[Vodafone] 5 dagen Data-storing prepaid klanten buitenland

Pagina: 1
Acties:

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 03:37
Beste Tweakers,

Ik kom net terug van een geheel data-loze vakantie uit het buitenland. Ik heb een vodafone hybride abonnement en had een reis geplanned naar scandinavie, hierbij rekende ik sterk op mijn alles-in-1-op-reis blox om essentiele informatie over campings, hotels, tankstations etc. te kunnen opzoeken. Echter na 1 dag in het buitenland had ik opeens geen dataverbinding meer.

Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag dus van alles geprobeerd (telefoon reset, via 2g verbinden, roaming aan/uit etc) om het probleem op te lossen. Aangezien dit niet werkte de klantenservice gebeld. Deze vertelde mij het volgende;
"Wegens het verlopen van contracten van Vodafone met buitenlandse providers kunnen pre-paid klanten problemen ervaren met datagebruik in het buitenland (lees je hebt gewoon geen internet). Ze vertelde mij dat de storing plaatsvond in meerdere landen en op het moment van telefonisch contact maand 17 augustus al 2-4 dagen duurde. Er was geen enkele informatievoorziening (bijv. een smsje zodat ik uren voor niks mijn data aan de praat heb geprobeerd te krijgen. Daarnaast konden ze mij ook niet vertellen wanneer dit probleem opgelost zou worden. Tot en met vandaag 20 augustus heb ik nog steeds geen data. Herhaaldelijk contact met de klantenservice leverde niks op".

Nu heeft dit topic 2 redenen;
- Allereerst wilde ik graag mijn ongenoegen uiten aangezien ik het niet vind kunnen dat je een week lang geen data-verbinding kunt maken - zonder enige informatievoorziening of duidelijkheid (zeker aangezien wifi-spots in scandinavie zeldzaam zijn en ik een gesimlockte telefoon had, buitenlands kaartje was dus ook geen optie).
- Daarnaast viel het mij op dat ik op tweakers en google weinig informatie kon vinden over dit probleem. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot dit probleem is (vodafone heeft momenteel ruim 1,3 miljoen pre-paid klanten, die zullen vast niet allemaal in het buitenland zitten, maar ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem?)

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:28
"Wegens het verlopen van contracten van Vodafone met buitenlandse providers kunnen pre-paid klanten problemen ervaren met datagebruik in het buitenland"

Klinkt als een broodje aap. Er bestaat nl niet iets als een contract voor pre- of postpaid. Contracten worden daar naast per provider in elke land afgesproken.

Lijkt me handig om toch nogmaals contact op te nemen, zodat er een melding wordt doorgezet en je issue wordt opgelost...

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 03:37
Ik heb 3x contact gehad met 3 verschillende mensen van de vodafone klantenservice. Het leek mij zelf ook een erg onwaarschijnlijk verhaal, echter tot op heden is het niet opgelost en mij lijkt niet dat een dergelijk verhaal wordt verteld voor de grap?