Toon posts:

Hulp met upgraden! Geen idee waar ik moet beginnen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi! Ik heb hulp nodig met het upgraden van mijn PC. Ik heb zelf niet echt veel verstand van upgraden. Ik heb laatst wel mijn videokaart en accu geupgrade en weet wel wat RAM is, even ter indicatie wat mijn kennis niveau is op dit gebied :P

Nou word ik alleen een klein beetje gek van hoe sloom mijn PC wel niet gaat. Het opstarten tot ik mijn bureaublad zie gaat wel snel, maar dan lijkt die te freezen ofzo en duurd het wel even tot hij programma's opstart. Ook het opstarten van mijn browser (chrome) of verkenner gaat soms zo traag. En wat ik gek vind, is dat games (Sims 4, Cities Skylines) weer niet traag gaan.

Ik weet dat mijn RAM sowieso geupgrade moet worden, dus ik denk ook wel dat dit daar mee te maken heeft. Maar mijn vraag aan jullie is: Wat kan ik het beste upgraden of is het beter om een nieuwe PC te kopen? Ik wil wel een beetje op het budget letten, niet dat ik zometeen 1000 euro kwijt ben. Ik ben ook niet vies van tweedehands. Als het goed werkt en het is goedkoper, dan is vind ik het beter!

Alvast bedankt :)

Hier zijn mijn specificaties:

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit

CPU
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz 60 °C
Kentsfield 65nm Technology

RAM
3,00GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)

Motherboard
ASUSTeK Computer INC. Berkeley (CPU 1) 46 °C

Graphics
SyncMaster (1440x900@75Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 7800 Series (MSI) 38 °C

Storage
465GB Hitachi HDT725050VLA360 ATA Device (SATA) 42 °C

Optical Drives
HL-DT-ST DVD-RW GSA-H60L ATA Device

Audio
Realtek High Definition Audio

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Geen idee waarom je budget weg laat, dat is het super belangrijk.

Je geeft redelijk wat informatie maar niet genoeg. Daar is een topic over. CAA beleid

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 21:09

DarkSide

theres no place like ::1

Je hebt een "klassieker" als CPU. maw. Een redelijk oud systeem.
Hoewel een SSD voor windows altijd wel een goed ID is. Of extra geheugen (omdat je toch 64bits draait).

Is het systeem toch wel te oud om een of 2 onderdelen te upgraden.

Zou dus kijken naar een nieuw systeem als ik jouw was.
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

Omdat je budget niet geeft is dit een indicatie.
Ik ga er vanuit dat je een geldige win7/8 retail licentie hebt. Deze kan je dan installeren op je nieuwe PC.
En die daarna gratis upgraden naar 10.
Dan heb je een bij te tijds systeem waarmee je weer een aantal jaar vooruit kan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Niet wetende wat je budget is, zou ik iig iets van 4GB RAM erbij gooien. 3GB is aan de weinige kant. Nieuw zou ik het niet kopen, want DDR2 is oude meuk, tweedehands is het nog best betaalbaar.

Sowieso zal een SSD al een flinke boost geven qua dingen laten opstarten, vooral je OS profiteert, maar ook je games kunnen daardoor nog wat sneller laden. Dat je een SATA-300 bus hebt is niet heel erg.

Daarna zal een leuke upgrade toch wel mobo en cpu zijn. Kijk eens in de V&A zou ik zeggen, er staan soms leuke i5 upgradesetjes voor weinig, of koop gewoon een tweedehands pc waarin een i5 uit de 2000 serie of hoger zit, en wissel wat onderdelen om als dat nodig is.

People as things, that’s where it starts.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Geef je budget eens, anders kunnen we niets. Hou je eens aan de template die je kreeg. Is dat zo moeilijk?

Te beginnen: CPU, moederbord en RAM zijn nodig aan vervanging toe.

Informaticus of vakkundig Googler?