Dell Precision M6300 adapter defect?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Tweakers,

Via marktplaats heb ik een Dell Precision M6300 laptop verkocht. Van te voren getest (met adapter die meeging) en alles werkte naar behoren. Laptop ingepakt (uiteraard stevig met bubbeltjesplastic e.d.) en verzonden.
De volgende dag krijg ik een mailtje: "De adapter werkt niet". Meneer had al eenzelfde laptop en met zijn eigen adapter werken beide laptops en op de adapter die ik mee heb geleverd werken de laptops niet. Erg vervelend, kan een keertje gebeuren. Gevraagd om de adapter terug te sturen en vanochtend heb ik deze ontvangen.
Adapter ziet er goed uit en ik steek de stekker in het stopcontact. Hee, het blauwe lampje aan het uiteinde (vlak voor de plug in de laptop) werkt gewoon, strange. Inmiddels heb ik de adapter in x verschillende stopcontacten gehad en in verschillende Dell laptops, waaronder 2 andere M6300's. Op allemaal werkt de adapter naar behoren, zonder problemen. Ook als ik wat heen en weer beweeg met de kabels is er nergens een teken van een breuk te bekennen.

Iemand suggesties wat het probleem hier kan zijn? Beschadigd door verzending heen en gerepareerd door verzending terug :?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Long shot, maar de powerplugjes op laptops willen nog wel eens los gaan zitten. Soldeertin is een vreemd goedje. Als er krachten op worden uitgeoeffend begint het met haarscheurtjes, daarna een steeds slechtere verbinding. Tolerantie op de plugjes zou er voor kunnen zorgen dat in het begin van dit proces de ene het net wel en de andere het net niet doet.
Met twee laptops tegelijk is dit echter niet erg waarschijnlijk.
Zelf ben ik er wel eens ingetuind dat de netsteker aan de adapterkant er niet ver genoeg in zat :-(
Maar vreemd blijft het.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?