BSOD tijdens begin van installatie van games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RidgeRazor
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-09 13:04
Sinds een aantal dagen krijg ik een BSOD vrijwel gelijk na het proberen te installeren van games.

Het begon toen ik de Diablo 3 client wilde downloaden om deze weer eens te installeren. Het lukte alleen niet om het .exe bestand te downloaden. Chrome gaf een 'Failed - Network Error' aan. Ook Mozilla deed dit. Ik bedacht toen om een oudere client via het Diablo forum te downloaden in de veronderstelling dat de launcher zichzelf wel zou updaten. Na het succesvol installeren van de launcher wilde ik Diablo 3 installeren, totdat er al vrij snel een BSOD kwam. Denkende dat het lag aan een corrupte client o.i.d. heb ik het genegeerd.

Dag daarna wilde ik weer eens Star Citizen installeren (dit is een aantal maanden terug wel gewoon gelukt), ook daar kwam kort na het begin van de installatie een BSOD uit. Zo begon het een beetje een patroon te worden..

Uiteindelijk heb ik een legit .exe client van Diablo 3 via m'n telefoon naar m'n pc gestuurd en is zo de juiste launcher geïnstalleerd. Alleen vervolgens weer, je raadt het al, een BSOD. Ik denk dat het iets te maken heeft met m'n D: schijf of RAM. Heb alleen deze setup al een tijdje en nooit zulke problemen gehad. Heb al beetje gezocht op fora, maar elk geval is nog steeds erg verschillend, dus probeer het even hier met specifiek mijn pc specs.

Specificaties:
Windows 7, 64bit
i5-4670k @ 3,4Ghz
2x Corsair Vengeance 4GB RAM
Corsair CX600
Asus GTX560ti (I know, I know..)

Mijn C: schijf is een 128Gb SSD en D: is een 512Gb HDD

Gaat er bij iemand een belletje rinkelen of mis ik wat info wat handig is om te weten?:)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Wat krijg je als resultaat als je op google zoekt op de bsod code.
( bv. 0x000000)

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RidgeRazor
Het betreft deze error: http://postimg.org/image/4nnufazmt/

Ik zal vanmiddag na werk even troubleshooten op de 0x000000D1.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 20:56

eagle00789

Est. November 2005

Je hebt dit tooltje op je pc staan: https://www.cfos.de/nl/cfosspeed/cfosspeed.htm
Verwijder deze en je probleem zal verholpen zijn. Verschillende fora bevestigen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RidgeRazor
Klopt! Die kwam bij m'n moederbord als extraatje. Ik ga vanmiddag gelijk testen!

Heb je enig idee hoe t komt dat er nu pas crashes komen? Heb dat tooltje al anderhalf jaar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Geen idee, maar je bent niet de enige met dat tooltje met deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RidgeRazor
Het heeft geholpen.. Heb cfos gedeïnstalleerd en alles doet het weer.. Ook het .exe bestand wilt weer normaal downloaden.

Ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Heel graag gedaan. Ben blij om te horen dat je nu geen problemen meer ervaart....
Pagina: 1