Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget: max €750,-. Laptop voor studie en game (Diablo 3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Even een korte achtergrond, ik studeer psychologie. Ik gebruik mijn laptop alleen voor statistische analyses en tekstverwerking. Wel ben ik als sinds ik een klein meisje was groot van van Diablo (oudere broers). Dat is dan ook het enige spel wat ik speel (Diablo 3 nu uiteraard).

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor mijn studie. Ik moet goed kunnen werken op SPSS en de standaard office pakketten. Verder speel ik één game: Diablo 3. Ik speel het nu op een crappy Packard Bell en ben het zat om niet online te kunnen spelen. Ik wil dus graag een laptop van max €750,- waar ik Diablo op hoge settings kan spelen (hoeft niet eens perse max).

Wat is je budget?
Het liefst rond de €600,-, maar mijn absolute max is €750,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal hem redelijk vaak mee moeten nemen, ben dan ook op zoek naar een 15inch laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf gekeken naar de Dell inspiron 15 5000 serie van €749,-. Die heeft een NVIDIA® GeForce® 920 4 GB DDR3 grafische kaart, maar volgens reviews hoef ik daar niet al te veel van de verwachten, klopt dat? Ik vind het vooral gewoon heel erg mooi door het aluminium.
Een andere optie is de Asus F550ZE-DM107H Die heeft vergelijkbare spect, alleen is 160 euro goedkoper.

Ik zag ook een andere dell in een recente review staan, maar die kon ik nergens terugvinden op de site.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen :) . Ik kom er zelf namelijk niet echt uit. O-)

Groetjes, Amanda

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Als je iets of wat deftig Diablo gaat willen draaien zou ik minimum kijken naar een nvidia GT840m/GT940m of hoger (de 8 en 9 is de generatie, 40 zegt iets over de kracht. Een GT920m is dus minder sterk dan een GT840m). Met een GT920m ga je amper betere prestaties krijgen dan de ingebouwde grafische processor van intel dus dat zou ik laten liggen.

Als je naar een amd videokaart kijkt zou ik voor minimum een R7 m260 gaan. Beide laptops die je aanduid hebben dus "waardeloze" grafische kaarten voor het gene wat jij er van wilt verwachten.

Ik heb eens snel in de pricewatch gekeken en kom uit op 2 laptops:

pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-15U
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-2D9

Ze hebben een goed scherm en zouden normaal geen probleem moeten hebben met het draaien van Diablo 3 maar je mag er geen wonderen van verwachten in deze prijs categorie. Het verschil tussen de 2 is de CPU. De goedkopere heeft een iets minder krachtige CPU en deze is van een vorige generatie. De duurdere heeft een nieuwere processor die sneller is.

Ik denk dat tussen €600 en €700 niet echt een laptop zal zitten die het "waard" is om naar te upgraden. Deze 2 zouden normaal toch enkele jaren moeten meegaan.

Aangezien je student bent, kan je niet via de school een laptop kopen? Soms hebben ze daar goede deals.

• stealthgun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 18:59
Je kan ook kijken naar een:

Pricewatch: HP pavilion 15 p234nd

Deze laptop werkt ook goed en zal percies voldoen aan je eisen, ik heb zelf ervaring met een model van vorig jaar maar met nagenoeg dezelfde specs en ik kan er zelfs GTA 5 op spelen op redelijke settings.

Als je echte de beste gragische prestaties wilt zul je dieper in de buidel moeten tasten de GTX mobiele modellen beginnen rond de 8-900 euro

[ Voor 54% gewijzigd door stealthgun op 22-08-2015 16:09 ]

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

• Death1ord
Het klopt dat het goedkoper kan als je gaat voor een laptop met een scherm met een resolutie van 1366x768 en een TN paneel maar ik moet persoonlijk toegeven dat voor dat extra beetje geld je wel een full HD IPS paneel krijgt in de toshiba's.

Indien ze inderdaad te duur zijn en je toch liever tegen de €600 zit dan is die HP zeker geen slechte keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Deathlord en Stealtgun,

Heel erg bedankt voor jullie moeite. Hier was ik zelf nooit achtergekomen. Ik zat even te kijken naar die Toshiba's en volgens de review is de bouwkwaliteit heel slecht, hebben jullie daar ervaring mee? VwB de HP, hoe zit het met zijn bouwkwaliteit? Ik ga even kiiken voor een deal via school. Goede tip!
Hoe werkt het met de AMD processoren? Zegt de naam ook iets over de snelheid?
Nog één laatste vraag, wat is dat GTX?

Nogmaals heel erg bedankt voor de moeite. _/-\o_ Ik ben er echt heel erg blij mee!

EDIT:
Via deze site (via school) heb ik ook wat gevonden.
http://www.campusshop.nl/laptops
Ik heb via campusshop deze gevonden, is dat wat?
Deze Toshiba lijkt op die Deathlord aanraadde, maakt dat andere type veel uit? EDIT2: Ik zie het al. Hier zit geen goede videokaart in. Helaas..

Groetjes, Amanda

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 11:20 ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:03:
Hoi Deathlord en Stealtgun,

Heel erg bedankt voor jullie moeite. Hier was ik zelf nooit achtergekomen. Ik zat even te kijken naar die Toshiba's en volgens de review is de bouwkwaliteit heel slecht, hebben jullie daar ervaring mee? Ik heb alleen ervaringen met de Toshiba's ultrabooks op zakelijke vlak - ik heb tot op heden nog geen vervelende zaken ervaren. VwB de HP, hoe zit het met zijn bouwkwaliteit? Tja, de goedkopere modellen van HP voelen soms wel heel erg plastic aan. Ik ga even kiiken voor een deal via school. Goede tip!
Hoe werkt het met de AMD processoren? Bij voorkeur links laten liggen, AMD heeft simpelweg geen goede CPU oplossing op mobiel gebied.Zegt de naam ook iets over de snelheid? Nee, daarvoor is het model en type ook van belang. Bijvoorbeeld een Core i3 of Core i5 met een U aanduiding is een zogenoemde ULV (ultra low voltage) cpu - wat de prestaties van de CPU niet ten goede komt (laag stroomverbruik versus lage prestaties).

Zeker als je de laptop wil gebruiken voor een leuke game zoals Diablo 3 :D Uiteraard realiseer ik mij dat de game-engine alleen DX9 ondersteund - neemt niet weg dat een simpele kaart handig is (dan een intel HD oplossing).

Nog één laatste vraag, wat is dat GTX? Dat is de aanduiding voor Nvidia videokaarten, bijvoorbeeld de GTX 950m (nieuwste generatie) of een GTX845 (vorige generatie)

Nogmaals heel erg bedankt voor de moeite. _/-\o_ Ik ben er echt heel erg blij mee!

EDIT:
Via deze site (via school) heb ik ook wat gevonden.
http://www.campusshop.nl/laptops
Ik heb via campusshop deze gevonden, is dat wat?
Deze Toshiba lijkt op die Deathlord aanraadde, maakt dat andere type veel uit? EDIT2: Ik zie het al. Hier zit geen goede videokaart in. Helaas..
Ik heb even die links bekeken - maar geen van deze laptops voldoet aan je vereisten ... geen dedicated videokaart.

Ik raad je aan om eens te kijken bij Vraag & Aanbod op de site, zoals deze EUR 720, minimaal 10 maanden garantie en een dedicated videokaart GTX845M - dit is een goede deal. Nieuw prijs is EUR 879.

Voor dat geld krijg je super goede specs: Asus, 15", Full HD (1920*1080) IPS scherm, i7-4710HQ, Nvidia GTX 845M videokaart, 8 GB geheugen, etc. Als de laptop op een gegeven moment te traag wordt dan kan je overwegen om er een SSD in te plaatsen. 8)

Groetjes, Amanda
Zie mijn comments in het rood :9

Trouwens wij groeten elkaar automatisch door een post te plaatsen, dus dat hoef je niet apart te doen. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Vidra op 23-08-2015 13:21 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Death1ord
Ik ga akkoord wat Vidra zegt. De laptops die je op die sites vind zijn niet voldoende wat je ermee wilt doen (en dat is Diablo 3 spelen).

De AMD processoren zijn inderdaad niet bijster snel. Snel genoeg voor je opleiding maar te traag voor Diablo 3.

GTX is inderdaad de aanduiding van de videokaarten maar duiden op een "krachtigere" GPU dan de standaard modellen.
GT is wat de tragere modellen krijgen van naam, zoals de GT920 of de GT840. De GTX benaming gebruiken ze voor krachtigere GPUs die meer gericht zijn voor games te spelen.

Zelf heb ik geen ervaring met de laptops die ikzelf gelinkt heb. Waarom heb ik die precies gelinkt? Omdat ze een Full HD scherm hebben. Alle laptops die jij hebt gelinkt hebben een lagere resolutie en geloof me, Full HD wil je eigenlijk echt hebben op een laptop deze tijd.

Dat de bouw kwaliteit minder is kan ik gerust geloven. Maar je moet je ook realiseren dat je een keuze moet maken: Ofwel kies je voor een tragere grafische kaart, tragere processor en minder goed beeldscherm maar met een iets betere bouwkwaliteit ofwel kies je voor iets betere specificaties maar zal betekenen dat er op andere punten bezuinigd zal zijn.

En dat is ook het verhaal in de review die door Tweakers is gemaakt. Ik heb ook laptops gehad met een minder goede behuizing maar als je deze netjes in een tas steekt en er geen wilde dingen mee gaat doen zou het allemaal wel moeten meevallen. Wil je én goede specificaties én een goede bouwkwaliteit, dan ga je je budget met zeker €150 tot €200 moeten verhogen.

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt allemaal.
Als ik dit zo lees, moet ik misschien toch maar doorsparen voor een nieuwe Asus N551JQ. Voor die pricerange (€900,-), is dat dan een goede keus?

Ik vergelijk hier twee types: http://tweakers.net/price...34933;434155/Asus+N551JQ/

Maar het enige verschil wat ik kan vinden is de prijs. De een is €25,- duurder, of zie ik iets over het hoofd?

Ik zie ook een aantal andere laptops staan, o.a. een Asus A555LB-DM348H met een snellere videokaart, alleen die heeft er maar eentje, dus dan is het toch beter om te gaan voor de N551 toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 21:23 ]

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:16:
Hardstikke bedankt allemaal.
Als ik dit zo lees, moet ik misschien toch maar doorsparen voor een nieuwe Asus N551JQ. Voor die pricerange (€900,-), is dat dan een goede keus?

Ik vergelijk hier twee types: http://tweakers.net/price...34933;434155/Asus+N551JQ/

Maar het enige verschil wat ik kan vinden is de prijs. De een is €25,- duurder, of zie ik iets over het hoofd?

Ik zie ook een aantal andere laptops staan, o.a. een Asus A555LB-DM348H met een snellere videokaart, alleen die heeft er maar eentje, dus dan is het toch beter om te gaan voor de N551 toch?
In de tweede (duurdere) zit een 24 GB msata (soort SSD) schijf, ik zou die meteen vervangen door eentje van 128/256GB (als het budget het toestaat).

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de moeite. Sorry voor mijn (waarschijnlijk domme) vragen hoor...
Heb je het over de vergelijking tussen de twee N551's Ik kan namelijk nergens zien dat er eentje een 24gb msata heeft.

VwB de A555. Klopt het dat die maar 1 videokaart heeft en dat ondanks dat die sneller is, het toch beter is om te gaan voor de N551, aangezien die twee videokaarten heeft?

Nogmaals heel erg bedankt voor de moeite. En trouwens, ik zat te kijken op je twitch account, misschien kan ik als ik ooit een keuze heb gemaakt bij jullie in de clan? ;-)

• Death1ord
Ik zie het ook niet direct van de 24 GB maar dat is toch niet zo heel nuttig als je het mij vraagt.

Over de 2 videokaarten: Ze hebben allemaal 2 videokaarten. Ze hebben de ingebouwde grafische processor van de CPU die niet zo heel krachtig is maar wel zuinig is. Deze wordt gebruikt wanneer je geen grafische kracht nodig hebt zoals surfen, office, .... Wanneer je een spel begint te spelen of er is wel grafische kracht nodig, dan wordt er overgegaan op de nvidia kaart die erin zit (de GT845M of GT940M). Het is niet zo dat beide tezamen kunnen werken, er wordt simpel weg tussen verwisseld naargelang de grafische kracht nodig.

Als ik de review mag geloven is de GT845M sneller dan de GT940M. De processor is sowieso sneller in de N551 ten opzichte van de processor in de A555 maar de A555 heeft wel een SSD ipv een HDD. Dat is wel een enorm verschil in prestaties.

Nu, een SSD is altijd aan te raden ipv een HDD omdat het de laptop enorm sneller maakt. De opstart tijden zijn een stuk korter etc. Maar, dat betekend dat je er toch gemakkelijk nog eens €100~€150 mag boven op doen bij je €850. Dan zit je al een heel stuk boven jouw oorspronkelijk budget.

Persoonlijk zou ik het als volgt aanpakken:

Heb je niet de tijd om even door te sparen voor de pricewatch: Asus N551JQ-CN045H dan zou ik voor een van die toshiba laptops gaan en op termijn sparen om een SSD te plaatsen ipv de HDD.

Kan je wel nog even doorsparen voor die Asus, zou ik deze kopen en ook hier even sparen voor een SSD.

Aangezien de laptops maar 1 plaats hebben voor een HDD heb je 2 keuzes: Ofwel verwijder je de DVD speler en steek je daar de HDD in (met een speciale bracket) ofwel koop je een externe HDD behuizing en steek je daar de HDD in zodat je extra opslag hebt.

Ik wil je er enkel nog op wijzen dat je toch een harde limiet gaat moeten opleggen voor jezelf want anders kan je blijven doorsparen en de aankoop blijven uitstellen om toch maar dat tikkeltje meer te hebben. Indien je de tijd hebt kan het geen kwaad maar hou er wel rekening mee.

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 22:40
Even tussendoor, er staat er ook een in V&A, wellicht dat dit de prijs misschien iets kan drukken? Je zou de verkoper even kunnen contacteren over de prijs?

V&A aangeboden: Asus N551JQ-CN020H (IPS Full HD 1080p) **NIEUW**

Nooit geschoten is altijd mis. ;)

• Vidra

Vidra

Vragen?

Hapkoek schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:53:
Even tussendoor, er staat er ook een in V&A, wellicht dat dit de prijs misschien iets kan drukken? Je zou de verkoper even kunnen contacteren over de prijs?

V&A aangeboden: Asus N551JQ-CN020H (IPS Full HD 1080p) **NIEUW**

Nooit geschoten is altijd mis. ;)
Die had ik in mijn post hierboven ook al benoemd :D

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:44:
Nogmaals heel erg bedankt voor de moeite. En trouwens, ik zat te kijken op je twitch account, misschien kan ik als ik ooit een keuze heb gemaakt bij jullie in de clan? ;-)
Je bent altijd vrij om onze teamspeak server te bezoeken @ ts.solidaritygaming.com en als dat je bevalt dan kan een clan-lidmaatschap binnen de mogelijkheden liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt. Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ga doorsparen voor de Asus n551. Wellicht in de toekomst de optische drive vervangen voor een ssd zodat ik hdd en ssd allebei heb. Lijkt me wel mooi! Ik heb de adverteerder gecontracteerd, maar ik denk toch dat ik hem liever zelf koop, dan weet ik zeker dat het goed zit.

Groetjes, Amanda (sorry Vidra ;) )

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:19:
Allemaal heel erg bedankt. Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ga doorsparen voor de Asus n551. Wellicht in de toekomst de optische drive vervangen voor een ssd zodat ik hdd en ssd allebei heb. Lijkt me wel mooi! Ik heb de adverteerder gecontracteerd, maar ik denk toch dat ik hem liever zelf koop, dan weet ik zeker dat het goed zit.

Groetjes, Amanda (sorry Vidra ;) )
Succes en wellicht tot in 'the Sanctuary':P

[ Voor 3% gewijzigd door Vidra op 24-08-2015 11:51 ]

Pagina: 1