Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop nieuwe laptop school / stage / hobby

Pagina: 1
Acties:

• Schepje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-07 12:08
Guten tag allen zusammen,

Tof dat je even tijd neemt om dit topic te checken, alvast bedankt voor je tijd :) !

Ik ben opzoek naar een laptop maar kan wel wat advies gebruiken. Mijn hobby is muziek produceren, hierbij maak ik gebruik van een aantal grote en zware programma's. Ook wil ik dezelfde laptop voor school gaan gebruiken, waar ik aan het programmeren ben en wat virtuele machines op run.

Heb thuis een pc staan die vlekkeloos uitwerkt wat ik wens, zoek een soort gelijke machine alleen dan in laptopvorm.

Enkele specs pc:

Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4770K CPU @ 3.50GHz 3.50GHz
RAM: 16,0 GB
SSD: 250GB
HDD: 3TB

De voorkeur ligt bij een mat scherm en het formaat van het scherm is voor mij niet het belangrijkst.
Ben niet zo van tweedehands, maar sta wel open voor alle adviezen. Als je meer wilt weten laat dan even een reactie achter!

---
Wat ga je met je laptop doen?
Muziek produceren, programmeren. Liefst met Windows 8.1 (?)

Wat is je budget?
1.000,- , mocht iets meer nou nét wat beter uitkomen dan is dit niet perse het maximum

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, naar school en stage.
--

Ben benieuwd wat jullie erover denken ;)

Grtz!

Tom

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:36
ik denk dat je je eisen wat zult moeten bijstellen want een vergelijkbare laptop, en dan nog niet zo rap, kost al gauw een hele hoop meer.

Jouw werkzaamheden zijn echter prima uit te voeren met wat minder.

kijken eens op laptop plus of BTO. Je kunt dan totaal naar wens samenstellen.

[ Voor 35% gewijzigd door WouterL op 21-08-2015 16:56 ]

• Schepje
Wouter lucassen schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:50:
ik denk dat je je eisen wat zult moeten bijstellen want een vergelijkbare laptop, en dan nog niet zo rap, kost al gauw een hele hoop meer.

Jouw werkzaamheden zijn echter prima uit te voeren met wat minder.

kijken eens op laptop plus of BTO. Je kunt dan totaal naar wens samenstellen.
Bedankt voor je reactie.
Als ik alles zelf zou kunnen samenstellen, en wist waar ik mee bezig was dan had ik waarschijnlijk dit hele topic niet geopend.
Ben mijn pc al jaren aan het upgraden en upgraden, nu pas met deze setting werkt alles naar behoren. Denk niet dat het veel minder moet zijn, waar denk je dat ik op zou kunnen bezuinigen?

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:06
Wat zijn hele zware programma's als ik mag vragen? Bij muziek produceren denk ik altijd aan FL Studio, Ableton of iets dergelijks. Dat zijn niet bijzonder zware programma's of zo.

Wat ook belangrijk is, is een goede geluidskaart lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 22-08-2015 17:27 ]

• JordyBl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-11 22:58
Als ik zo naar je gebruikswensen kijk lijkt een laptop met een goede CPU en voldoende RAM mij het belangrijkst, je kan dus bezuinigen op je GPU om binnen je budget te blijven. Ik verwacht dat alles met een i7-4710HQ en minimaal 8gb ram voor jou prima is.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Een laptop zoals pricewatch: Asus N551JQ-CN020H is al voldoende voor jouw voorkeuren.

De 15" laptop is voorzien van een i7-4710HQ, Full HD (1080p) IPS scherm, dedicated videokaart (Nvidia GTX 845M), etc.

Met het verschil in prijs kan je overwegen de HDD te vervangen door een snelle SSD.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Schepje
Dattack schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:26:
Wat zijn hele zware programma's als ik mag vragen? Bij muziek produceren denk ik altijd aan FL Studio, Ableton of iets dergelijks. Dat zijn niet bijzonder zware programma's of zo.

Wat ook belangrijk is, is een goede geluidskaart lijkt mij.
Ik heb een externe geluidskaart die ik hiervoor kan gebruiken. Het is inderdaad produceren met Cubase, soort gelijk aan FL Studio. Echter de VSTi's, interne content, zijn vaak erg intensief voor de CPU :)

• Schepje
JordyBl schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:40:
Als ik zo naar je gebruikswensen kijk lijkt een laptop met een goede CPU en voldoende RAM mij het belangrijkst, je kan dus bezuinigen op je GPU om binnen je budget te blijven. Ik verwacht dat alles met een i7-4710HQ en minimaal 8gb ram voor jou prima is.
Thanks voor je reactie, hier kan ik wel wat mee :)

• Schepje
Vidra schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:36:
Een laptop zoals pricewatch: Asus N551JQ-CN020H is al voldoende voor jouw voorkeuren.

De 15" laptop is voorzien van een i7-4710HQ, Full HD (1080p) IPS scherm, dedicated videokaart (Nvidia GTX 845M), etc.

Met het verschil in prijs kan je overwegen de HDD te vervangen door een snelle SSD.
Thanks, dat ziet er inderdaad voldoende uit! Is het eventueel mogelijk om beide te hebben; Windows runnen op de SSD en eventuele programma's / data op de HDD?

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:06
tombo101 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:02:
[...]

Thanks, dat ziet er inderdaad voldoende uit! Is het eventueel mogelijk om beide te hebben; Windows runnen op de SSD en eventuele programma's / data op de HDD?
Vaak kun je de optische drive (die voor dvd's etc) eruit halen en die vervangen met een ssd in een caddy. Het is dus mogelijk.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

tombo101 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:02:
[...]

Er schijnt een msata aansluiting in te zitten naast een SATA3 aansluiting :) In het iets duurdere model zit sowieso een msata (van 24GB) - die laatste zou ik meteen vervangen door een grotere :D

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Pagina: 1