Password recovery SPD/Zip

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiles
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09-2023
Deze vraag is hier waarschijnlijk niet op z'n plaats, maar hopelijk wil iemand me wel helpen en/of doorsturen naar een geschikter forum.

Het probleem: mijn vrouw heeft een memo in een Samsung Note is password protected en ze weet het password niet meer, dit wil ik graag unlocken. Wie kan me helpen?

De memo is een SPD file, en lijkt een zip file te zijn. Als ik spd rename naar zip dan kan ik in de file kijken maar ik zie dat enkele files een sterretje hebben, en dus beveiligd zijn.

Achtergrond verhaal: mijn vrouw heeft een gedicht geschreven voor d'r zieke moeder. Ze vond dat niemand anders dat gedicht hoefde te lezen, vandaar het password. Nu komt het moment dichterbij dat ziek, ongeneeselijk ziek wordt. En dat we niet weten of ze nog lang te leven heeft. Daarom wil ze heel graag dat memo-tje weer openen.

Dus een eigenlijk een noodkreet...wie kan me helpen door dit wachtwoord te verwijderen.
Misschien dat het helpt, we hebben niet persee het wachtwoord nodig, maar de inhoud vh bericht is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Om eerlijk te zijn kun je beter de moeite stoppen om het gedicht opnieuw te schrijven. Indien het een ZIP is met een relatief normaal wachtwoord, dan gaat het enorm lang duren voordat je het hebt geopend. Wellicht zelfs nooit.

Uiteraard kun je het proberen met bijv. John the Ripper: http://www.openwall.com/john/ maar je hebt meer kans om gewoon eens allerlei wachtwoorden te proberen die je vrouw normaal gebruikt.

Er is een reden dat er een wachtwoord op zit, zodat mensen er niet in kunnen. Indien je het magisch kon openen dan had een wachtwoord weinig nut meer. Vandaar.

En ja, je zit een beetje in een verkeerde sectie hier. Ik maak wel een TR voor je aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Douweegbertje op 21-08-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiles
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09-2023
Douweegbertje schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:27:
Om eerlijk te zijn kun je beter de moeite stoppen om het gedicht opnieuw te schrijven. Indien het een ZIP is met een relatief normaal wachtwoord, dan gaat het enorm lang duren voordat je het hebt geopend. Wellicht zelfs nooit.

Uiteraard kun je het proberen met bijv. John the Ripper: http://www.openwall.com/john/ maar je hebt meer kans om gewoon eens allerlei wachtwoorden te proberen die je vrouw normaal gebruikt.

Er is een reden dat er een wachtwoord op zit, zodat mensen er niet in kunnen. Indien je het magisch kon openen dan had een wachtwoord weinig nut meer. Vandaar.

En ja, je zit een beetje in een verkeerde sectie hier. Ik maak wel een TR voor je aan.
Bedankt voor de tip, ga er eens naar kijken.

Verder,
het is een relatief makkelijk wachtwoord,
waarschijnlijk alleen kleine letters en cijfers
max 10 karakters lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ondanks de vervelende omstandigheden: het is voor ons niet na te gaan of dit zo is of dat je misschien sinistere bedoelingen hebt. Dit valt onder Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik en vandaar dat ik dit topic dan ook moet sluiten (naast het feit dat je in Programming sowieso aan 't verkeerde adres bent tenzij je zélf een brute-forcer wil gaan schrijven ofzo ;) ).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.