Toon posts:

Nieuw systeem voor recording/mixing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Excuses aan de moderator voor de vorige post, ik verkeerde in de veronderstelling dat de bestaande text een handleiding was... Deze keer volgens het boekje ;-)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil opnemen en mixen. Ik gebruik hiervoor Ableton Live 9. Daarnaast heb ik nog een aantal plugins - effecten en virtuele instrumenten met bijbehorende sample libraries (geen complete symphonie orkesten overigens).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1000 euro gaan kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Absoluut, mijn AD/DA converter: RME Fireface UC USB audio interface.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje van wat ik denk nodig te gaan hebben:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 245,40€ 245,40
1Asus Z97-P€ 94,50€ 94,50
1Seagate Constellation ES ST1000NM0033, 1TB€ 89,-€ 89,-
1Cooler Master Silencio 652S€ 89,80€ 89,80
1be quiet! Dark Rock 3€ 58,95€ 58,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 81,51€ 81,51
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 830,06

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur. Heb Intel gekozen vanwege kwaliteit en reputatie en daar de rest van het systeem bij gezocht.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem waar ik de komende tijd mee vooruit kan en het moet natuurlijk zo stil mogelijk zijn.

Ga je overklokken?
Nee, niet van plan tenzij het nodig is/veel performance extra levert.

Wat verwacht je van ons?
Kijkend naar de lijst, is dit een goed systeem? Zijn er combinaties die beter/slimmer kunnen? Kan ik ergens tegen een geringe meerprijs veel voordeel halen? Dat zijn eigenlijk de vragen die ik heb.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ableton Live 9 ondersteund hyperthreading. Een Xeon 1231v3 op een B85 bord is dan geen gek idee.
Voeding kan wat goedkoper en wat lichter Een Seasonic G 360w is. kwalitatief vergelijkbaar en 360w is meer dan genoeg voor een systeem dat zelden over de 100w zal gaan.
Als ssd zou ik in dit geval een Crucial MX200 250gb adviseren ivm de beveiliging bij stroomuitval. Blijft je data in ieder geval goed behouden.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Op een aantal onderdelen kun je besparen en evt en grotere SSD nemen of in randaparatuur steken.
Gezien je topic neem je aan dat je echt niet gamed met dit systeem? Of wat voor grafische toepassing dan ook waarbij een externe GPU een boost op kan leveren?
Anyway er is gewoon ruimte voor besparing en dat leverd nog wat centjes op :)

Gezien je niet gaat overklokken kun je een goedkoper mobo nemen. De gigabyte sniper b6 is een populair en goed mobo.
Evt de cpu vervangen voor een 4460 maar neem in ieder geval de niet klokbare versie van de 4690, dus zonder K toevoeging. De stap naar de reguliere of 4460 cpu ga je niet echt merken.
WD green HDD paar tientjes goedkoper.
Erg fijne kast. Veel ervaring mee en goedkoper dan de vergelijkbare R5 gewoon laten staan.
Voor niet overklokken kun je ook een flink goedkopere koeler nemen. De scythe Mugen 4 PCGH is ook zeer stil!
Als je 16GB ram nodig bent niks mis mee.
SSD eventueel een crucial.

Voeding niet zo bekend mee. Zonder GPU is deze in ieder geval te zwaar. Wacht op overige reacties wat je ongeveer nodig hebt. Durf je dat niet te zeggen.

Ruimte voor besparing dus en mogelijkheid om elders te investeren.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties tot dusver. Als ik voor Xeon ga moet ik wel een grafische kaart aanschaffen. Wat zijn de performance voordelen die hyperthreading kan opleveren? En misschien moet ik er gewoon 2 crucial ssd's in stoppen. Ook 250 GB heb je niet zomaar vol... En nee, met dit systeem wordt niet gegamed. Ik zou eigenlijk een gestripte Windows versie willen, zonder alle poespas die ik toch niet nodig heb.

Verwijderd

Oeps, idd geen igpu. Dan zou je een pricewatch: Intel Xeon E3-1245 v3 Boxed kunnen nemen.
HT heeft als voordeel dat het bewerkingsproces sneller verloopt bij programma's die HT ondersteunen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 17:01 ]