Toon posts:

E-Mails verdwenen uit Prullenbak bij Nxs.nl / IS Group

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ter info voor anderen die zich wellicht rot zoeken,

Ik heb al jaren een domein & mail account bij nxs.nl. Elk eind van het jaar in December archiveer ik alle e-mail in mijn "Trash" mailbox naar een lokale archief map.
Vorige week wilde ik een belangrijke e-mail terug halen die ik reeds verwijderd had, en toen bleek plotseling dat alle e-mails ouder dan 7 dagen permanent waren verwijderd uit mijn Trash.

Na lang gezoek en getouwtrek met Support (die in eerste instantie stellig bleven zeggen dat het door mijn eigen mailclient instellingen werd veroorzaakt) zijn ze er uiteindelijk dus achter gekomen dat ze ergens dit jaar een server instelling hebben veranderd, zonder klanten hierover te informeren, waardoor de mails permanent verwijderd worden.
Alle e-mails in de Trash mailbox worden dus "automatisch" permanent verwijderd na 7 dagen, en zijn niet meer terug te halen.

Deze server instelling geldt voor alle klanten, dus ik neem aan dat er net zoals ik andere mensen zullen zijn die zich rot zoeken naar een client instelling waardoor de e-mails automatisch verwijderd worden, terwijl het dus de server zelf is die dit doet.

Slechte zaak. Ik ben data kwijt, en waarschijnlijk meer klanten met mij alleen deze weten het (nog) niet.

:|

groet,
David.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon een nxs is kut topic zonder enige discussie waarde ?

Trash is trash, zo word mijn kliko ook elke 2 weken geleegd. Stop het dan ergens anders in.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Doet me denken aan een studie genoot die zijn scriptie ook bewaarde in de prullenbak 8)7 . Je kan dus wel raden wat er gebeurde...

Ik vind het vervelend voor je maar iets bewaren in een prullenbak snap ik gewoon niet zo goed....

Verder snap ik niet waar je naar wilt met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
Hoewel het op zich ontzettend als een 'ik klaag omdat mijn kliko elke week geleegd wordt' topic klinkt, is het natuurlijk wel dat zo dat bij een platform als Exchange het gebruikelijk is dat de Trash pas echt geleegd wordt als er een backup van is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Klinkt meer als een configuratie fout?
Gebruik de prullenbak nooit als archief; tenminste dat begrijp ik zo uit je verhaal.

Waarom heb je de mail niet bewaard op een andere server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hoezo ... ik noem de prullenbak vaak het ronde archief hoor, maar dan weet ik wel wat er gebeurt :+

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit doet me heel erg denken aan de volgende comic: https://imgs.xkcd.com/comics/workflow.png

Iedere verandering is mogelijk van invloed op iemands workflow. Los daarvan kan ik de logica van belangrijke dingen in de prullenbak bewaren niet helemaal volgen. Dat doe je in het 'echt' toch ook niet?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Fish schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:08:
Hoezo ... ik noem de prullenbak vaak het ronde archief hoor, maar dan weet ik wel wat er gebeurt :+
Je bewaard toch niet je belastingaangiftes/facturen in de prullenbak? :o >:)
.. al doe je die tegenwoordig toch wel digitaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind het een beetje vreemd dat je dingen bewaard in de prullenbak bij je provider waar je verder geen invloed op hebt, maak dan een map die je archief noemt ofzo. Of pop het met een gmailaccount en bewaar het daar ofzo.

Als je belangrijke mail verwijderd wat doe je dan eigenlijk met onbelangrijke mail?

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 21-08-2015 22:34 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
*doet er een schepje boven op*

Niks mis mee, had je het maar niet in de prullenbak moeten stoppen. Slaat nergens op, eigen schuld. Dat een provider het toevallig open liet om je spul er zelf in te dumpen of te verwijderen maakt niet dat het opeens een goede functie is of een goed idee is. Dat ze het zonder te melden doen is ook jammer, maar zo is het nou eenmaal met prullenbakken, die worden soms geleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Prullenbak als archief gebruiken is geen fout van nxs.nl idd, gewoon een fout van degeen die denkt dat het een archief is. Klassiek gevalletje van "erom vragen" als je het mij vraagt, gebruik dan een map als archief; daar is een map o.a. voor bedoeld ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

"Slechte zaak"? Ik vind het eigenlijk een goede zaak. Op het moment dat jij iets in de 'trash' stopt, dan verwachten hun dat je dan vindt dat die items daarin geen meerwaarde meer hebben. Jij mag dan wel de verwachtingen hebben dat jij hem zelf moet schoonmaken, maar hun willen misschien wel schijfruimte vrijmaken of klanten een plezier doen en de 'trash' juist legen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het is inderdaad vervelend dat je data kwijt bent, maar de schuld ligt grotendeels bij jezelf. Jij hebt de mail verwijderd (naar de trash).
Als de provider inderdaad een wijziging heeft gedaan waarin ze de trash automatisch legen, dan hadden ze dat zeker mogen/moeten communiceren, maar dan blijft het punt dat jij het hebt verwijderd.

Maar goed, een topic maken om te klagen over je provider heeft niet zoveel nut. Dat moeten jij en je provider uitpraten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.