• LordDhaos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2022
Sinds ongeveer een maand heeft mijn computer na het opstarten last van vastlopers en spontane reboots. Soms zitten er dagen tussen wanneer het goed gaat, terwijl dit op andere dagen meerdere keren gebeurt. Over het algemeen komt het voor tijdens het eerste uur na het opstarten van het systeem, na die tijd gaat het over het algemeen de rest van de dag goed.

Naast dit probleem lijken ook mijn games zoals Diablo 3 en Heroes of the Storm minder betrouwbaar. Soms draaien ze prima, totdat het ineens begint te stotteren voor een seconde of 5, waarna het weer soepel doorloopt.

Ik heb mijn RAM getest en mijn moederbord onderzocht voor bolle condensators, maar beide lijken in orde. Ik heb mijn registry opgeschoond, Windows 7 volledig geupdate, harde schijf gedefragmenteerd, AVG gedraaid, malwarebytes laten zoeken.. maar ik kom er maar niet achter wat het probleem is.

Windows Event Viewer geeft deze meldingen weer:
Warning Event ID 11: Custom dynamic link libraries are being loaded for every application. The system administrator should review the list of libraries to ensure they are related to trusted applications. (12:27:35)
Error Event ID 6008: The previous system shutdown at 12:57:18 PM on 8/22/2015 was unexpected.
Critical Event ID 31: The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly. (13:12:35)
Error Event ID 1101: Audit events have been dropped by the transport. 0 (13:12:54)
Warning Event ID 11: Custom dynamic link libraries are being loaded for every application. The system administrator should review the list of libraries to ensure they are related to trusted applications. (13:13:02)

Als iemand weet wat er in vredesnaam met mijn pc aan de hand is dan zou dat erg fijn zijn, want ik heb niet het geld om een compleet nieuw systeem te kopen, dus als het aan een onderdeel ligt vervang ik die liever.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Zonder te weten wat de exacte specs zijn van je pc wordt dit een enorme longshot...

Vooralsnog even een schopje richting PMG, want CSL is geen problemenhonk.

offtopic:
Ik geef je de kost voor alle probleemtopics die langskomen zonder een beschrijving van de onderdelen ;).

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 22-08-2015 14:54 ]

• LordDhaos
Processor: AMD FX-8150
GPU: MSI AMD R9 270X
Mobo: ASRock 970 Xtreme4
C schijf: SSD Samsung EVO 240GB
D schijf: HDD Western Digital 500GB
RAM: G.Skill 16 GB DDR3-1333 Quad-Kit
Voeding: OCZ 700W

Ik zal vast iets vergeten zijn, dus als er nog meer nodig is, laat het vooral weten!

En bedankt br00ky voor het verplaatsen naar de juiste locatie, ik wist echt niet waar het bij zou passen, haha.

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:07
Geen bolle condensators betekent niet dat je mobo niet stuk is. Zelfde probleem als jou gehad en bij mij was het mn moederbord.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Over het algemeen komt het voor tijdens het eerste uur na het opstarten van het systeem, na die tijd gaat het over het algemeen de rest van de dag goed.
Doet mij een beetje denken aan de voeding.
Ik zal vast iets vergeten zijn, dus als er nog meer nodig is, laat het vooral weten!
Merk + wattage + leeftijd voeding :P

• LordDhaos
Merk + wattage + leeftijd voeding :P
OCZ, 700W, 3.5 jaar ongeveer

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Volgens mij bottleneckt dat bordje je cpu hard. Kun je je cpu usage bekijken als je die framedrops hebt??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• LordDhaos
pwillemske schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:07:
Volgens mij bottleneckt dat bordje je cpu hard. Kun je je cpu usage bekijken als je die framedrops hebt??
Ik zal er op letten als ik later vanavond weer bezig ga. Maakt een moederbord veel verschil als je probeert te gamen? Want ik heb al een lange tijd framedrops, maar de laatste maand lijkt het haast wel een slideshow zo af en toe.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
De stroomvoorziening van jouw moederbord is niet goed genoeg voor jouw cpu (waarschijnlijk), het is haast ongekoeld en als het te heet wordt krijgt je cpu minder stroom om je mobo af te koelen. We hebben hier heel vaak dat soort topic's waarbij mobo's de bottleneck is.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• LordDhaos
Dat lijkt me dan sowieso een goed iets om te upgraden.. Toevallig enig advies wat ik dan eventueel zou kunnen aanschaffen zonder de bank te breken?

Update edit: Het lijkt er niet op dat mijn CPU veel extra stress ondergaat tijdens de framedrops. Ik zie weinig tot geen verschil in de grafiek in die tijden. Hetzelfde geldt voor mijn RAM.

[ Voor 39% gewijzigd door LordDhaos op 22-08-2015 23:28 ]

• LordDhaos
Even een update: De slideshows lijken niet meer voor te komen tijdens het gamen (Kan zijn dat het te maken had met de DDOS die Ziggo te verduren heeft gehad), maar vandaag had mijn systeem een nieuwe soort vastloper.

Er kwamen horizontale balken met horizontale strepen in beeld voordat alles vastliep, ook liep het geluid iets langer door in plaats van dat het ineens stil bleef hangen op een toon.
Pagina: 1