Toon posts:

Na CCleaner geen OS boot meer / system recovery lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Mijn ASUS 5536 laptop werkte veel te traag en gaf continu vervelende pop-ups etc. Ik heb CC-Cleaner gebruikt om de boel op te schonen. Kennelijk heb ik daar iets te veel verwijderd, want ik kan niet meer opstarten.

Ik kan kiezen voor opstartherstel starten of windows normaal starten. Als ik dat laatste doe, start hij opnieuw op en krijg ik weer ditzelfde scherm. Als ik opstartherstel kies, krijg ik: system recovery options - select a keyboard input method. Die staat ingesteld op US. Daarna ga ik verder naar het volgende scherm, gaat 'ie 'zoeken naar problemen'. Dan krijg ik: Startup Repair cannot repair this computer automatically. Dan moet ik op finish drukken en sluit de computer af. Verder kan ik niets.

Wie heeft de gouden tip? Ik kom er niet uit. Ik heb al geprobeerd om in het blauwe scherm te komen aan het begin, maar wat ik daar nou precies moet intikken..

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft weinig met hardware te maken, derhalve schopje naar WOS .

Tevens titel wat inhoudelijker gemaakt

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Veilige modus? Fijn hè ccleaner :)

NRG

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:42
Ik heb niet de oplossing voor je probleem TS, maar puur uit nieuwschierigheid heb ik een vraag. Heb je in ccleaner die registercleaner gebruikt? Of alleen de normale schoonmaakoptie?

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:34
Vanaf windows dvd / usb-stick booten en via daar een system repair uit laten voeren. Je kan dit eventueel handmatig doen via command prompt. En dan de opdracht sfc /scannow uitvoeren.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Uhm ik gebruik CCleaner al jaren en ik moet nog de setting vinden die mijn OS omzeep helpt :+
De oplossing is al gegeven:
Duw een usb sticky of stop de windows dvd in de laptop en voer vanaf daar een herstel uit.

Verwijderd

Topicstarter
Electric Brainz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:59:
Vanaf windows dvd / usb-stick booten en via daar een system repair uit laten voeren. Je kan dit eventueel handmatig doen via command prompt. En dan de opdracht sfc /scannow uitvoeren.
Kan ik dat laatste uitvoeren zonder dvd? Ik heb geen dvd. Ga kijken of ik daaraan kan komen, maar voor nu even. Ik zie veel sites waarop staat dat je in command prompt komt via start etc, maar daar kan ik dus niet komen. Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
dennis_rsb schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:52:
Ik heb niet de oplossing voor je probleem TS, maar puur uit nieuwschierigheid heb ik een vraag. Heb je in ccleaner die registercleaner gebruikt? Of alleen de normale schoonmaakoptie?
Ja, ik denk het. Niet aan te raden voor mensen als ik die er eigenlijk niet zo veel verstand van hebben. Ik geloof dat ik een onderdeel van de processor heb verwijderd. (dom ja, vertel mij wat;))

• Electric Brainz
welke windows versie draait er op?

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:52:
[...]

Ja, ik denk het. Niet aan te raden voor mensen als ik die er eigenlijk niet zo veel verstand van hebben. Ik geloof dat ik een onderdeel van de processor heb verwijderd. (dom ja, vertel mij wat;))
Nou ja das wel knap, misschien had je wel een virus heb je daarvan een register referentie van weggehaald. Dan wilt het ook nog wel op de fles :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7.

Verwijderd

Topicstarter
JerX schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:55:
[...]

Nou ja das wel knap, misschien had je wel een virus heb je daarvan een register referentie van weggehaald. Dan wilt het ook nog wel op de fles :)
Zou kunnen. Door alle troep op mijn computer sloeg ik aan het schoonmaken. Volgende keer maar iemand voor inschakelen.

• Electric Brainz
home / pro , x86 / x64?

Verwijderd

Topicstarter
Home premium
Asus 5536 X54c

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 22:10 . Reden: fout ]

• Electric Brainz
hier kan je aan een windows 7 iso komen, aan de hand van de productcode achterop de laptop

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

vanuit de recovery omgeving.. Heb je al System Restore geprobeerd. (Herstelpunten) -- Misschien dat je het kunt terugzetten naar een datum waar het probleem nog niet was?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is wel een goed idee om windows er opnieuw op te zetten. Want de oude windows was echt niet lekker.
Kies bij de verse install om eerst je schijf te formateren, anders neem je je malware weer mee naar de nieuwe install.

Dat ccleaner een os om zeep helpt, ben ik nog niet tegengekomen. Maar het kan dus blijkbaar wel, alhoewel het de vraag is of dit nu door de ccleaner komt of door de malware die erop staat.

Verwijderd

Topicstarter
Electric Brainz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:11:
hier kan je aan een windows 7 iso komen, aan de hand van de productcode achterop de laptop
Thanks. Als ik dat invul, krijg ik helaas dit:

De productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het apparaat. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor softwareherstelmogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:37:
vanuit de recovery omgeving.. Heb je al System Restore geprobeerd. (Herstelpunten) -- Misschien dat je het kunt terugzetten naar een datum waar het probleem nog niet was?
Zo ver kan ik volgens mij niet komen. Na deze melding: Startup Repair cannot repair this computer automatically - kan ik alleen nog op finish drukken. En dan sluit-ie af. Daarvoor kan ik alleen een 'keyboard input method' kiezen.

• Electric Brainz
als het goed is heeft de asus een verborgen partitie welke je kan bereiken via F9 of F10, dan kom je bij de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Electric Brainz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:41:
als het goed is heeft de asus een verborgen partitie welke je kan bereiken via F9 of F10, dan kom je bij de
bij de? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
bij de recovery partitie op je asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb middels f9 hele pc gereset. Alles weg, maar daar had ik me al min of meer bij neergelegd. Nu doet-ie het weer. Thanks voor alle reacties.
Pagina: 1