Feedback op Skylake game systeem. €1100

Pagina: 1
Acties:

• Stelash
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 01:11
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, maar ik studeer ook Informatica dus qua software ga ik ook wat IDE's en compilers runnen. Mogelijk ga ik het ook gebruiken voor video bewerking en streaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de 1100 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur: Toetsenbord, scherm, muis, headset.
Componenten: Ik heb nog 8gb DDR3 maar dit is waarschijnlijk niet bruikbaar op het nieuw moederbord, een 2TB HDD en een 650watt voeding.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zo mijn twijfels bij mijn keuze van de nieuwe socket en met als gevolg DDR4, is de (iets) duurdere DDR4 het waard?
Ik ben ook van plan om te overclocken en heb mogelijk dus nog wat extra fans nodig in de case, hier ken ik wel niet zo veel van, kunnen jullie iets aanraden? Als ik me niet vergis kan ik 2 extra fans vanvoor in de case plaatsen.
Moet ik ook koelpasta kopen of zit dit bij de processor?

Lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,80€ 264,80
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 140,-€ 140,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 368,90€ 368,90
1NZXT S340 Wit€ 66,10€ 66,10
1Scythe Mugen 4€ 39,80€ 39,80
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 130,80€ 130,80
1Crucial BX100 250GB€ 85,99€ 85,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.096,39

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua videokaarten ga ik liever voor een Nvidia maar ik ben bereid om AMD te overwegen.
Qua processor wil ik natuurlijk een intel :9

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, des te stiller des te beter maar het is niet alsof hier echt op gekeken moet worden, ik zit toch meestal met een headset op.

Ga je overklokken?
Jup.

Wat verwacht je van ons?
- Ik wil weten of deze build degelijk is en of Skylake en DDR4 de moeite is of gewoon een duurdere nutteloze upgrade over hashwell en DDR3.
- Ik wil ook graag overclocken maar heb geen ervaring hier mee, heb ik genoeg koeling met de 2 stock fans + 2 extra fans + de scythe mugen om deftig te overclocken?
- Of er misschien onderdelen zijn die rechtuit beter en goedkoper zijn dan wat ik gekozen heb?

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
- Ik wil weten of deze build degelijk is en of Skylake en DDR4 de moeite is of gewoon een duurdere nutteloze upgrade over hashwell en DDR3.
- Ik wil ook graag overclocken maar heb geen ervaring hier mee,
Eh wat precies heb je dan nu in je systeem? Tot nu toe is skylake niet echt een grote prestatieboost.
Ook zeg je geen ervaring te hebben met overklokken. Misschien dan je huidige systeem wellicht klokken om nog goed vooruit te kunnen?

Zonder extra informatie wordt het lastig feedback geven. Of wil je perse een nieuw systeem? Dat kan ook natuurlijk

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Stelash
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 01:11
Sorry dat was ik vergeten. Mijn huidig systeem is 6 jaar oud, mijn processor en socket waren nog volgens mij van net voor de 1ste i7, het is een 2,66ghz quadcore. Ik heb 4gb 1333mhz geheugen steken, de 8gb ddr3 die ik vermelde werkte niet in mijn huidig moederbord. Ik denk niet dat dit overclock baar is.

Mijn videokaart is een HD 7950 dus die moet nog niet echt vervangen worden maar ik zou toch graag een nieuwe hebben.

Mijn huidige case is te klein voor nieuwe videokaarten dus deze kan ik ook niet hergebruiken.

Ik vroeg me gewoon af of Skylake + ddr4 een voordeel heeft over hashwall en ddr3 omdat de specs er hetzelfde uit zien, ddr4 is wel sneller geklokt maar heeft meer latency dus kwam het ongeveer op hetzelfde neer dacht ik, enkel wat duurder.

[ Voor 22% gewijzigd door Stelash op 20-08-2015 21:25 ]