Toon posts:

nieuwe videokaart maar loopt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb laatst een nieuwe videokaart gekocht (msi radeon r9 270x gaming 2 gb)
met deze kaart zou ik Battlefield 4 op high kunnen spelen. maar toen ik hem testen haalde hij dat niet en op medium ook niet maar toen ik in de test server ging kon die het wel makkelijk aan op high en zelfs op ultra fout zijn? ik heb een 32 bit systeem en een 2 core amd processor

• En-Cryption
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:53
Hoeveel geheugen zit er bij? Persoonlijk denk ik dat je CPU nu de bottleneck is.
Ik heb dezelfde kaart en een AMD Phenom II X6 1090T Black Edition met 8 gig en draai hem prima op ultra 1920x1080
Groet

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Als je een 32 bit systeem hebt dan draai je sowieso al minder dan 4 GB werk geheugen. (max 3.5 GB)
BF 4 op high is meer dan 5 GB. Die krijg je dus ook alleen maar met een 64 bit windows.

Je volledig systeem specificaties zijn ook welkom.

Verwijderd

Topicstarter
En-Cryption schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:11:
Hoeveel geheugen zit er bij? Persoonlijk denk ik dat je CPU nu de bottleneck is.
Ik heb dezelfde kaart en een AMD Phenom II X6 1090T Black Edition met 8 gig en draai hem prima op ultra 1920x1080
Groet
ik heb 8 gb ram. en wat is bottleneck

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:26
Wat al gezegd wordt. De cpu en beschikbaar werkgeheugen voor battlefield is het probleem.
32 bits kan maximaal 4 GB aan. Daar gaat 2 GB voor je grafische kaart vanaf. ook dat geheugen wordt geadresseerd. Blijft er 2 GB over voor windows en battlefield. De resterende 4 GB aan werkgeheugen kan je dus niet gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door D-dark op 20-08-2015 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
darkangel456 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:11:
Als je een 32 bit systeem hebt dan draai je sowieso al minder dan 4 GB werk geheugen. (max 3.5 GB)
BF 4 op high is meer dan 5 GB. Die krijg je dus ook alleen maar met een 64 bit windows.

Je volledig systeem specificaties zijn ook welkom.
ik heb 2x 4gb ram DDr3 1600mhz corsair, msi FM2-A75MA-E35- processor AMD Richland A6 6400K (2x 3900 Mhz) dual core-voeding corsair vs series vs650w

Verwijderd

Topicstarter
D-dark schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:19:
Wat al gezegd wordt. De cpu en beschikbaar werkgeheugen voor battlefield is het probleem.
32 bits kan maximaal 4 GB aan. Daar gaat 2 GB voor je grafische kaart vanaf. ook dat geheugen wordt geadresseerd. Blijft er 2 GB over voor windows en battlefield. De resterende 4 GB aan werkgeheugen kan je dus niet gebruiken.
dus het ligt eigenlijk aan dat ik 32 bit systeem heb ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja want 32 bit heeft een memory limiet.

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik ga er vanuit dat je geheugen te weinig is. Want een 32 bit systeem is beperkt tot maar 3,5 GB ram.
Een 64 bit ligt veel hoger.
Er is een website genaamd canirunit (google it) misschien dat je daar wat verder mee komt wat hun je aanraden.
Want die tonen je de minimum specs en de max specs na het scannen van je hardware/software.

[ Voor 15% gewijzigd door darkangel456 op 20-08-2015 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet naar 64 bit gaan doe ik dat door een nieuwe processor te kopen ?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Cpu is goed alleen andere Windows (x64) installeren

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:31:
Cpu is goed alleen andere Windows (x64) installeren
dat heb ik geprobeerd maar dan krijg ik een melding dat alleen 32 bit geïnstalleerd kan worden
waar ligt dat aan ?

• D-dark
Over welke windows versie praten wij. Let er wel op dat als je 64 bits wil installeren je een 64 bits installatieversie (medium) nodig hebt. Desnoods die downloaden en met je geldige key installeren.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hu? Even opzoeken, want AMD hun spec sheet is weer kud edit: is sinds + serie al 64bit, dus die moet zeker 64bit ondersteunen.

[ Voor 14% gewijzigd door Damic op 20-08-2015 21:38 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
D-dark schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:35:
Over welke windows versie praten wij. Let er wel op dat als je 64 bits wil installeren je een 64 bits installatieversie (medium) nodig hebt. Desnoods die downloaden en met je geldige key installeren.
ik heb windows 8.1 pro

• D-dark
Je cpu ondersteund 64 bit. Alle AMD A6's bij mijn weten.
http://www.cpu-world.com/...A6-Series%20A6-6400K.html

Wat je gaat doen is upgraden naar windows 10.
Vervolgens rustig de topics doorlezen hoe je na een upgrade windows 10 opnieuw kan installeren. Dat doe je dan meteen met de 64 bits versie.

Verwijderd

Ook al is dat allemaal geregeld, gaat het alsnog niet lekker lopen op een dualcore amd.
Al moet er zeker wel 64 bit op dit systeem komen.
Je bottleneck is je processor. En dat is een grote bottleneck ook.
Damic schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:35:
Hu? Even opzoeken, want AMD hun spec sheet is weer kud edit: is sinds + serie al 64bit, dus die moet zeker 64bit ondersteunen.
Je hoeft niet in de spec sheets te kijken. Elke processor van de laatste 10 jaar kan gewoon 64 bit aan.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
D-dark schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:42:
Je cpu ondersteund 64 bit. Alle AMD A6's bij mijn weten.
http://www.cpu-world.com/...A6-Series%20A6-6400K.html

Wat je gaat doen is upgraden naar windows 10.
Vervolgens rustig de topics doorlezen hoe je na een upgrade windows 10 opnieuw kan installeren. Dat doe je dan meteen met de 64 bits versie.
mijn videokaart drivers gaan niet samen windows 10 want als ik de drivers wil downloaden kan ik alleen kiezen uit windows 8 en 7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:45:
[...]

mijn videokaart drivers gaan niet samen windows 10 want als ik de drivers wil downloaden kan ik alleen kiezen uit windows 8 en 7
Er zijn zeker weten drivers voor win 10 voor jou videokaart. Maar dit word in windows 10 allemaal automatisch geregeld. Maar je kan ook gewoon je drivers handmatig updaten. Zelf ook gedaan. Ik kan je garanderen dat de drivers voor de videokaart er zijn. En weet bijna wel zeker dat alle drivers die je nodig hebt er gewoon voor windows 10 zijn.
Staat er in de balk dat je kan upgraden naar windows 10? dan is je pc geschikt voor windows 10. En zijn alle drivers beschikbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:46:
[...]

Er zijn zeker weten drivers voor win 10 voor jou videokaart. Maar dit word in windows 10 allemaal automatich geregeld.
oh oke dan zal ik dat proberen

• D-dark
Ga er maar vanuit dat als het in windows 8.1 werkt het in windows 10 ook werkt.
De verschillen zijn redelijk miniem

Wat betreft je processor. Die kan later misschien niet het maximale uit je videokaart halen.
Dit is voor nu de gratis oplossing om je prestaties zeker te verbeteren.

[ Voor 42% gewijzigd door D-dark op 20-08-2015 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke dus eerst windows 10 downloaden en dan opnieuw alleen dan 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
darkangel456 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:25:
Ik ga er vanuit dat je geheugen te weinig is. Want een 32 bit systeem is beperkt tot maar 3,5 GB ram.
Een 64 bit ligt veel hoger.
Er is een website genaamd canirunit (google it) misschien dat je daar wat verder mee komt wat hun je aanraden.
Want die tonen je de minimum specs en de max specs na het scannen van je hardware/software.
ik heb dat programma gedownload en het zegt dat het inderdaad aan me ram ligt. bedankt voor de tip

• D-dark
Begin eens met het volgende topic doortelezen:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44650389

• Kan ik mijn 32-bits Windows 8.1 versie upgraden naar een 64-bits Windows 10 versie?
Nee, om van 32-bits naar 64-bits (en vice versa) te gaan is een clean install noodzakelijk. Als je recht heb op een gratis Windows 10 upgrade, upgrade dan eerst naar de 32-bits versie. Hierna kun op dezelfde pc gewoon een clean install doen met een 64-bits versie van dezelfde versie van Windows 10.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:51:
oke dus eerst windows 10 downloaden en dan opnieuw alleen dan 64 bit
Klopt. Je vroeg ook wat een bottleneck is? Kort gezegd, word je videokaart tegen gehouden door je processor. Omdat de processor niet snel genoeg is, kan hij de videokaart niet van genoeg data voorzien. Waardoor de prestaties een stuk minder zijn.
Iets wat in jou pc een groot probleem gaat zijn. Ik adviseer je toch wel om je processor binnenkort een upgrade te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:55:
[...]

Klopt. Je vroeg ook wat een bottleneck is? Kort gezegd, word je videokaart tegen gehouden door je processor. Omdat de processor niet snel genoeg is, kan hij de videokaart niet van genoeg data voorzien. Waardoor de prestaties een stuk minder zijn.
Iets wat in jou pc een groot probleem gaat zijn. Ik adviseer je toch wel om je processor binnenkort een upgrade te geven.
ja was ik ook wel zeker van plan moet nog wel even kijken wat voor processor

Verwijderd

Ligt natuurlijk heel erg van het budget af.
Als je dit moederbord wil houden, zijn er niet zo gek veel opties.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:58:
Ligt natuurlijk heel erg van het budget af.
Als je dit moederbord wil houden, zijn er niet zo gek veel opties.
wat genoeg is voor battlefield 4 en kijken wat dat kost

Verwijderd

Mwa beste upgrade lijkt me gewoon een snellere processor op dat bord.
pricewatch: AMD A10-5800K Black Edition
Die processor kan battlefield al een stuk beter aan, en de bottleneck is dan gewoon weg.
De processor is meer dan 2x zo snel.
Deze processor past perfect in jou pc, en je pc is weer mooi in balans.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:04:
Mwa beste upgrade lijkt me gewoon een snellere processor op dat bord.
pricewatch: AMD A10-5800K Black Edition
Die processor kan battlefield al een stuk beter aan, en de bottleneck is dan gewoon weg.
Deze processor past perfect in jou pc, en je pc is weer mooi in balans.
oh oke dat klinkt goed

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik vraag me nog steeds af waarom de ts geen x64 os kon installeren, daar moet toch een reden voor zijn.

Verwijderd

Damic schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:23:
Ik vraag me nog steeds af waarom de ts geen x64 os kon installeren, daar moet toch een reden voor zijn.
Denk dat er gewoon geen 64 bit op de installatiemedia stond. Misschien stond de snelkoppeling er wel, maar was het niet aanwezig. Er is namelijk geen enkele andere reden waarom het niet zou lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:23:
ja ik zal kijken of ik het kan doen via windows 10

• D-dark
Meest logische verklaring is een 32 bits windows 8 of 8.1 installatie dvd.

Om je verder wat te leren.
Hieronder de link naar de ondersteunde cpu's van je moederbord.
Let er wel op dat je soms de firmware moet updaten voordat je de nieuwe cpu installeerd

http://nl.msi.com/support/mb/FM2A75MAE35.html#support-cpu

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de hulp en informatie
Pagina: 1