Eerste geluidsset; budget 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Tja, wat zoek ik? Ik zoek een geluidsset die ik zelf samenstel. Ik heb echter een aantal vragen waardoor ik niet weet wat ik allemaal nodig heb.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik verwacht zo'n 600 euro uit te kunnen geven, dit zou ik kunnen rekken tot 650.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Het geluid zal voornamelijk van mijn pc af komen, bepaalde software is niet nodig, wat ik wel graag heb, indien een versterker nodig is, is een fm of nog beter een dab+ tuner zodat ik zonder mijn pc toch muziek kan luisteren. Dit doe ik s'ochtends als ik wakker wordt. Oja, de muziek die ik luister is top-40 (538) en house, ik houd wel van een lekkere bass.

De setup komt langs/op mijn bureau te staan, waar ik aan de zijkant langs mijn bureau maar zo'n 30cm ruimte heb. Boekenplankspeakers gaan sowieso passen :)
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb al wat dingetjes gevonden, maar ik weet niet zeker of zuilen gaan passen. Afijn, dit heb ik gevonden:
pricewatch: Kef C7 (Zwart)
Waarom deze? Ik verwacht bij deze zuilen nog geen sub nodig te hebben. Mijn huidige pc setje gaat vanaf 40Hz dus dit lijkt mij een goede oplossing. Maar; heb je voor 270 euro 2 zuilen??
Ik heb ook nog boekenplank speakers gevonden, maar ik betwijfel of deze voldoen op het gebied van bass.
pricewatch: Kef C3 (Zwart)

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zoals bij de zuilen; krijg ik voor de prijs 2 zuilen?? En zo ook bij de boekenplankspeakers?? Dan nog een laatste vraag; heb ik een versterker nodig?? Ik heb een geluidskaart van mijn moederbord, een SupremeFx van Asus RoG, maar ik betwijfel of die het geweld aan kan??

Ik bedank jullie als jullie mij kunnen helpen, dit is compleet nieuw voor mij en ben er nog niet in thuis. Mocht het met mijn budget niet haalbaar zijn, dan laat ik dit plan schieten.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 12:15
pwillemske schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:02:

Zoals bij de zuilen; krijg ik voor de prijs 2 zuilen??
Ja

En zo ook bij de boekenplankspeakers??
Ja

Dan nog een laatste vraag; heb ik een versterker nodig??
Ja

[ Voor 9% gewijzigd door Flans op 22-08-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Dank u, ik heb net bij besthomecinema.nl gekeken, maar daar moet ik 2 stuks bestellen, waardoor de prijs (veel) te hoog wordt.

Ik heb hier nog een 40 jaar oude versterker liggen die het nog uitstekent doet. Kan ik deze gebruiken voor de nieuwe speakers?? Ik ben nu op vakantie, dus kan niet zien welk type het is, het merk is Pioneer.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:48
Prijs is bij (stereo) speakers meestal per stuk en je moet er 2 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
croxz schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:41:
Prijs is bij (stereo) speakers meestal per stuk en je moet er 2 kopen.
Ja dat dacht ik al, anders was het wel heel goedkoop. Ik begin me te realiseren dat ik voor 600-650 euro niet veel fatsoenlijks kan kopen, of zijn de bijvoorbeeld Kef C3 goede speakers?? Ik ga sowieso nog een keer luisteren, maar ik moet al wel weten wat ik wil gaan beluisteren :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 16:27

SaN

Een hele andere kant op, maar je zou ook kunnen denken aan actieve speakers. Dan heb je geen receiver nodig. Deze schijnen goed te zijn, maar ik heb ze zelf nog nooit gehoord.

http://www.bax-shop.nl/st...-TxoGLMXmlkrRoaAqG88P8HAQ

Anders een instap Yamaha receiver en een paar Eltax of Jamo speakers moet ook makkelijk kunnen voor dat budget. Het kan altijd beter en duurder, maar dit soort bedrijven maken tegenwoordig echt hele goede speakers voor het geld. Zoek maar eens wat reviews op van de Eltax Monitor 3 bijvoorbeeld. Uit je omschrijving haal ik niet dat je een enorme audiofiel bent?

[ Voor 21% gewijzigd door SaN op 22-08-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
SaN schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:05:
Een hele andere kant op, maar je zou ook kunnen denken aan actieve speakers. Dan heb je geen receiver nodig. Deze schijnen goed te zijn, maar ik heb ze zelf nog nooit gehoord.

http://www.bax-shop.nl/st...-TxoGLMXmlkrRoaAqG88P8HAQ

Anders een instap Yamaha receiver en een paar Eltax of Jamo speakers moet ook makkelijk kunnen voor dat budget. Het kan altijd beter en duurder, maar dit soort bedrijven maken tegenwoordig echt hele goede speakers voor het geld. Zoek maar eens wat reviews op van de Eltax Monitor 3 bijvoorbeeld. Uit je omschrijving haal ik niet dat je een enorme audiofiel bent?
Dat klopt, ik vind het al goed als ie lekker klinkt en een keer wat harder gezet kan worden, zonder dat alles begint te bonken/vervormen. Ik heb ook gekeken naar een 'simpel' Logitech setje maar wil dit ook eens proberen. Bedankt voor uw antwoord!

Alright, mijn oog is gevallen op deze versterker:
pricewatch: Pioneer VSX-329-K
Lijkt mij een goede voor de prijs?
En de speakers:
pricewatch: Jamo S 426 HCS 3 (Zwart)

Maar kan ik de zuilen op 10 cm van de muur af plaatsen?? Ik meen ergens gelezen hebben dat dat niet goed is voor de speakers...

Oja, ik wil wel een paar eisen van de versterker:
- FM Radio (als er DAB+ op zit nog beter)
- Er moet een pc, tv en een telefoon/iPad op aangesloten worden.
- Liefst bluethooth voor muziek via telefoon (s'ochtends)
- Rond de 300 euro :P

[ Voor 24% gewijzigd door pwillemske op 22-08-2015 12:28 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
je kunt ook kijken naar een tweedehands logitech z5500, deze koop je al voor minder dan 150 euro.
deze set heb ik zelf ook en klinkt voor zijn geld behoorlijk goed. Het mag dan wel niet super mooi geluid zijn, maar hard gaat hij wel!

vervolgens kun je lekker door sparen voor een echte set.

Eventueel kun je ook hier is naar kijken:

http://www.teufelaudio.nl/pc/concept-e-digital-p14361.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Die heb ik dus al een :P Ik wil dus nu een goede versterker met wat "mindere" speakers zodat ik later de speakers kan vervangen als ik dat wil zonder weer een versterker te kopen.

O wacht, ik heb een ander 18 jaar oud logitech setje, maar ik wil dus geen pc speakers meer maar een "deftige" set om al mijn apparatuur in de slaapkamer op aan te sluiten. Toch bedankt voor je antwoord :D !

[ Voor 37% gewijzigd door pwillemske op 22-08-2015 13:18 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
Je zou eventueel, als je er tijd voor hebt, de iBOOD Hunt kunnen afwachten. Daar komt jou Jamo-setje vaak voorbij.

Ik heb de set dubbel, en vind hem erg fijn voor films en dergelijke. Radio luister ik ook, maar ik gebruik hem toch vooral voor bij de tv en films/games. Voor het geld echt een leuk setje. Als je dan denkt iets te missen kan je altijd nog je speakers upgraden...

In de hunt zit de set rond de 180 euro dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Klopt, mijn broer heeft hem dacht ik destijds voor 169 gekocht. Vervolgens nog wel een leuke sub toegevoegd want in het laag komen ze wat tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik denk dat ik later de vijbwhorende sub ga toevoegen. Eerst maar eens zo proberen :)

Ik zie nu dat Yamaha zuilen ook zeer goed zijn, iemand hier ervaring mee??

[ Voor 31% gewijzigd door pwillemske op 22-08-2015 21:25 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
er zijn genoeg merken die goede/leuke/mooie producten maken.

echter of jij ze ook mooi vind qua uiterlijk maar nog belangrijke qua geluid moet je helemaal zelf betalen.

Ja op basis van specificaties en ervaringen kun je speakers kopen, echter is het beste advies nog altij zelf luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
NL_Scratch schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:46:
er zijn genoeg merken die goede/leuke/mooie producten maken.

echter of jij ze ook mooi vind qua uiterlijk maar nog belangrijke qua geluid moet je helemaal zelf betalen.

Ja op basis van specificaties en ervaringen kun je speakers kopen, echter is het beste advies nog altij zelf luisteren
Ik vind de Kef C3 en C5 zeer mooie speakers, maar ik heb nog geen een winkel rondom Eindhoven gevonden waar ik ze kan beluisteren. Daarnaast denk ik dat ik voor de Kef's een subwoofer nodig heb, maar dat kan altijd later.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
pwillemske schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Ja dat dacht ik al, anders was het wel heel goedkoop. Ik begin me te realiseren dat ik voor 600-650 euro niet veel fatsoenlijks kan kopen, of zijn de bijvoorbeeld Kef C3 goede speakers?? Ik ga sowieso nog een keer luisteren, maar ik moet al wel weten wat ik wil gaan beluisteren :)
Excuus!

Je zou kunnen kijken naar http://tweakers.net/product/296468/boston-acoustics-a-25/ of http://tweakers.net/product/296469/boston-acoustics-a-26/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik heb 2 winkels gevonden waar ik kan gaan luisteren, BesteKeus en EP. Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de Yamaha zuilen, die kan ik bij EP waarschijnlijk gaan luisteren. Ik heb nog een probleempje; als ik zuilen neem kan ik geen sub meer kwijt. Lang leve een slaapkamer van 4 bij 5 meter :X

Ik heb besloten om de oude analoge Pioneer versterker te gebruiken, deze doet het nog zeer goed, zo kan ik meer budget naar de speakers toe schuiven en koop ik later een goede nieuwe versterker. De versterker is 2.0 dus een sub gaat 'm nog niet worden.

Ik heb de versterker gevonden; het betreft een Pioneer SX-737.

[ Voor 35% gewijzigd door pwillemske op 24-08-2015 14:01 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Bumpje!

Ik verhoog mijn budget tot 1000 euro, die monitor (scherm) komt nog wel :P

Ik heb een vraagje (ja, nog een), als ik 4 dezelfde speakers koop a la Kef C3, kan ik dan muziek van Spotify (hoofdzakelijk) over álle 4 de speakers laten lopen?? Zo ook met de FM Radio?? De versterker wil ik ook nieuw kopen dankzij de budgetverhoging.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flans
Ook als je vier verschillende speakers koopt kun je het geluid via alle vier de speakers laten lopen ;)

Het serieuze antwoord:
Ja dat kan. Muziek wordt normaal stereo weergegeven (links & rechts = 2.0). Vrijwel alle receivers tegenwoordig hebben de mogelijkheid om uit te sturen op alle kanalen (5.1). Wat je ook nog zou kunnen doen is twee boxen op het linker kanaal aansluiten en twee op het rechter kanaal (dan heb je weer stereo = 2.0).

Wat ik je aanraadt is om te kijken naar een (instap) receiver die aan je wensen voldoet. Dan krijg je waarschijnlijk een 5.1 receiver deze is vervolgens zo in te stellen dat hij precies doet wat jij wilt.

[ Voor 72% gewijzigd door Flans op 26-08-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Zag gisteren een Denon avr x2000 bij MM Rotterdam centrum voor €199. Dit is volgens mij een perfecte instapper met internet radio Spotify en FM.
Pagina: 1