• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 21:23
Ik ben helemaal nieuw in de wereld van de Camera's

2 weken geleden heb ik een Canon 1200D gekocht. Nu heb ik het volgende probleem ermee:
Wanneer ik de foto's wil terug kijken gebeurt het wel eens dat er een [?] in beeld komt en de tekst erbij dat het de afbeelding niet kan weergeven..
Doe ik iets verkeerd in de instellingen misschien? Wanneer ik vervolgens de SD kaart in de pc stop dan kan ik de foto's wel zien.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 17:04

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat lijkt me niet helemaal in orde, ik neem aan dat het ook gaat om foto's die geschoten zijn met die camera en je voor gebruik het kaartje in de camera hebt geformatteerd? Vooral de laatste stap wordt nog wel eens onderschat en overgeslagen voor gebruik.

Wel iets om in de gaten te houden in ieder geval, SD kaartjes zijn aardig kwetsbaar en vooral kaartjes van niet zo bekende merken (en dus goedkoop) geven er vaak snel de brui aan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nog nooit een gefaalde SD kaart gehad (maar ik koop ook niet de goedkoopste kaartjes), dus zo kwetsbaar zou ik ze niet noemen.

Wat tegenwoordig wel vaker voorkomt is dat een camera (of mp3 speler of wat dan ook) een bepaald format nodig heeft, maar dat Windows standaard een ander format gebruikt vanaf een bepaalde grootte (ik dacht 32GB). Voor mijn mp3 speler moest ik bv. ook met een speciaal progje formatten naar FAT32, omdat Windows dat niet toelaat (die doet volgens mij standaard Exfat) en de mp3 speler dat wel nodig heeft.