan wel een paar uurtjes zonder de oplader toch? ;)

• Odysseus87
Tammesp schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:56:
[...]

Helemaal top! Hoe is de accuduur trouwens? Kan wel een paar uurtjes zonder de oplader toch? ;)
Eerlijk gezegd niet geprobeerd! zit alleen op netstroom thuis. Tijdens GTA 5 werd hij wel warm bij de F7-F9 toetsen, maar daar kom je niet met je handen, kwam er toevallig achter.
Op de WASD toetsen etc blijft hij op gewone temperatuur. Maar zoals ik al eens eerder vermelde haal ik een coolpad.

hier is nog een GTA 5 filmpje: YouTube: Grand Theft Auto V on Lenovo y50 gtx960m (2gb) i7 4720HQ laptop

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:02:
[...]

Eerlijk gezegd niet geprobeerd! zit alleen op netstroom thuis. Tijdens GTA 5 werd hij wel warm bij de F7-F9 toetsen, maar daar kom je niet met je handen, kwam er toevallig achter.
Op de WASD toetsen etc blijft hij op gewone temperatuur. Maar zoals ik al eens eerder vermelde haal ik een coolpad.

hier is nog een GTA 5 filmpje: YouTube: Grand Theft Auto V on Lenovo y50 gtx960m (2gb) i7 4720HQ laptop
Kijk helemaal mooi dit! Ik ben erover uit. Ga em ook aanschaffen ;)

• Odysseus87
Tammesp schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:22:
[...]

Kijk helemaal mooi dit! Ik ben erover uit. Ga em ook aanschaffen ;)
Kan je nagaan dat als ik de youtube filmpjes terug kijk het best lelijk vind op die filmpjes, op je laptop is het nog veel mooier!

P.s. zie nu dat mijn YT filmpjes niet meer zo schokkerig zijn, misschien duurt het een uur voordat hij echt helemaal geladen is? Ik keek er net 3 terug en die liepen helemaal vloeiend.

YouTube: baelrog

[ Voor 6% gewijzigd door Odysseus87 op 27-08-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Tammesp schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:58:
[...]

Welke prijs categorie kijk je nu naar?

En ik wacht even op Bealrog zijn bevindingen, vooral hoe GTA 5 erop speelt. Want wil wel een laptop die het vloeiend aan kan ;)
Ik ben uiteindelijk voor een HP Envy gegaan haha. Welke had jij nou precies? Ik heb deze aangeschaft: http://store.hp.com/Nethe...d=N1L17EA&opt=ABH&sel=NTB. GTX 950 ipv 960, maar wel 4GB videoram. Ik wilde toch echt per se een SSD en een losse HDD ernaast, dat kon gewoon niet bij die Lenovo. Ook ben ik nog eens wezen kijken in de winkel, en ik vond het ontwerp en de bouwkwaliteit van de laptop ansich gewoon niets. Is meer mijn eigen smaak denk ik.

Heb net even GTA V zitten spelen, meeste settings op very high en hij draait nog steeds 30fps 8) werkt allemaal prima dus. Andere spellen die ik speel zijn CS:GO en Borderlands, die draaien uiteraard veel soepeler dan GTA. Het valt dus allemaal wel mee. De 960 heeft een iets hogere kloksnelheid, maar omdat GTA al gauw meer dan 2GB videoram vol heeft heb ik met deze 950 met 4GB ook een goeie. Had verwacht dat het verschil groter zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
dherre65 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:12:
[...]

Ik ben uiteindelijk voor een HP Envy gegaan haha. Welke had jij nou precies? Ik heb deze aangeschaft: http://store.hp.com/Nethe...d=N1L17EA&opt=ABH&sel=NTB. GTX 950 ipv 960, maar wel 4GB videoram. Ik wilde toch echt per se een SSD en een losse HDD ernaast, dat kon gewoon niet bij die Lenovo. Ook ben ik nog eens wezen kijken in de winkel, en ik vond het ontwerp en de bouwkwaliteit van de laptop ansich gewoon niets. Is meer mijn eigen smaak denk ik.

Heb net even GTA V zitten spelen, meeste settings op very high en hij draait nog steeds 30fps 8) werkt allemaal prima dus. Andere spellen die ik speel zijn CS:GO en Borderlands, die draaien uiteraard veel soepeler dan GTA. Het valt dus allemaal wel mee. De 960 heeft een iets hogere kloksnelheid, maar omdat GTA al gauw meer dan 2GB videoram vol heeft heb ik met deze 950 met 4GB ook een goeie. Had verwacht dat het verschil groter zou zijn :P
Oe wat zit die HP Envy er mooi uit man! Veel mooier dan mijn Envy. Maar leuke keuze Dherre! Alleen heb jij een U processor dat betekend een dual core voor zuinige prestaties, dat wil ik juist niet. Maar voor de rest een pracht ding man ;) En heerlijk met die combinatie van SSD + HDD.

Hmm schaam me een beetje, heb nog steeds geen keuze kunnen maken.. vind het aardig lastig. Ben al even naar de winkel geweest maar daar hadden ze veel modellen niet in de showroom staan, dus daar schiet ik weinig mee op.

Maar mijn eigen laptop is zojuist verkocht, dus ik moet vandaag de knoop wel doorhakken... deze week weer een laptop nodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Tammesp schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:58:
[...]

Oe wat zit die HP Envy er mooi uit man! Veel mooier dan mijn Envy. Maar leuke keuze Dherre! Alleen heb jij een U processor dat betekend een dual core voor zuinige prestaties, dat wil ik juist niet. Maar voor de rest een pracht ding man ;) En heerlijk met die combinatie van SSD + HDD.

Hmm schaam me een beetje, heb nog steeds geen keuze kunnen maken.. vind het aardig lastig. Ben al even naar de winkel geweest maar daar hadden ze veel modellen niet in de showroom staan, dus daar schiet ik weinig mee op.

Maar mijn eigen laptop is zojuist verkocht, dus ik moet vandaag de knoop wel doorhakken... deze week weer een laptop nodig namelijk.
Is zo, vanwege die cpu heb ik er ook nog over zitten twijfelen. Maar als hij aan de netstroom hangt schakelt 'ie over naar volle kracht, en dan is ie prima snel genoeg. Het fijne is dat 'ie op de accu dan probeert stroom te besparen, en zo heb ik dus gisteren prima 8 uur op de accu gehaald _/-\o_ .

Ik snap wat je bedoelt, ik zat ook voor eeuwig te twijfelen. Op den duur zag ik deze bij de Mediamarkt staan en het was de allerlaatste, dus toen dacht ik naja laat ik dan maar gewoon de knoop doorhakken. Anders blijf ik bezig... En de laptop in het echt zien is wel echt iets wat bij de keuze helpt vind ik. Op internet ziet toch alles er anders uit. Dus als je ergens in de showroom de laptop kan aanraken zou ik het vooral doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Het blijft nog wel een aardig verschil tegen over de I7-420. Daar haalt Bealrog met zijn Lenovo 50FPS mee..;)

Maar zit er een IPS scherm in? Dat kan ik zo niet vinden. Blijf nog steeds wel een HP liefhebber ;) Zit er ook een vingerscanner in?

Op Internet is er weinig over deze laptop te vinden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Tammesp schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:07:
Het blijft nog wel een aardig verschil tegen over de I7-420. Daar haalt Bealrog met zijn Lenovo 50FPS mee..;)

Maar zit er een IPS scherm in? Dat kan ik zo niet vinden. Blijf nog steeds wel een HP liefhebber ;) Zit er ook een vingerscanner in?

Op Internet is er weinig over deze laptop te vinden helaas...
Dat is zo. Afwegingen he... Nee er zit geen IPS scherm in, maar wel een redelijk goed scherm voor een non - IPS. En wel een vingerscanner. Het ontwerp is gewoon mooi ook, een solide apparaat is het. Er is inderdaad niet veel over te vinden, hij is ook nog maar net nieuw, de eerste lading was gelijk uitverkocht. Misschien zou ik een review moeten schrijven, maar druk druk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Heb nog even twee filmpjes gemaakt van GTA 5 met de Lenovo y50, zoals die te koop is bij bijv. campusshop.

YouTube: Grand Theft Auto V on Lenovo y50 gtx960m (2gb) i7 4720HQ laptop

Kan altijd meer filmen, moet je maar verzoekje indienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
dherre65 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:20:
[...]

Dat is zo. Afwegingen he... Nee er zit geen IPS scherm in, maar wel een redelijk goed scherm voor een non - IPS. En wel een vingerscanner. Het ontwerp is gewoon mooi ook, een solide apparaat is het. Er is inderdaad niet veel over te vinden, hij is ook nog maar net nieuw, de eerste lading was gelijk uitverkocht. Misschien zou ik een review moeten schrijven, maar druk druk... :P
Ah dat is wel jammer. Het is zeker een mooie laptop ;) Alleen zijn de bezorgtijden nogal lang bij de HP Store. Dus vandaag bestel ik de Lenovo met een SSD erbij.
Baelrog schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:28:
Heb nog even twee filmpjes gemaakt van GTA 5 met de Lenovo y50, zoals die te koop is bij bijv. campusshop.

Kan altijd meer filmen, moet je maar verzoekje indienen :)
Ha, leuke filmpjes man! Hoeveel FPS heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Ah dat is wel jammer. Het is zeker een mooie laptop ;) Alleen zijn de bezorgtijden nogal lang bij de HP Store. Dus vandaag bestel ik de Lenovo met een SSD erbij.
[...]

Ha, leuke filmpjes man! Hoeveel FPS heb je?
Ik heb via steam de FPS counter aangezet, dan kom je gemiddeld wel ruim op 50.
(meestal hoog in de 50 -> 56-60, maar hij dropt zo nu en dan bij grote stukken naar 47, 48.
Dit is met settings op HIGH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

Ik heb via steam de FPS counter aangezet, dan kom je gemiddeld wel ruim op 50.
(meestal hoog in de 50 -> 56-60, maar hij dropt zo nu en dan bij grote stukken naar 47, 48.
Dit is met settings op HIGH.
Dat is heel erg netjes voor GTA 5! De HP Envy die ik had draaide 25-30 FPS. Is er wel een forum topic over deze Laptop?

Hoe is trouwens de Wifi? Gewoon een degelijk verbinding met geen rare fratsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:07:
[...]

Dat is heel erg netjes voor GTA 5! De HP Envy die ik had draaide 25-30 FPS. Is er wel een forum topic over deze Laptop?

Hoe is trouwens de Wifi? Gewoon een degelijk verbinding met geen rare fratsen?
Vond hem eerst super sloom na installatie van windows 10, kwam erachter dat ik nog de wifi driver moest installeren. sindsdien haal ik gewoon maximale snelheid van mijn ziggo abonnement.

(ik zit in de zelfde kamer als het modem, ongeveer 7 meter er vanaf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

Vond hem eerst super sloom na installatie van windows 10, kwam erachter dat ik nog de wifi driver moest installeren. sindsdien haal ik gewoon maximale snelheid van mijn ziggo abonnement.

(ik zit in de zelfde kamer als het modem, ongeveer 7 meter er vanaf.)
Aah oke, helemaal top!

Ik zit nu in de bestel menu van de Campusshop en heb 3 mogelijkheden om te versturen. Is het nodig om het verzekerd te sturen? Kost wel weer 14 euro meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:21:
[...]

Aah oke, helemaal top!

Ik zit nu in de bestel menu van de Campusshop en heb 3 mogelijkheden om te versturen. Is het nodig om het verzekerd te sturen? Kost wel weer 14 euro meer..
Ik heb hem voor 2 jaar schade , stoot en water schade verzekerd, was 50 euro dacht ik. En laten bezorgen op een Kiala punt, omdat ik de dag erna niet thuis was, kon ik hem toch meteen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Ik heb hem voor 2 jaar schade , stoot en water schade verzekerd, was 50 euro dacht ik. En laten bezorgen op een Kiala punt, omdat ik de dag erna niet thuis was, kon ik hem toch meteen ophalen.
Oke. Zojuist besteld. Heb geen extra verzekering gedaan, ben altijd heel zuinig met apparatuur. Wel nog een case logic sleeve erbij besteld. Hopelijk is ie morgen binnen!

Hou jullie op de hoogte van me bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
Tammesp schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:40:
[...]

Oke. Zojuist besteld. Heb geen extra verzekering gedaan, ben altijd heel zuinig met apparatuur. Wel nog een case logic sleeve erbij besteld. Hopelijk is ie morgen binnen!

Hou jullie op de hoogte van me bevindingen.
En; wat zijn je bevindingen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
dherre65 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:35:
[...]

En; wat zijn je bevindingen? ;)
Ah goeie dag!

Helemaal vergeten om hier op te reageren. Mijn bevindingen tot nu toe zijn heel erg positief, je verwacht natuurlijk voor 1000 euro een mooi beestje van een machine maar het is nog meer dan dat! Bouwkwaliteit vind ik echt meer dan voldoende, het enigste minpuntje is het plastic rondom het scherm maar dat valt prima mee te leven :9

Verder over het innerlijke van de laptop, de hardware die Lenovo erin heeft gezet is superieur. Je draait alles gewoon op volle snelheid. Het gamen gaat ook prima. GTA 5 op High settings haal je net geen 40fps mee, dus helemaal goed.

Heb er nu windows 10 op, gelijk opnieuw ingesteld zodat alle Lenovo bloatware eraf is. Alle drivers even bijlangs geweest en het draait nog wat soepelder dan Windows 8.1.

Verder vandaag net een Samsung 850 EVO SSD erin gezet. Mijn vorige laptop zat een SSD in dus met de SSHD die Lenovo mee levert was ik niet tevreden mee 8)

Binnenkort maar eens een review schrijven over dit beestje! Wil je je HP al omruilen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Tammesp schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:37:
[...]

Ah goeie dag!

Helemaal vergeten om hier op te reageren. Mijn bevindingen tot nu toe zijn heel erg positief, je verwacht natuurlijk voor 1000 euro een mooi beestje van een machine maar het is nog meer dan dat! Bouwkwaliteit vind ik echt meer dan voldoende, het enigste minpuntje is het plastic rondom het scherm maar dat valt prima mee te leven :9

Verder over het innerlijke van de laptop, de hardware die Lenovo erin heeft gezet is superieur. Je draait alles gewoon op volle snelheid. Het gamen gaat ook prima. GTA 5 op High settings haal je net geen 40fps mee, dus helemaal goed.

Heb er nu windows 10 op, gelijk opnieuw ingesteld zodat alle Lenovo bloatware eraf is. Alle drivers even bijlangs geweest en het draait nog wat soepelder dan Windows 8.1.

Verder vandaag net een Samsung 850 EVO SSD erin gezet. Mijn vorige laptop zat een SSD in dus met de SSHD die Lenovo mee levert was ik niet tevreden mee 8)

Binnenkort maar eens een review schrijven over dit beestje! Wil je je HP al omruilen? _/-\o_
Ik heb Nvidia experience settings van GTA 5 overgenomen, meeste is dan wel high of hoger en ik zit op 55-60 fps O_o

edit: YouTube: Diablo III on Lenovo y50 gtx960m (2gb) i7 4720HQ laptop

hier een Diablo 3 filmpje van gisteren .. wel lag maar komt door de witch docter, is een bug op de servers..

[ Voor 8% gewijzigd door Odysseus87 op 08-09-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Baelrog schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:22:
[...]

Ik heb Nvidia experience settings van GTA 5 overgenomen, meeste is dan wel high of hoger en ik zit op 55-60 fps O_o

edit: YouTube: Diablo III on Lenovo y50 gtx960m (2gb) i7 4720HQ laptop

hier een Diablo 3 filmpje van gisteren .. wel lag maar komt door de witch docter, is een bug op de servers..
AH! Dat heb ik nog niet bij de Nvidia experience settings gedaan, gelijk ff doen dan haha ;)

Wat een beest van een laptop is dit toch!

Pagina: 1