Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-09 17:09
Hallo beste mede Tweakers! :D

Ik wil binnekort mijn geluid set-up gaan veranderen voor wat beter geluid, ik luister vooral naar muziek op Spotify en Youtube en ik game graag. Nu heb ik 2 opties voor mezelf gemaakt en ik vraag mij af welke ik het beste kan gaan gebruiken.

Situatie nu; Z77a-GD65A gaming moederbord onboard audio (deze dus als DAC) -> 3.5mm naar 2 tulp (verguld) -> 20 jaar oude analoge Kenwood versterker -> subwoofer & speakers (2.1) & koptelefoon via 6.3mm (uit de koptelefoon is ruis te horen)

Situatie 1; Asus Xonar Essence STX 2 (deze als DAC) -> 2 tulp naar 2 tulp (verguld) / direct naar koptelefoon via 6.3mm -> 20 jaar oude Kenwood versterker -> Speakers & subwoofer

Situatie 2; Z77a-GD65A gaming moederbord onboard audio -> optical -> Sony STR-DH550 (deze als DAC) -> Speakers & subwoofer / koptelefoon.

Situatie 1 is ongeveer 60 euro goedkoper als situatie 2.

Ik hoor graag van jullie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor je hoofdtelefoon zal het qua geluidskwaliteit niet zoveel uitmaken, voor je speakers ben je met situatie 2 waarschijnlijk beter af (of je moet een heel bijzondere versterker hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan dat je een abbo hebt voor Spotify om 320kbit MP3 te kunnen streamen? Anders, net als youtube, is het een beetje garbage in, garbage out.

Enige wat ik heb met onboard optisch uit, dat je nagenoeg geen instellingen meer kan wijzigen als equalizer of zelfs normalisation (zeker op youtube vaak wenselijk). En als het dan niet op kwaliteit muziek gaat, zou ik gewoon goedkoop gaan en voor optie 1. Maar geen idee of jouw moederbord hetzelfde probleem heeft.

Maar geen idee hoe goed die Kenwood versterker is, de Sony heeft als voordeel dat het wel een 5.1 (al snap ik niet waarom ze het een 5.2 noemen?) en je dus in de toekomst, zeker voor games, ook naar 5.1 kan overstappen. Ik heb een losse kaart zodat ik ook een stereo kan upmixen naar een 5.1 signaal, voor mij is het ook gewoon 'muziek' en geen 'luistermuziek die je op 2.0/2.1 moet horen'.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 21-08-2015 17:17 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eens met Sinergy, als je alleen maar youtube en non-abbo spotify luistert, is meuk kopen om het beter te laten klinken nogal zonde, vooral Youtube is een hele mooie website om muziek te verneuken.

En de vraag is dan ook nog welke speakers en welke koptelefoon je hebt. Een setje simpele, oude boxen en een of andere game-koptelefoon van drie tientjes zullen wss ook nooit echt lekker klinken.

Hoorbare ruis uit je koptelefoon is wel ietwat vreemd, maar kan door vanalles komen. Slechte versterker, of gewoon veel ruis omdat de kabel van pc naar versterker allerlei signalen oppikt die hij niet hoort op te pikken.

Zelf heb ik overigens nagenoeg dezelfde setup staan, inclusief die 20 jaar oude Kenwood, een A-47 in mijn geval, geeft geen ruis met mijn Custom One Pro koptelefoon. Gewoon kabeltje van mobo naar de versterker, luister zelf veel 320kbs MP3 en FLAC, klinkt prima.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wat voor een speakers en subwoofer gebruik je nu en hoe is het aangesloten op de kenwood versterker? Dat maakt nogal uit voor hoe het op de Sony receiver aangesloten kan en zal worden.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-09 17:09
Ik heb een abbo op Spotify inderdaad, maar YouTube gebruik ik meer om nieuwe muziek te vinden zegmaar. Als ik het dan eenmaal heb geluisterd zet ik het in mijn Spotify lijstje.

Het leuke is natuurlijk wel dat ik nu geen enkele motivatie heb om FLAC muziek te gaan verzamelen, omdat ik het apparatuur er niet voor heb. En als ik dat eenmaal wel heb is die motivatie er natuurlijk ook. (alhoewel Spotify echt zo fijn is)

Mijn moederbord heeft Soundblaster cinema software dus equalizer installeren lijkt me geen probleem als ik optisch TOSLINK ga gebruiken. (volgens mij)

Mijn huidige Kenwood versterker is best 'goed' te noemen, hij kan echt inmens hard. Hij zat vroeger tussen een stereotoren met 2 van die pilaren-speakers. Best wel duur volgens mij.

Die Sony is trouwens 5.2 omdat hij 2 subwoofer uitgangen heeft, geen idee waarom je dat zou willen maar goed.

Ik heb een Sony MDR-1A koptelefoon en 2 JBL speakers en een Yamaha subwoofer. Best wel redelijke set-up vind ik zelf.

Ik heb die ruis alleen op me koptelefoon en deze is best wel zacht, als er geluid aan het afspelen is heb ik er geen last van.

Ik ben vooral geïnteresseerd in wat het beste klinkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > CEA

Wise enough to play the fool

Pagina: 1