Hallo, ik heb een pc met een NVIDIA Geforce GTX 580 er zitten 2 DVI uitgangen op. Wat ik graag wil is dat er 1 monitor en 2 tvs(1 voor de slaapkamer en 1 voor de woonkamer) op zijn aangseloten zodat ik niet steeds kabels hoef te verwisselen. Ik heb al geprobeerd een DVI splitter er op aan te sluiten (DVI to 2x hdmi) maar dat werkt niet, ik krijg dan maar op 1 tv beeld. Heeft er toevallig iemand een idee? ik wil er liever niet heel veel geld aan besteden.
Wat voor aansluitingen zitten er überhaupt op de kaart?
Onboard + Pci-e kaart gelijktijdig gebruiken?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Is dat 't enige? Er zal toch nog zeker wel een HDMI opzitten?Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:14:
2 DVI uitgangen
Op een gtx 580 zit 2x dvi en 1x mini hdmi en er kunnen maar 2 beeld schermen tegelijk op niet meer maar wel 1 minder 
Optie is nog een goedkope videokaart erbij kopen als je nog een pci of pci e slot overhebt.
Optie is nog een goedkope videokaart erbij kopen als je nog een pci of pci e slot overhebt.
Wat meer systeem specificaties, zijn overigens welkom.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
oh die mini hdmi had ik niet eens gezien
ik heb een acer aspire g7760 (http://www.computerstore....ml#product_specifications)
Dan blijkbaar niet. Ik wist ook niet dat een 580 maar 2 beeldschermen aan kon sturen.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:50:
dus het is niet mogelijk om die mini hdmi + die 2 DVI tegelijk te gebruiken?
Dan is een goedkoop kaartje erbij kopen de beste oplossing!
Nee een simpel 30 euro ding voldoet gewoon voor een beetje video output.
Een 290/290x kan wel gewoon 2 x DVI+HDMI tegelijk uitsturen, dus 3 schermen.
Een 290/290x kan wel gewoon 2 x DVI+HDMI tegelijk uitsturen, dus 3 schermen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Waarom een extra kaart kopen? Onzin. Gewoon een splitter er tussen en klaar.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb je geen switch ipv een splitter? Een splitter moet gewoon werken. Welke heb je geprobeerd?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
zo een heb ik geprobeerd https://www.conrad.nl/nl/...3CYQxoCxjXw_wcB&WT.srch=1
Volgens mij kan een splitter sowieso niet werken i.v.m hdcp. En 3 monitoren werkt bij nvidia vanaf de 660ti. (Display Port evt. met actieve Hdmi adapter + HDMI en DVI)
Ik heb inmiddels een oude geforce 7600 gt van mijn vader kunnen krijgen. Ik heb hem ingebouwd en het werkt volgens mij goed, alleen nu heb ik het probleem dat ik de display niet kan dupliceren maar alleen kan uitbreiden. Weet iemand hoe dat zit?
Inderdaad Nvidia kan pas sinds de 6xx generatie meer dan 2 monitoren. AMD kan dit sinds de 5xxx generatie. Dacht dat dit algemeen bekend wasLip schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:51:
Volgens mij kan een splitter sowieso niet werken i.v.m hdcp. En 3 monitoren werkt bij nvidia vanaf de 660ti. (Display Port evt. met actieve Hdmi adapter + HDMI en DVI)
Verwijderd
De processor heeft gewoon interne graphics.
Die moet je gewoon naast de 580 kunnen gebruiken. Een ander kaartje is helemaal niet nodig.
En dat werkt waarschijnlijk een stuk beter als een andere oude kaart erin. Want om dat in orde te krijgen met drivers, kan nog een behoorlijk verhaal zijn. Daarom kan je ook alleen maar uitbreiden denk ik.
Die moet je gewoon naast de 580 kunnen gebruiken. Een ander kaartje is helemaal niet nodig.
En dat werkt waarschijnlijk een stuk beter als een andere oude kaart erin. Want om dat in orde te krijgen met drivers, kan nog een behoorlijk verhaal zijn. Daarom kan je ook alleen maar uitbreiden denk ik.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 23:40 ]
Oke, en hoe doe je dat dan?Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:38:
er zijn geen hdmi/dvi uitgangen op mijn moederbord
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2015 09:53 ]
De CPU kan dat wel hebben, maar als het moederbord niet beschikt over die uitgangen, dan kun je dat signaal nergens naartoe sturen. Dus dat gaat niet werken.Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:38:
Verwijderd
Aha, oke, dat is raar. Wel onboard gpu hebben, maar geen aansluitingen. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Dan zal een extra kaartje wel de enige oplossing zijn ja. Al drivers geinstalleerd voor die kaart? ivm uitbreiden.
Ja en dat werkt dus ook niet goed, ik kan het beeld niet dupliceren alleen uitbreiden. Ik denk dat ik het maar opgeef en gewoon steeds maar die kabels ga verwisselen.
Pagina: 1