• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 23:11
Beste Tweakers,

Ik schrijf hier namens mijn vriendin. Namelijk, zij heeft een S6 gekocht voor 2 weken precies. Hierdoor viel ze dus in de periode die gebruik mochten maken van de 100 euro cashback. Alleen de dag na haar ontvangst van het toestel gingen wij op vakantie.

Terug van vakantie (Vorige week vrijdag) hebben we de zaterdag meteen alle formulieren willen invullen. Toen kwamen we erachter dat er op het doosje van haar S6 helemaal geen barcode zat met EAN, serienummer en IMEI . Laten we die net nodig hebben om succesvol gebruik te maken van de cashback. Want zondag hield de actie op.

Ik Samsung gebeld en alles uitgelegd, zijn antwoord "stuur een mail naar ...... met je factuur dan weten ze dat je ermee bezig bent en zo heb je nog recht op de cashback" Nou niet dus. Dinsdag een mail gehad met dit:

Geachte heer/mevrouw ####
Dank u voor uw e-mail.
Wij kunnen helaas niet meer registraties handmatig toevoegen voor deze actie, dus wij kunnen helaas niet u registreren voor deze actie. Wij kunnen dus ook helaas niets doen voor u.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.
Met vriendelijke groet,
R
Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

Dus de vraag luid. Heb ik er nou gewoon recht op? Ik heb het toestel gekocht binnen de promotie periode. Door een fout van hun kant heb ik geen barcode etc op de verpakking van mijn toestel.

Add me op Stadia: Gloogle

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:26
Adverteerde de winkel ook met deze cashback korting? Dan zou ik daar ook eens een mailtje naartoe sturen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Anoniem: 677341

Waar heb je het toestel gekocht en heb je al contact opgenomen met de verkoper?

Ook, wat je heb je tot nu toe zelf gedaan om tot een antwoord te komen? Welke bronnen heb je geraadpleegd?

• Pukson
Bij Tele2 hun promoten ook met de cashback. Ze kreeg zelfs een brief erbij hun alles in werk ging. Contact opgenomen met Tele 2 die zeggen dat het de fout is van Samsung dat er geen barcode op de verpakking zit. Tot nu heb ik 1 x contact gehad telefonisch met Samsung, en 1 x mail contact. Heb vandaag een mail gestuurd met dat ik het jammer vind dat het zo gaat etc. Maar kwam meer hier om info te winnen of ik mijn gelijk kan halen of ik het als verlies moet nemen.

Maar de barcode bij een S6 zit op de verpakking zelf. Het vormt, samen met nog een sticker een seal op de verpakking. Kun je een foto laten zien van de verpakking zoals die is ontvangen?

Wat betreft je laatste vraag: ik ben van mening dat Tweakers.net best veel antwoorden kan geven, maar als je echt met zekerheid je rechten wilt weten; neem dan contact op met het Juridisch loket.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 677341 op 20-08-2015 20:54 . Reden: Laatste vraag moest nog beantwoord worden. ]

• Pukson
Er zat alleen een seal van '' Dit is een Europees model (en dan nog wat)''

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar welke gegeven moet je dan precies opgeven? Want het Serienr kun je ook van de telefoon krijgen en het EAN-nummer kan Tele2 je eventueel nog geven.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Ik ben slecht in linken: http://www.techarp.com/ar...nboxing/S6edge_box_04.jpg

Maar daar zie je toch echt dat er een sticker zit op de doos. Die Europese seal is standaard.

• Pukson
Room42 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:55:
Maar welke gegeven moet je dan precies opgeven? Want het Serienr kun je ook van de telefoon krijgen en het EAN-nummer kan Tele2 je eventueel nog geven.
Je hebt de barcode nodig die op de verpakking zit.

@Hierboven

Dat vakje is bij haar gewoon leeg zal zo een foto maken ik vond het namelijk al zo vreemd!

Bij een andere actie staat dit:

Vul het online deelnameformulier volledig in en upload de aankoopbon en de streepjescode met het serienummer/IMEI nummer en de EAN code van de verpakking uiterlijk 21 september 2015. Zie de actievoorwaarden voor meer details.
Pukson schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:57:
[...]

Je hebt de barcode nodig die op de verpakking zit.

@Hierboven

Dat vakje is bij haar gewoon leeg zal zo een foto maken ik vond het namelijk al zo vreemd!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

AZ -> SF

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Kan het toch niet zijn dat de telefoon al eens eerder naar een andere klant is gestuurd? Deze de stickers eraf heeft gehaald en de rest heeft teruggestuurd? Zodat diegene wel de 100 euro cashback kon innen?

In principe kan dat wel. Maar je kunt ook alles gewoon scannen en doorsturen via de webpagina van Samsung. Dan heb je de stickers niet fysiek nodig.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 677341 op 20-08-2015 21:55 . Reden: typo ]

• Pukson
Probleem is ik heb niks.

@JepGambardella

Waar heb je dat gevonden als ik vragen mag?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Voor de duidelijkheid: zit er helemaal niets op de doos, of wel het onderliggende, blanco 'plakvelletje' en niet de sticker, die daarop hoorde te zitten. In het laatste geval, wanneer er dus duidelijk een sticker vanaf is getrokken, heb je idd kans, dat een of andere aso, die zichzelf waarschijnlijk heel slim vindt, de telefoon heeft teruggestuurd, maar wel de cashback heeft aangevraagd.
Dan is niet het ontbreken van de code je grootste probleem, maar het feit, dat er met jouw code al een cashback aangevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:51
Nadeeltje van de koop op afstand wet inderdaad. De gemiddelde klantenservice medewerker controleert alleen of dat het product zelf in goede staat is, niet of dat er 1 of andere sticker aan de buitenzijde van de verpakking ontbreekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 10:39
Op de S6 zit als deze nieuw is ook een sticker geplakt op de achterkant met IMEI en serienummer.
De EAN code wordt echter wel lastig.

Toch vindt ik, als er geadverteerd wordt met een cashback actie, dat de verkoper wel moet zorgen dat hij alles levert wat daarvoor nodig is. Het is toch onderdeel van de overeenkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En op de telefoon zelf zit ook geen sticker op de achterkant, ik had en op de doos een sticker en op de achterkant van de telefoon een sticker met imei etc.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 10:39
Als die sticker op zowel doos als telefoon mist, begin ik een beetje te denken dat iemand deze wellicht ergens voor kon gebruiken?? Zal iemand de 100 euro al geclaimed hebben voor het betreffende toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pukson schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:22:
Probleem is ik heb niks.

@JepGambardella

Waar heb je dat gevonden als ik vragen mag?
Als je naar www.samsung.nl gaat, vervolgens klik je op 'promoties' en daar vind je een soortgelijke actie op een Samsung Tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 10:59
Toevallig iets soortgelijk aan de hand gehad bij een Samsung actie. Mijn vrouw had een telefoon gekocht en er was een actie voor een gratis 32GB SD kaart, op dezelfde manier: online formulier invullen en een ander formulier met aankoopbon opsturen. Zo gezegd zo gedaan en na een hele tijd vraag ik haar of ze iets weet van de status. Daarop heeft ze dan gebeld, blijkt dat er nooit wat was aangekomen bij hen. (De online registratie kon men maar niet opzoeken.)
We hebben dan eerst nog eens ingevuld (maar dat bleek achteraf een heel erg gelijkaardige actie te zijn waar zij dan weer buiten viel omdat niet in exact die periode gekocht) en van alles geprobeerd. Uiteindelijk kwam het er op neer: klantendienst las nooit de uitleg of de eerdere correspondentie en kwam steeds weer met hetzelfde antwoord in de trand van 'u bent te laat, niets dat we nog kunnen doen'.

Uiteindelijke oplossing: mijn vrouw had blijkbaar het hoofd van de service afdeling (van Europa denk ik) in haar LinkedIn lijst staan (ze kent hem ook niet, maar je weet hoe dat gaat op LinkedIn). Dus daar een zeer verontwaardigd bericht naar gestuurd over customer service etc. Zeer snel reactie en alles ging opgelost geraken en betrokken medewerkers aangesproken op afhandeling en communicatie. Uiteindelijk dan ook SD kaartje thuis ontvangen.

(Wel interessant dat de man nogal geïnteresseerd leek in mijn vrouw. Oorspronkelijk leek het professionele interesse, netwerken, maar na een tijdje leek het meer op andere dingen. Toen ze daar niet op in ging hield de communicatie ook plots helemaal op :D Dus misschien best jouw vriendin deze manier laten proberen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Weer maol gekregen van Samsung. Sorry mevrouw we kunnen niks doen.

Meer niet, klantenservice is ver te zoeken erg jammer. Is het mogelijk om zoals hierboven word gezegd in contact je komen van iemand hoger op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:05
Bel Samsung nog eens anders? Heb zelf goede ervaring met de telefonische service van hen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:44
Ben benieuwd wat het resultaat zal worden. Min of meer vergelijkbare situatie meegemaakt met een wasmachine van Samsung. Nooit meer het beloofde geld terug gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Ashy op 23-08-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 17:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik zou Tele2 gewoon een aangetekende brief sturen. Klinkt misschien een beetje vergezocht, maar stel gewoon op dat het een principekwestie is. Zij maken een fout en Samsung betaalt niet uit, echter zijn zij verkopende partij dus hun verantwoordelijkheid. Het feit dat ze je al doorsturen naar Samsung zou mij al reden geven bovenstaande te doen.

100€ laten overmaken of verrekenen als korting op de aanstaande facturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 694241

Soortgelijke ervaring meegemaakt en om hulp gevraagd van de KPN klantenservice.
Bij mij was de streepjescode-sticker niet meer goed leesbaar door het openen van het doosje. Na wat heen & weer gemail met Samsung de volgende brief van hen ontvangen:

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de €100 retour op een Galaxy S6 of Galaxy S6 edge.

Wij verzoeken u vriendelijk ons dan een foto te mailen van het IMEI-nummer van uw toestel. De streepjescode is helaas niet volledig leesbaar.

Wat moet u hiervoor doen?

Op uw toestel gaat u naar: "Telefoon"
Hier selecteert u "Toetsenbord"
Vervolgens typt u: *#06# en uw IMEI-nummer verschijnt.
Hiervan maakt u een foto of screenshot en stuurt ons deze toe als antwoord op deze email.

Hierna werd mijn aanvraag voor de cashback alsnog in behandeling genomen.
Op de factuur staan alle gegevens die Samsung nodig heeft, dmv het screenshot kunnen ze deze verifieren. Hopelijk komt het bij jullie ook goed, succes!!
Pagina: 1