Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:18
Deze router ondersteund OpenVPN die via de webinterface is in te stellen. Ik heb dit nog niet eerder in gebruik gehad, maar wilde hier toch eens mee spelen.

Na dit geconfigureerd te hebben en een .ovpn file gemaakt te hebben heb ik de meest recente versie van OpenVPN gedownload en de .ovpn file in de config folder gezet. Verbinden wil echter niet, hij blijft het proberen maar komt er niet door. Na wat zoekwerk tegen deze thread aangelopen: http://www.sparklabs.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=1850

Hieruit blijkt dat de versie van openvpn die ik heb geinstalleerd een minimale encryptie van 768 bits verwachten voor wat betreft Diffie-Hellman. Mijn router gebruikt echter 512 bits. Dat hoeft ook nog geen probleem te zijn, via de geavanceerde instellingen kan je een zelf-gegenereerde sleutel invoeren die sterker is.

Echter na opslaan en apply geeft de server een foutmelding dat er iets mis is met de diffie-hellman sleutel (kan nu niet bij de router, dus exacte foutmelding kan ik nu niet ophoesten. Zal hem later toevoegen). Als je de geavanceerde instellingen dan weer opent zie je dat codes voor carriage return en linefeeds zijn toegevoegd binnen de diffie-hellman sleutel.

Ik krijg ze er met geen mogelijkheid uit. In de thread waar ik hierboven naar linkte lijkt het anderen wel gelukt te zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb ondertussen een vraag op het forum gezet, maar nog geen antwoord. Aangezien het een probleem met de firmware lijkt te zijn heb ik ook Asus op de hoogte gebracht, maar nog geen antwoord.

Ik zou graag horen of er anderen met dit modem zijn die dit wel gelukt is.

Edit
De foutmelding is:
Diffle Hellman parameters field error!
Please check the Keys and Certification contents on the Advanced Settings page.

In de log zie ik nog de volgende informatie:
Aug 21 18:01:48 openvpn[835]: Cannot load DH parameters from dh.pem
Aug 21 18:01:48 openvpn[835]: Exiting due to fatal error

De key begin en eindigt keurig met de pre- en postfix -----BEGIN DH PARAMETERS-----
en -----END DH PARAMETERS-----

[ Voor 12% gewijzigd door jandirks op 21-08-2015 18:08 ]