Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DNS prob] Storing sinds Ziggo DDoS aanvallen

Pagina: 1
Acties:

• VinnioD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Sinds de recente DDoS aanvallen op de DNS servers van Ziggo, krijg ik mijn internet thuis maar niet goed.

Zodra ik een website wil bezoeken krijg ik de melding in Chrome: DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, die zal ik hieronder zal benoemen:

1. Verse Windows 7 installatie (incl AVG antivirus), dit moest al gebeuren;
2. Andere DNS servers (o.a. die van google) geprobeerd software matig en direct in de router geforced;
3. ipconfig /flushdns en ipconfig /renew gedaan in de command prompt;
4. Modem en kabel uit de pc gehaald voor 10 minuten en daarna weer opnieuw aangezet en ingeplugd.

Dit begint behoorlijk frustrerend te worden en heb Ziggo al gebeld, maar die zeiden dat het signaal van mijn modem goed is en dat het toch echt aan mijn kant zou moeten zitten, terwijl ik voor hun storing nooit problemen heb gehad.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:44

Speedmaster

Make my day...

En hoe ziet je thuisnetwerk er hardware matig uit vanaf je aansluitpunt tot PC. Mogelijk staat er ergens toch een DNS instelling verkeerd.

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:08

NielsNL

DigiCow

Op google kwam ik dit tegen: c:\netsh winsock reset (enter). Heb je maar 1 device op internet? Werkt Internet Explorer wel? Wat als je pingt? en wat is de output van ipconfig?

[ Voor 5% gewijzigd door NielsNL op 22-08-2015 10:18 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Controleer m.b.v. www.dnsleaktest.com eens of je zelf ingestelde DNS-servers wel daadwerkelijk gebruikt worden.

• VinnioD
Speedmaster schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:16:
En hoe ziet je thuisnetwerk er hardware matig uit vanaf je aansluitpunt tot PC. Mogelijk staat er ergens toch een DNS instelling verkeerd.
Ik heb thuis qua hardware de volgende modem van Ziggo: Cisco EPC3928AD EuroDocsis 3.0
Deze is d.m.v. een CAT 5e kabel aangesloten op mijn PC.
Als ik nu kijk in de router bij LAN 1 static DNS *: 0.0.0.0 deze zou dus automatisch de Ziggo waardes moeten pakken.

• VinnioD
ThinkPadd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:36:
Controleer m.b.v. www.dnsleaktest.com eens of je zelf ingestelde DNS-servers wel daadwerkelijk gebruikt worden.
Zo te zien ga ik naar UPC DNS servers in Austria, lijkt me niet dat dit juist is, maar zo bij toegevoegde link het resultaat: http://imgur.com/T9c2sV7

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:44

Speedmaster

Make my day...

De her routering via Oostenrijk is correct, dit wordt veroorzaakt door de DDOS aanvallen van afgelopen dagen. Dan is dus de vraag hoe de settings op je PC staan. Staat deze op automatisch ip adres verkrijgen en automatisch DHCP serveradres toe laten wijzen

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 21:38

Nox

Noxiuz

Vul daar een ip in van een willekeurige dns server (opennic is erg snel bij mij, wel ff de volledige lijst benchmarken) en klaar. Google kan ook, 8.8.8.8 of 8.8.4.4

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• VinnioD
Speedmaster schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:35:
De her routering via Oostenrijk is correct, dit wordt veroorzaakt door de DDOS aanvallen van afgelopen dagen. Dan is dus de vraag hoe de settings op je PC staan. Staat deze op automatisch ip adres verkrijgen en automatisch DHCP serveradres toe laten wijzen
Bij IP Adres staat bij zowel IPv4 en IPv6 automatisch verkrijgen. Bij IP settings staat DHCP enabled. Verder zou ik niet weten waar ik dat terug zou kunnen vinden. In mijn router staat die ook DHCP Server -> Enabled
NoxiuZ schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:12:
Vul daar een ip in van een willekeurige dns server (opennic is erg snel bij mij, wel ff de volledige lijst benchmarken) en klaar. Google kan ook, 8.8.8.8 of 8.8.4.4
Dit heb ik dus geprobeerd echter helpt het niet bij mij. Heb Google en opennic geprobeerd, maar beide willen het probleem helaas niet oplossen, aangezien het een 'schone' installatie is weet ik niet waar ik verder moet zoeken :(.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt het de hele tijd over modem, maar spreekt verder niet over een router. Ik gok er zelf op dat dat de Cisco niet in bridge modus staat en dus ook dienst doet als router.

Maar even wat anders, heb je dat ding al een keer een hard reset gegeven? Gewoon de resetknop een seconde of 10 ingedrukt houden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 21:38

Nox

Noxiuz

VinnioD schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:31:
[...]

Bij IP Adres staat bij zowel IPv4 en IPv6 automatisch verkrijgen. Bij IP settings staat DHCP enabled. Verder zou ik niet weten waar ik dat terug zou kunnen vinden. In mijn router staat die ook DHCP Server -> Enabled

[...]

Dit heb ik dus geprobeerd echter helpt het niet bij mij. Heb Google en opennic geprobeerd, maar beide willen het probleem helaas niet oplossen, aangezien het een 'schone' installatie is weet ik niet waar ik verder moet zoeken :(.
Kan je de dns servers pingen?

Zet ipv6 even tijdelijk uit, doe ipconfog -flushdns en ping daarna een domeinnaam, tweakers.net bijv.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• VinnioD
D4NG3R schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:49:
Je hebt het de hele tijd over modem, maar spreekt verder niet over een router. Ik gok er zelf op dat dat de Cisco niet in bridge modus staat en dus ook dienst doet als router.

Maar even wat anders, heb je dat ding al een keer een hard reset gegeven? Gewoon de resetknop een seconde of 10 ingedrukt houden.
Dit heeft geholpen en nu werkt alles weer, als de mensen van de Ziggo helpdesk dit nu ook eens zouden weten zou me een hoop moeite hebben gescheeld :)
Pagina: 1