Deels tweedehands PC voor ~500 euro

Pagina: 1
Acties:

• NickP93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-07 13:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Moet voor de komende tijd alle games kunnen draaien, maar alles hoeft niet altijd op MAX.

Wat mag het systeem gaan kosten?
500~550 euro, om toch iets fatsoenlijks te kunnen kopen, probeer ik de CPU en videokaart tweedehands te kopen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een 1080p monitor en muis & toetsenbord. Heb ook een 720 GB harde schijf maar deze is al een paar jaartjes oud. Zijn deze na verloop van tijd aan vervanging toe? Ik kan nu even niet kijken welke dit precies is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon een standaard build, liefst ram geheugen op 1 stick (makkelijker up te graden)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en nvidia, maar als dat niet de beste keuze is het geen must.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te veel lawaai als het vermeden kan worden. Energieverbruik maakt niks uit.

Ga je overklokken?
Verhoogt dit de prijs/kwaliteit? Ik heb geen idee in hoeverre dit de prestaties verbeterd en er is natuurlijk extra koeling nodig (is een de standaard CPU koeler uberhaupt goed genoeg?)

Wat verwacht je van ons?
Zoveel mogelijk bang for my buck en hulp bij een paar keuzes
Welke cpu is het minimum en wat is een redelijke tweedehands prijs (ik dacht misschien de i5 2500)
Welke videokaart? Zat te denken aan dit lijstje (en dan kijken waar toevallig een mooie deal voor is): GTX 690, 680, 770, HD7970, r9 280x.
Een redelijke verhouding leek me max 175 euro voor de videokaart en max 100 voor de processor, maar ik sta open voor ideëen.

Mijn idee:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock H61M-DG3/USB3€ 49,-€ 49,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 35,95€ 35,95
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 45,-€ 45,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 48,95€ 48,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 235,85

Waarbij dan zo'n 275 euro bij komt voor de videokaart en processor wat het totaal op 510 euro brengt.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:12

Thomg

Aww yiss

Vervang de ssd door deze.
pricewatch: Crucial BX100 250GB
Geheugen door deze.
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
En voeding door deze.
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Moederbord zou ik 2e hands halen, ATX heeft de voorkeur als je die kast wilt behouden.

275 euro voor een 2500+770 combi vind ik eigenlijk best wel duur.
2400/2500 kan je krijgen voor +- 80€ wat dus betekend dat de 770 195 moet zijn, dat is echt veel te duur aangezien superieure 280Xen voor minder 2e hands weggaan + je verwacht nog wat korting bij een combi. Pas als de 770 onder de 150 dipt zou ik het serieus overwegen ( en dan toch nog vraagtekens bij zetten wegens de 2GB VRAM ).

[ Voor 35% gewijzigd door Thomg op 22-08-2015 03:38 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Thomg schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 03:14:
Moederbord zou ik 2e hands halen, ATX heeft de voorkeur als je die kast wilt behouden.
En dat is relevant omdat? Of er nou een ATX of uATX plank in word gedrukt zal weinig uitmaken, tenzij het om een windowed behuizing gaat maakt het bar weinig uit welk formaat welke heeft zolang het maar past.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Omdat je dan naar mijn mening net zo goed een van deze kasten kan halen.
pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0
pricewatch: Cooler Master N200 Closed

Tenzij je letterlijk onderdelen wilt scrappen en combineren kan ik het begrijpen, maar ik vind het crimineel om M-ATX in een ATX kast te stoppen, je laat een gratis upgrade naar een kleinere kast links liggen.

offtopic:
Ik wil het stukje "zou ik" even onderstrepen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 22-08-2015 03:38 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, de behuizing blijft toch iets persoonlijks. Ik vind de C1000 ook een geweldig kastje maar ik vind het onzinnig om de TS een ATX moederbord aan te raden omdat hij een behuizing wil kopen welke toevallig tot en met ATX ondersteunt.

Leuk dat je 'zou ik' ondersteept, maar ik ben het geheel met je eens dat ik het moederbord 2e hands zou halen. Het is echter bullshit dat ATX de voorkeur heeft bij die behuizing. Dat is enkel jouw voorkeur. ;)

Maar genoeg hierover, richting de TS: Zoals eerder aangegeven kan je een 2500 een stuk goedkoper krijgen. De 2400 gaat bijv voor zo'n 70 à 80 euro, een bijpassend moederbord zal ook zo rond die prijs hangen.

Bijv: V&A aangeboden: Intel Core i5 2500 Boxed + V&A aangeboden: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 waar ik zelf een keer 5 misschien 6 tientjes voor zou bieden. (Z68 plank met een non-K processor, heerlijke combo maar voor dat geld vind je niks beters in V&A. :') )

[ Voor 70% gewijzigd door D4NG3R op 22-08-2015 03:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• NickP93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-07 13:57
Bedankt voor de reacties.

De 100 euro en 175 euro waren meer een richtlijn voor hoeveel ik uit zou geven niet zozeer de prijzen van de gekozen onderdelen.

Is er overigens een groot verschil tussen de kaarten in mijn lijstje? (GTX 590, 680, 770, HD7970 GHz, r9 280x) Deze liggen voor zover ik weet rond dezelfde prijs & kwaliteit, maar als ik er naast zit hoor ik dat graag.

@Thomg: is er een verschil tussen de geheugens? beide 1600 Hz, 8 GB en levenslange garantie. Daarnaast heb ik liever 1 stick omdat dat het upgraden later makkelijker maakt (zou wel 5% langzamer zijn vanwege dual vs single channel)

Wat betreft de kast, is een kleine kast ook beter voor airflow? Want dan ga ik daar voor.

Ik zal nog eens kijkje nemen naar het moederbord, maar dat is een van de weinige dingen waar ik echt geen verstand van heb.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De pc is het wel waard, maar de onderdelen slaan nergens op.
Moederbord is imo een flinke dealbreker, kijk ergens anders.

Of een kleinere kast beter is voor de airflow hangt er vanaf of er ook evenveel fans in zitten, zou het buiten beschouwing laten bij budgetkasten.

Ik snap nu inderdaad waarom je maar 1 stick hebt, misschien 2e handse moederbord met 4 sloten?

590 is krachtig maar begint nu wel een beetje oudjes te worden, vergelijkbaar met de 770, de 680 is een ietwat lager geklokte 770. 7970 Ghz en 280X zijn vrijwel hetzelfde.

Verschil in geheugen? Lagere CAS maar vergelijkbare prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 22-08-2015 12:48 ]

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
@Thomg: is er een verschil tussen de geheugens? beide 1600 Hz, 8 GB en levenslange garantie. Daarnaast heb ik liever 1 stick omdat dat het upgraden later makkelijker maakt (zou wel 5% langzamer zijn vanwege dual vs single channel)
Ik gok dat je de stap van 8 naar 16 GB ram de komende jaren niet hoeft te maken qua gaming. Helemaal gezien de overige ''meuk'' die in je pc gaat zitten is ram het laatste wat je gaat upgraden.

Ik kan natuurlijk niet in jou portemonee kijken maar over een aantal jaar heb je wellicht de optie dat je wel meer kan uitgeven. Dan schaf je alsnog een beter nieuw systeem aan. Dat geheugen neem je dan toch niet meer mee...

Gewoon goedkoop dual channel 8GB dus.

Koop niet te overhaast. Op V&A komt regelmatig leuk scherp geprijst spul langs!

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Pagina: 1