Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zoemtoon uit mijn speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort mijn audio installatie in mijn wagen vernieuwd. Die bestaat nu uit een 4-kanaals versterker met 4 speakers op en dan nog een versterker met een subwoofer.

Nu heb ik last van een zoemtoon die overeenkomt met het toerental van mijn motor. :/

Weten jullie of ik dit probleem kan oplossen door een ontstoringsfilter voor mijn beide versterkers te plaatsen?

Bijvoorbeeld deze: https://www.conrad.nl/nl/...filter-gl-205-379234.html

Bedankt,
Jordi

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 12:26

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Dit zou het kunnen oplossen, maar helpt vaker bij een ruis dan bij een bromtoon die overeenkomt met het toerental. Mocht het niet helpen, dan helpt het vaak wel een extra kabel vanaf de versterker direct naar de min te trekken, in plaats van een kabel naar het chasis

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Signaalkabels weghouden van je voedingskabels

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 10:36

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:17:
Hallo,

Ik heb sinds kort mijn audio installatie in mijn wagen vernieuwd. Die bestaat nu uit een 4-kanaals versterker met 4 speakers op en dan nog een versterker met een subwoofer.

Nu heb ik last van een zoemtoon die overeenkomt met het toerental van mijn motor. :/

Weten jullie of ik dit probleem kan oplossen door een ontstoringsfilter voor mijn beide versterkers te plaatsen?

Bijvoorbeeld deze: https://www.conrad.nl/nl/...filter-gl-205-379234.html

Bedankt,
Jordi
Aantal opties. Wat je hoor zijn je signaalkabels die de 'coil whine' van je bobine oppikken. Dat kan je oplossen door je signaalkabels te scheiden van de voedingskabel (+). Heb je een twee-aderige voedingskabel van voor naar achteren lopen? Die moet je er gelijk uit slopen. Alleen de + van voor naar achter trekken. De massa sluit je op het dichtsbijzijnde aardepunt aan.

Mocht dit niet mogelijk zijn: wat ook zou kunnen werken is de aardepunten even goed nakijken. Waar heb je de versterkers geaard? Is je centrale aardepunt onder de motorkap er misschien slecht aan toe? Je kan ook een extra aardepunt maken van je bobine naar je blok.. Dat zijn vaak goedkope oplossingen.

Waar je ook even naar moet kijken..heb je een adapter in de aansteker zitten om je telefoon op te laden oid? Slechte adapters willen ook nog wel eens coil whine introduceren op je speakers..

Ontstoringsfilters gaat de coil whine absoluut niet oplossen. De herrie komt door een inductielus.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt,

Ik ga het eerst eens proberen met zo 2 ontstoringsfilters.

Mijn kabels lopen allemaal apart en mijn versterkers zijn geaard aan het dichtsbijzijnde punt (in de koffer onder een bout van de zetels).
Dus ik vindt het raar dat ik toch nog altijd storingen heb...

En ik gebruik geen adaptor voor mijn gsm op te laden. Dat doe ik via mijn radio zelf moest dat nodig zijn :)

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 08:11
Voor je die ontstoringsfilters aanschaft; probeer eens of je het geluid ook hoort wanneer de radioantenne niet is aangesloten.
Het is een massa probleem en vaak wordt alleen gekeken naar isolatie en ligging van de kabels en de aarding van de versterker en Head unit en vergeet men de antenne.
Check ook deze site eens: http://www.crutchfield.co...s_installation_guide.html

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een zeer interessante guide.

Bedankt!
Pagina: 1