Samsung SSD 850 EVO niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:29
Dag allemaal,

Ik heb onlangs een Samsung SSD 850 EVO aangeschaft, nu wil ik mijn huidige HD overzetten met de bijgeleverde software van Samsung, maar loop tegen de volgende problemen aan:

Heb een sata - usb kabel aangeschaft, deze om precies te zijn.
Vervolgens SSD aangekoppeld en USB geconnect (zowel UB 3 als USB 2), ik hoor het geluidje van windows 10 dat er een apparaat is herkend.

Als ik Samsung Magician open, dan geeft ie hier nu 2 schijven neer, maar de SSD als ASMT 2105 SCsi disk device. Hij geeft zelf de melding dat ie geen Samsung SSD kan vinden.

Als ik naar het data migratie software ga, geeft deze ook geen SSD weer die gekoppeld zou zijn.

In Computer beheer -> Opslag -> schijfbeheer zie ik de schijf ook staan als Schijf1 met het volume erbij.

Kortom, het lijkt erop dat de schijf niet als Samsung SSD wordt gezien, wat kan ik hieraan doen? :?

Iemand een idee?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is een laptop neem ik aan als je m niet op sata aansluit? Zal wel een handmatig klusje worden dan.

• Martinusz
wagenveld schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:54:
Het is een laptop neem ik aan als je m niet op sata aansluit? Zal wel een handmatig klusje worden dan.
Het is een all-in-one pc, zit nu een 3,5 in hardeschijf in, die wil ik gaan vervangen door de 850 EVO.
Ik wil hem dus eerst via USB koppelen, zodat ik mijn gegevens over kan zetten van mijn huidige hardeschijf.

• wagenveld
  • Niet online
Geen tweede sata poort verstopt dan ergens? Je probleem is dat bij USB een chip ertussen komt waardoor je geen Samsung ziet.
Of draai het gelijk om, als je kunt booten van de HDD via USB? Mss nog wat tips hiero, maar neem aan dat je al had gezocht
http://www.tomshardware.c...-migration-recognize.html

[ Voor 47% gewijzigd door wagenveld op 21-08-2015 23:05 ]

• Martinusz
wagenveld schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:58:
Geen tweede sata poort verstopt dan ergens? Je probleem is dat bij USB een chip ertussen komt waardoor je geen Samsung ziet.
Of draai het gelijk om, als je kunt booten van de HDD via USB? Mss nog wat tips hiero, maar neem aan dat je al had gezocht
http://www.tomshardware.c...-migration-recognize.html
Nee volgens mij geen sata meer verstopt ergens, volgens mij wordt er ook 1 gebruikt voor de dvd drive en mijn huidige hardeschijf.

Moet ik hem wellicht een schijfstation letter toekennen of iets dergelijks?

• wagenveld
  • Niet online
Trek die dvd er dan ff uit?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:05
Sommige usb-sata kabels zijn niet geheel transparant. Ik heb een hdd Dock, en alle schijven of ssd's die ik aansluiten heten "ZALMAN". Het is dus niet zo heel gek dat er asmt 2105 staat, als dat het merk van de chip in de USB-Sata kabel is.

• Martinusz
jeroen3 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:24:
Sommige usb-sata kabels zijn niet geheel transparant. Ik heb een hdd Dock, en alle schijven of ssd's die ik aansluiten heten "ZALMAN". Het is dus niet zo heel gek dat er asmt 2105 staat, als dat het merk van de chip in de USB-Sata kabel is.
Oke, dan ligt het probleem dus wellicht gewoon aan de samsung software.

Iemand suggestie voor andere software (gratis) die een full copy van een hardeschijf kan uitvoeren?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:05
Is die software van Samsung zo eigenwijs dat hij alleen maar werkt met Samsung?

Ik gebruik altijd macrium reflect. Tot nu toe geen problemen.
Afgezien van het verlies van je systeemherstel instellingen, maar dat is zo weer ingeschakeld.

• Martinusz
jeroen3 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:49:
Is die software van Samsung zo eigenwijs dat hij alleen maar werkt met Samsung?

Ik gebruik altijd macrium reflect. Tot nu toe geen problemen.
Afgezien van het verlies van je systeemherstel instellingen, maar dat is zo weer ingeschakeld.
De Ssd schijf is ook van samsung, daar zat immers de software bij ;)
Misschien niet 100 compatibel met de kabel die ik heb of Windows10, ik ga andere software proberen om te zien of dat wel lukt.

Nu is ie aan het kopiëren met jouw voorgestelde software!

(Had eerst andere software, maar dat ging niet goed, met systeemherstel uiteindelijk tot gevolg)

Edit2: en alles uiteindelijk goed gekomen :) Ssd zit erin en alles loopt als een trein, bedankt voor de tip voor de software!

[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 23-08-2015 10:01 ]

• apmannetje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
misschien eerst in windows de ssd bekent maken met de disk manager?

• Martinusz
apmannetje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:57:
misschien eerst in windows de ssd bekent maken met de disk manager?
Ook dat hielp niet helaas, maar inmiddels gefixt door niet de samsung datamigration software te gebruiken.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-01 16:20
martinusz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:08:
[...]

Ook dat hielp niet helaas, maar inmiddels gefixt door niet de samsung datamigration software te gebruiken.
@martinusz
Met welke software is het jouw gelukt? Ben er nu mee bezig en heb ook het probleem dat het niet werkt.

Thanks voor je reactie alvast

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56

Pjotr

Altijd van je af snijden

Togi schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:43:
@martinusz
Met welke software is het jouw gelukt? Ben er nu mee bezig en heb ook het probleem dat het niet werkt.
Dat zal deze dan wel zijn:
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-01 16:20
@pjotr
Thanks, daar is het mij gisteren idd uiteindelijk ook mee gelukt (maar was er nog niet aan toe gekomen dat hier te plaatsen)
Pagina: 1