Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moederpoes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 14:14
De situatie:
Mijn pc is geüpgraded van windows 7 Pro NL naar windows 10. Ik heb 4 microsoft accounts aangemaakt, waarvan 2 standaard gebruikers met 2 microsoft kids accounts, zonder verdere beperkingen. Daarmee kan ik makkelijk online terugzien wat de kinderen op de pc uitvoeren.

Het probleem:
Als de kinderen inloggen kunnen ze YouTube niet openen. Ze krijgen dan de volgende melding:

De webpagina is niet beschikbaar

ERR_CONNECTION_CLOSED

Alle andere websites die ik geprobeerd heb geven geen probleem. De andere (volwassen) accounts kennen dit probleem niet.

Ik zou graag willen dat de kinderen op hun account ook youtube kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Kan je niet bij App restriction youtube vrijgeven. Of kijken hoe je je webfiltering hebt ingesteld.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan een simpele check doen om activity monitoring uit te zetten (via de website dacht ik), als je er dan wel op kan, dan zit het waarschijnlijk in je setting van je web filter/restriction. Als je deze op 'childfriendly' wil youtube nog wel eens geblokkeerd worden, maar je hebt dacht ik nu wel een whitelist optie of anders gewoon even opzetten (wel opnieuw aanmelden) en kijken of dat wel werkt.

Met windows 10 upgrades heb ik meer mensen gehoord waar family niet (of juist opeens wel) meer werkte, aantal keer de settings wijzigen leek meestal de oplossing.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moederpoes
Ik had eerst alle filters aanstaan en YouTube op de whitelist. Dat werkte niet helaas en daarna alle filters uit. Dat werkte ook niet.

Maar goed ik zal wel het een en ander proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee of je onderstaande al had gevonden maar deze video staat op meerdere sites als "werkende" oplossing:

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moederpoes
Dat is inderdaad een oplossing, maar dan kan ik helaas geen restricties opleggen of nakijken welke websites de kinderen hebben bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moederpoes
Opgelost.

Ondanks dat ik de instellingen hetzelfde heb als voorheen, kunnen de kinderen nu wel op youtube. Geen idee waarom het nu wel lukt.
Pagina: 1