Hoi mannen en dames!
Ik worstel met dit "eenvoudige" ding...
Ik heb een Joomla website in twee talen. Het kan gebeuren dat een 404 pagina "moet" worden weergegeven.
Deze pagina zou in de taal van de gebruiker of browser moeten zijn. In Joomla zelf bestaat bij mijn weten geen mogelijkheid om per taal een 404 in te stellen, er wordt geadviseerd een "all-talig" artikel te gebruiken.
Ik heb verschillende scripts die ik vond geprobeerd, het komt steeds neer op een van de twee talen voor alle foutpagina's. Is er hier iemand die weet hoe dit in htacces kan worden gefikst.
Hoe werkt het nu?
Als een foutpagina wordt weergegeven dan wordt "404errors" toegevoegd aan de url.
In htaccess wil ik 404error redirecten naar een NL url of EN (voor alle andere talen), afhankelijk van de browsertaal dus.
Een voorbeeld van wat ik heb geprobeerd:
# redirect to en
RewriteCond %{HTTP:Accept-Language} ^en [NC]
RewriteRule ^(.*)/404errors$ /en/404error [R,NC,L]
# redirect to nl
RewriteCond %{HTTP:Accept-Language} ^nl [NC]
RewriteRule ^(.*)/404errors$ /404error [R,NC,L]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Okay, gefikst, gelukkig had ik een taal parameter in de url, deze kon ik gebruiken:
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/nl/
RewriteRule ^(.*)/404errors$ /nl/pagina-niet-gevonden [R,NC,L]
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/en/
RewriteRule ^(.*)/404errors$ /en/page-not-found [R,NC,L]
Ik worstel met dit "eenvoudige" ding...
Ik heb een Joomla website in twee talen. Het kan gebeuren dat een 404 pagina "moet" worden weergegeven.
Deze pagina zou in de taal van de gebruiker of browser moeten zijn. In Joomla zelf bestaat bij mijn weten geen mogelijkheid om per taal een 404 in te stellen, er wordt geadviseerd een "all-talig" artikel te gebruiken.
Ik heb verschillende scripts die ik vond geprobeerd, het komt steeds neer op een van de twee talen voor alle foutpagina's. Is er hier iemand die weet hoe dit in htacces kan worden gefikst.
Hoe werkt het nu?
Als een foutpagina wordt weergegeven dan wordt "404errors" toegevoegd aan de url.
In htaccess wil ik 404error redirecten naar een NL url of EN (voor alle andere talen), afhankelijk van de browsertaal dus.
Een voorbeeld van wat ik heb geprobeerd:
# redirect to en
RewriteCond %{HTTP:Accept-Language} ^en [NC]
RewriteRule ^(.*)/404errors$ /en/404error [R,NC,L]
# redirect to nl
RewriteCond %{HTTP:Accept-Language} ^nl [NC]
RewriteRule ^(.*)/404errors$ /404error [R,NC,L]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Okay, gefikst, gelukkig had ik een taal parameter in de url, deze kon ik gebruiken:
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/nl/
RewriteRule ^(.*)/404errors$ /nl/pagina-niet-gevonden [R,NC,L]
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/en/
RewriteRule ^(.*)/404errors$ /en/page-not-found [R,NC,L]
[ Voor 17% gewijzigd door WPNL op 21-08-2015 14:14 ]