Hi! Ik heb hulp nodig met het upgraden van mijn PC. Ik heb zelf niet echt veel verstand van upgraden. Ik heb laatst wel mijn videokaart en accu geupgrade en weet wel wat RAM is, even ter indicatie wat mijn kennis niveau is op dit gebied 
Nou word ik alleen een klein beetje gek van hoe sloom mijn PC wel niet gaat. Het opstarten tot ik mijn bureaublad zie gaat wel snel, maar dan lijkt die te freezen ofzo en duurd het wel even tot hij programma's opstart. Ook het opstarten van mijn browser (chrome) of verkenner gaat soms zo traag. En wat ik gek vind, is dat games (Sims 4, Cities Skylines) weer niet traag gaan.
Ik weet dat mijn RAM sowieso geupgrade moet worden, dus ik denk ook wel dat dit daar mee te maken heeft. Maar mijn vraag aan jullie is: Wat kan ik het beste upgraden of is het beter om een nieuwe PC te kopen? Ik wil wel een beetje op het budget letten, niet dat ik zometeen 1000 euro kwijt ben. Ik ben ook niet vies van tweedehands. Als het goed werkt en het is goedkoper, dan is vind ik het beter!
Alvast bedankt
Hier zijn mijn specificaties:
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz 60 °C
Kentsfield 65nm Technology
RAM
3,00GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. Berkeley (CPU 1) 46 °C
Graphics
SyncMaster (1440x900@75Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 7800 Series (MSI) 38 °C
Storage
465GB Hitachi HDT725050VLA360 ATA Device (SATA) 42 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVD-RW GSA-H60L ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio
Nou word ik alleen een klein beetje gek van hoe sloom mijn PC wel niet gaat. Het opstarten tot ik mijn bureaublad zie gaat wel snel, maar dan lijkt die te freezen ofzo en duurd het wel even tot hij programma's opstart. Ook het opstarten van mijn browser (chrome) of verkenner gaat soms zo traag. En wat ik gek vind, is dat games (Sims 4, Cities Skylines) weer niet traag gaan.
Ik weet dat mijn RAM sowieso geupgrade moet worden, dus ik denk ook wel dat dit daar mee te maken heeft. Maar mijn vraag aan jullie is: Wat kan ik het beste upgraden of is het beter om een nieuwe PC te kopen? Ik wil wel een beetje op het budget letten, niet dat ik zometeen 1000 euro kwijt ben. Ik ben ook niet vies van tweedehands. Als het goed werkt en het is goedkoper, dan is vind ik het beter!
Alvast bedankt
Hier zijn mijn specificaties:
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz 60 °C
Kentsfield 65nm Technology
RAM
3,00GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. Berkeley (CPU 1) 46 °C
Graphics
SyncMaster (1440x900@75Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 7800 Series (MSI) 38 °C
Storage
465GB Hitachi HDT725050VLA360 ATA Device (SATA) 42 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVD-RW GSA-H60L ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio