Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Aanschaf nieuwe laptop] Twee opties

Pagina: 1
Acties:

• nodereef
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-01 23:02
Hallo allemaal,

mijn desktop is aan vervanging toe, maar omdat ik tegenwoordig veel onderweg ben en op verschillende locaties verblijf heb ik besloten om een laptop te kiezen als vervanger. Mijn budget hiervoor ligt rond de 900 euro.

De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor:
-Werk: Voornamelijk webdevelopment/webdesign (i.e.: Simpele tekst editors, wat Photoshop, wat dreamweaver.), maar soms ook wat programmeer werk (i.e.:C,C++,C#)
-Tekstverwerken (i.e. office)
-Ontspanning (Voornamelijk browsen, video streamen, en films kijken)
-Af en toe eens een keer een game

Al met al geen zware eisen dus, maar ik wil wel een stabiel systeem hebben waarop ik als het een keer nodig is ook wat zwaardere taken kan uitvoeren.
Andere eisen:
-8gb ram minimaal
-Een ssd

Nu viel mijn oog op de Toshiba satellite-s50-b-15e (vanaf €799)
http://tweakers.net/pricewatch/44517...specificaties/

Deze laptop voldoet in principe aan al mijn eisen, alleen wordt gamen (denk ik) erg lastig met deze videokaart.
Na wat verder zoeken ben ik de Toshiba satellite-l50-c-18u tegen gekomen. (vanaf €899)
http://tweakers.net/pricewatch/45822...specificaties/

Deze laptop heeft ongeveer dezelfde specs als de s50-b-15e met als voornaamste verschil de graka.
In de goekopere variant zit de AMD RAdeon R7 M260, en in deze laptop zit de NVIDIA GeForce 930M.

Vergelijking beide laptops: http://www.laptopshop.nl/vergelijken/612314/631550/

Ik heb weinig verstand van grafische kaarten maar als ik beide kaarten bekijk op notebookcheck.net (via onderstaande links) lijkt het erop dat de NVIDIA kaart een stuk beter is om te gamen. Als dit werkelijk zo is is het mij de extra 100 euro zeker waard.
http://www.notebookcheck.net/AMD-Rad....122208.0.html
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-....139035.0.html

Mijn vraag is nu wat is jullie mening over het verschil tussen deze 2 kaarten. (Gaat gamen echt beter met de NVIDIA?, is het de 100 euro verschil waard?, etc.)

Suggesties voor andere laptops die waarschijnlijk aan mijn eisen voldoen zijn ook altijd welkom. Ik ben toevallig op deze twee toshiba's uitgekomen.

Alvast bedankt!

Mvg,
Nodereef

• jeroenv89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:22
Je zal er wel iets van merken maar of de €100 het waard is hangt een beetje van je eisen af.
Welke games ga je spelen?
Vind je het belangrijk om deze op hoger dan medium te spelen?

Notebookcheck geeft zelf al voor een aantal games aan hoe de prestaties zijn bij verschillende settings.
Als ik hier vlug wat vergelijk zie ik dat de 260 het een stuk sneller moeilijk krijgt met verschillende games dan de 930. Dus de 930 is in ieder geval een stukje beter future proof (al is dit ook geen enorme krachtpatser)

Maar zoals ik al aangaf het ligt er volledig aan welke games je wil gaan spelen. Ik heb zelf een m265 in mijn laptop zitten, niet heel veel beter dan de 260. Voor mij voldoet deze prima omdat ik er alleen af en toe Diablo 3 op speel.

Je zou eens kunnen kijken naar deze: pricewatch: Asus R556LB-DM312H
Je moet dan wel zelf een ssd in willen/kunnen bouwen, maar je hebt een iets betere cpu en gpu. (hij wordt wel alleen verkocht door expert, waar niet iedereen even blij mee is)

• nodereef
Ik heb geen specifieke games in mijn hoofd. Ik game niet echt veel, maar ik vind het wel leuk om af en toe en nieuwe titel te spelen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld GTA V, toen die uit kwam heb ik die wel eens casual gespeeld. Waar het in principe op neer komt is dat ik af en toe een game wil kunnen spelen zonder me al te veel zorgen te maken of mijn laptop het wel trekt. Dit hoeven niet altijd de nieuwste games te zijn, en ik vind het prima om een game op low settings te spelen.
Mijn vorige laptop, een HP probook 6540b, crashte/overhitte bijvoorbeeld al als ik een simpel spel als trackmania opstartte. (Lang geleden heb die gekocht in 2011). Dat wil ik voorkomen, maar zoals ik al aangaf heb ik geen idee of dat met de 260 wel gebeurt en met de 930 niet, of dat dat niet veel uit maakt.

De ssd inbouwen in de Asus kan en wil ik evt. wel doen, ik zie alleen dat in die laptop een TN paneel zit ipv. een IPS paneel. Ik heb hier geen praktijk ervaring mee, maar uit wat ik gelezen heb gaat mijn voorkeur toch uit naar een IPS paneel.
Mocht je hier praktijk ervaring mee hebben die weerlegt dat een IPS paneel beter is dan een TN paneel hoor ik het ook graag.

Edit: Ik vind nu deze laptop:
pricewatch: Medion Akoya P7639 (30018600/30018601)

Zit een GF GT940M in, dat zou een hoop schelen denk ik, verder lijkt hij ook aan al mijn eisen te voldoen. Waarom kom ik deze dan nergens tegen als ik naar laptops zoek? Addertje onder het gras? Of mis ik iets?

[ Voor 14% gewijzigd door nodereef op 21-08-2015 16:50 ]

• jeroenv89
Was me net pas opgevallen dat de Toshiba een IPS paneel heeft (en daarnaast wel 5GHz en ac). Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het schijnt een betere kleurweergave en kijkhoek te hebben. Misschien voor webdesign wel fijner maar om hier zelf een beeld van te krijgen zou ik gewoon een media markt inlopen en het verschil bekijken.

Voor casual gaming waarbij settings niet uitmaken zou de 260 inderdaad kunnen. GTA V zal op low draaien, misschien iets hoger maar niet veel. De 930 zal medium settings aankunnen.
Wat betreft oververhitting zal dat eerder gebeuren bij de 260 dan bij de 930. Mijn laptop begint al flink te blazen bij diablo, al heeft dit dan ook weer te maken met hoe goed je laptop de warmte weg krijgt en dat is dan weer iets wat lastig te beoordelen valt op alleen de specs. mogelijk kun je hierover in reviews wat meer over vinden.

Je zou deze mee kunnen gaan nemen in je vergelijking: pricewatch: Medion Akoya P6657 i7 laptop
Zit qua prijs tussen de Toshiba's in, heeft een mat IPS paneel, 128 GB SSD en 1 TB 7200 HDD (dus het voordeel van snelheid en veel opslag) en een GT940M.
Enige nadeel is dat hij 300 tot 400 gram zwaarder is dan de Toshiba's
(overigens bevat hij wel 2 usb 3.0 poorten)

Edit:
Reactie op jouw edit. Dat is een prima laptop, zelfde als de Medion die ik hierboven noem alleen dan het 17" model

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenv89 op 21-08-2015 17:26 ]

• nodereef
Kijk, dat is een hele mooie. Ik ga er even in duiken, het gewicht is geen probleem. Ik zie alleen bij de specs geen usb 3.0 staan, maar jij weet dus dat deze er wel in zitten ?

En dan weer als reactie op jouw edit :P : Vind dan het 15 inch model toch wat fijner omdat ik de laptop toch nog wel eens zal verplaatsen.

[ Voor 28% gewijzigd door nodereef op 21-08-2015 17:35 ]

• jeroenv89
Ben er 100% zeker van ;) op medion's eigen site wordt het bevestigd. http://www.medion.com/nl/...i7-laptop-30018911a1.html

De 2 usb 2 type c poorten ontbreken, is bij het verkeerde vakje ingevuld. Heb al een wijziging ingediend maar dat duurt een dag om te verwerken.

De laptop heeft dus 4 usb poorten, 2 x 2.0 en 2 x 3.0
Daarnaast is er overigens ook nog eens maar één van de 2 DDR3 slots in gebruik. Maakt het makkelijker/goedkoper om ooit nog uit te breiden.

• nodereef
Ja het lijkt erop dat dit hem gaat worden, vind het alleen vervelend dat ik geen enkele review gevonden krijg. Heb zelf ook totaal geen ervaringen met medion.

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11 13:41
Heb je al gekeken naar de Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967 of Acer Aspire V Nitro VN7-571G-55ZG

- pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967

- pricewatch: Acer Aspire V Nitro VN7-571G-55ZG
Beiden een gtx960m kaart voor €999,00 Een SSHD schijf, start dus wel sneller op dan een HDD, maar je games niet veel sneller. Over games gesproken beiden kunnen GTA5 op high spelen met 40+ fps (medium met 60 fps). Dus ook nieuwe games de komende 2 jaar moeten op medium - low prima te spelen zijn en zit je voorlopig wel goed.
Die 940m kaart zal over 2jaar waarschijnlijk niet veel meer kunnen.

Groet

[ Voor 21% gewijzigd door Odysseus87 op 21-08-2015 18:50 ]

• nodereef
Die heb ik wel gezien, maar vind ik net wat te duur. Het gamen is echt heel sporadisch dus als ik de komende 2 jaar vooruit kan is het voor mij prima, mijn pc kan ik voor ~600-800 euro ook weer upgraden tot een goede desktop.
Dat was mijn eigenlijke plan voor nu, maar ik wissel op het moment nog zoveel van locatie dat een laptop praktischer is. Ben nu dus van plan om mijn desktop in fases te upgraden en met deze laptop heb ik daar dus in principe 2 jaar voor.

Het is geen ideale situatie, maar denk dat dit de beste oplossing is.

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11 13:41
Je budget van 900 euro kan deze wel halen: pricewatch: Acer Aspire V17 VN7-571G-58VR

heeft een gtx950m, uiteraard wel mindere specs dan de 960, maar zou gta 5 prima draaien op medium tot high.

• nodereef
Ga dan denk ik toch liever voor de medion vanwege het feit dat de Acer een sshd heeft en geen ssd. Het cache geheugen van de sshd is maar 8gig namelijk.
Of zeg je dat een sshd met 8gig ssd cache voldoende is?

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb deze laptop pricewatch: Lenovo Z50-70-59442527 en ik vind het ook fijn. Ik ga ook binnenkort Dreamweaver gebruiken (lang leve student!). Hij is wel lekker snel en goed.

Voor gaming kan hij net tripple games aan, maar MOBA games zou hij goed spelen!

Het is vrij een basic laptop voor lagere prijs zoals wat hierboven wordt opgenoemd...

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1