Excuses aan de moderator voor de vorige post, ik verkeerde in de veronderstelling dat de bestaande text een handleiding was... Deze keer volgens het boekje ;-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil opnemen en mixen. Ik gebruik hiervoor Ableton Live 9. Daarnaast heb ik nog een aantal plugins - effecten en virtuele instrumenten met bijbehorende sample libraries (geen complete symphonie orkesten overigens).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1000 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Absoluut, mijn AD/DA converter: RME Fireface UC USB audio interface.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje van wat ik denk nodig te gaan hebben:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur. Heb Intel gekozen vanwege kwaliteit en reputatie en daar de rest van het systeem bij gezocht.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem waar ik de komende tijd mee vooruit kan en het moet natuurlijk zo stil mogelijk zijn.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan tenzij het nodig is/veel performance extra levert.
Wat verwacht je van ons?
Kijkend naar de lijst, is dit een goed systeem? Zijn er combinaties die beter/slimmer kunnen? Kan ik ergens tegen een geringe meerprijs veel voordeel halen? Dat zijn eigenlijk de vragen die ik heb.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil opnemen en mixen. Ik gebruik hiervoor Ableton Live 9. Daarnaast heb ik nog een aantal plugins - effecten en virtuele instrumenten met bijbehorende sample libraries (geen complete symphonie orkesten overigens).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1000 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Absoluut, mijn AD/DA converter: RME Fireface UC USB audio interface.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje van wat ik denk nodig te gaan hebben:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 245,40 | € 245,40 |
| 1 | Asus Z97-P | € 94,50 | € 94,50 |
| 1 | Seagate Constellation ES ST1000NM0033, 1TB | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 652S | € 89,80 | € 89,80 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 81,51 | € 81,51 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 102,95 | € 102,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 830,06 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur. Heb Intel gekozen vanwege kwaliteit en reputatie en daar de rest van het systeem bij gezocht.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem waar ik de komende tijd mee vooruit kan en het moet natuurlijk zo stil mogelijk zijn.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan tenzij het nodig is/veel performance extra levert.
Wat verwacht je van ons?
Kijkend naar de lijst, is dit een goed systeem? Zijn er combinaties die beter/slimmer kunnen? Kan ik ergens tegen een geringe meerprijs veel voordeel halen? Dat zijn eigenlijk de vragen die ik heb.
Alvast bedankt!