Herstelpartitie verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• Kasplantje
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-01-2021
Beste Tweakers,

Mijn ouders hebben een nieuw laptopje gekocht voor internet en mail gebruik. Omdat ze er verder toch niks op doen hebben ze deze ASUS R417MA gekocht.

De 32GB SSD is natuurlijk wel klein, maar groot genoeg. Alleen na alles geinstalleerd en opgezet te hebben zag ik dat er nog maar 4GB vrij was. Hartstikke weinig, vooral omdat ik goed opgelet heb met wat er opgezet werd.

Na wat zoeken vond ik dat er een herstelpartitie op de SSD stond van maar liefst 12GB! Dat is de helft van de bruikbare ruimte na een Windows installatie.

Nu is mijn vraag: Kan ik deze weghalen? En hoe? Of is er een reden voor?

Bedankt!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-01 09:10
Op de herstelpartitie staat je Windows installatie voor wanneer je de laptop via fabrieksinstellingen terugzet. Of je dat wilt bewaren of niet, is een keuze die je voor jezelf moet maken. Meestal staan alle drivers die je nodig hebt om gelijk aan de gang te gaan er ook op.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13
Er word vaak een tool meegeleverd om een backup te maken naar CD\DVD van de herstelpartitie.
Voer dit eerst uit en verwijder dan de herstelpartitie, ook dit is vaak vanuit de tools te regelen.

Bla Bla Bla

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou die partitie inderdaad gewoon verwijderen en dan een Windows systeem image maken (via de Windows tools zelf) en die op een externe schijf zetten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Kasplantje
Oke bedankt voor alle hulp. backup op een USB maken ofzo en dan verwijderen dus?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:49

Fiber

Beaches are for storming.

The-Eagle_2007 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:15:
Er word vaak een tool meegeleverd om een backup te maken naar CD\DVD van de herstelpartitie.
Voer dit eerst uit en verwijder dan de herstelpartitie, ook dit is vaak vanuit de tools te regelen.
Kan ook vast wel op een USB stick tegenwoordig... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zit niet eens een optische drive in ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Kasplantje
Haha daarom USB inderdaad. Alleen nu kom ik bij een nieuw probleem. Er is geen mogelijkheid om op verwijderen te drukken bij schijfbeheer.

EDIT: Diskpart crasht als ik daarmee de volume probeer te verwijderen en de status staat op HIDDEN

EDIT2: Weer geprobeerd met DISKPART maar nu geeft ie aan dat ik hem niet kan verwijderen: Verwijderen is niet toegestaan op de schijf met het huidige opstart-,
systeem, wisselbestand-, crashdump- of sluimerstandvolume.

[ Voor 57% gewijzigd door Kasplantje op 21-08-2015 17:42 ]

Pagina: 1