Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren (Visual Studio), Gamen (League of Legends, Diablo III, Hearthstone, Steam local co-op games), films kijken.
Wat is je budget?
Max €1.000
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ben van plan om de laptop mee te nemen naar studie (dagelijks gebruik), en mee op vakanties om onder andere films te kijken (in de auto of het vliegtuig), en om wellicht wat te gamen (op vakantie vooral de local steam co-op games dan).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zit te twijfelen tussen de volgende twee laptops:
Hieronder heb ik een tabel met de specs van beide laptops. Dikgedrukt houdt in dat het een punt is waarbij het beter is dan de andere. De Lenovo heeft dus betere hardware (CPU en GPU), maar de Acer heeft betere opslag (SSD + HDD combo), 5 Ghz WiFi ondersteuning, een langere batterijduur, en een DVD brander. Ik weet niet of een TFT-LCD of een IPS scherm beter is?
Mijn studie had als minimumeis de 5Ghz ondersteuning voor WiFi. Toen ik erover mailde, kreeg ik dit als antwoord:
2.4 Ghz Wifi is inderdaad nog aanwezig op de Uithof, maar in een omgeving met zo'n intensief gebruik van Wifi is de capaciteit op die frequentie niet te garanderen. Je kunt eventueel een wifi adapter aan je nieuwe computer toevoegen die wel op de 5 Ghz band communiceert.
Graag jullie mening over de laptopkeuze! Alvast bedankt!
Programmeren (Visual Studio), Gamen (League of Legends, Diablo III, Hearthstone, Steam local co-op games), films kijken.
Wat is je budget?
Max €1.000
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ben van plan om de laptop mee te nemen naar studie (dagelijks gebruik), en mee op vakanties om onder andere films te kijken (in de auto of het vliegtuig), en om wellicht wat te gamen (op vakantie vooral de local steam co-op games dan).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zit te twijfelen tussen de volgende twee laptops:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer Aspire V Nitro VN7-571G-55ZG | € 999,- | € 999,- |
| 1 | Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967 | € 999,- | € 999,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.998,- | |
Hieronder heb ik een tabel met de specs van beide laptops. Dikgedrukt houdt in dat het een punt is waarbij het beter is dan de andere. De Lenovo heeft dus betere hardware (CPU en GPU), maar de Acer heeft betere opslag (SSD + HDD combo), 5 Ghz WiFi ondersteuning, een langere batterijduur, en een DVD brander. Ik weet niet of een TFT-LCD of een IPS scherm beter is?
Mijn studie had als minimumeis de 5Ghz ondersteuning voor WiFi. Toen ik erover mailde, kreeg ik dit als antwoord:
2.4 Ghz Wifi is inderdaad nog aanwezig op de Uithof, maar in een omgeving met zo'n intensief gebruik van Wifi is de capaciteit op die frequentie niet te garanderen. Je kunt eventueel een wifi adapter aan je nieuwe computer toevoegen die wel op de 5 Ghz band communiceert.
Graag jullie mening over de laptopkeuze! Alvast bedankt!
| Acer | Lenovo | |
| CPU | Intel Core i5-5200U | Intel Core i7-4720HQ |
| GPU | Geforce GTX 950M 4GB | Geforce GTX 960M 2GB |
| Opslag | 128GB SSD + 1TB HDD 5400rpm | 1TB SSHD 5400rpm, 8GB SSHD cache |
| WiFi | 802.11ac | 802.11bgn |
| Batterij | Tot 9 uur, Li-Polymer, 3 cellen, 90W | 5 uur, Li-Ion, 4 cellen, 54Wh |
| Schermtype | TFT-LCD | IPS |
| Optische Drive | DVD Brander | Niet aanwezig |
| Aansluitingen | 3x USB3.0 | 1x USB2.0, 2x USB3.0 |