Toon posts:

Gaming PC (Skylake?) € ~2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat voornamelijk een gaming PC worden.
Er zal van alles op gespeeld worden van relatief nieuwe games (The Witcher) tot relatief oudere games (directx 9 games).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de € 2000, het mag een onsje meer of minder zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, Toetsenbord en Monitor.
De kast zelf gaat naar een familielid dus alles zal vervangen moeten worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet in de meeste (nieuwe) games aardig wat frames kunnen draaien aangezien ik een 144 Hz monitor heb en mijn huidige videokaart dit in praktisch geen game volledig trekt met alles op Very high / Ultra.
Huidige Videokaart is de GeForce GTX 670.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet, dacht zelf voor een Skylake processor te gaan (Intel) maar sta voor alles open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een PC waarop mijn 144 Hz monitor tot zijn recht komt en ik geen concessies moet maken (alle game models op low etc).
Dat de PC geen tot weinig geluid produceert is een plus punt maar is geen noodzaak

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb bij een aantal componenten nog wat vragen;

Processor: Hier heb ik gekozen voor een i7-6700k, nu weet ik dat veel mensen de i5-6600k zullen aanbevelen maar hoor ik weer van anderen dat de i7 ~10 frames meer levert.. aangezien ik mijn 144 Hz scherm optimaal wil gebruiken dacht ik hierbij voor de zekerheid te gaan, ik hoor graag jullie advies hierover.

Voeding: Hier heb ik absoluut geen verstand van en heb een voeding gekozen die hier vaak wordt aangeraden.. heb ik hier genoeg aan? is dit teveel?
Als ik over +/- 3 jaar een nieuwe videokaart zou aanschaffen zou dat dan een probleem op leveren? Ik weet niemand kan in de toekomst kijken mbt het stroomverbruik van componenten ~3 jaar later dus ik dacht een wat extra ruime voeding te nemen zodat mochten videokaarten ineens een stuk meer stroom gaan gebruiken in de toekomst dan zit ik "veilig" als ik alleen een nieuwe videokaart wil aanschaffen..
In de Pricewatch zie ik dat de GTX 980ti 250W verbruikt en op wat andere websites zie ik dat dit onder "load" is en de Processor gebruikt 91W (Ik neem aan ook onder load) en van de andere componenten kan ik het wat moeilijker te vinden krijgen dus ik dacht hiermee op zeker te spelen.

SSD: Hiervoor heb ik gekozen voor de Samsung 850 EVO 500GB maar ik zag ook dat de Samsung 840 Series Pro 512GB één van de betere was (Benchmarks), is de meerwaarde van de 840 het waard of adviseren jullie een totaal andere SSD?

Videokaart: Overkill? Nogmaals, het zou fijn zijn mijn 144 Hz monitor optimaal te benutten en 1440p te kunnen gamen zonder alles op Low of Medium te zetten in de meeste games.
Misschien is een normale 980 daar genoeg voor of adviseren jullie de TI?
Ik heb hierbij (net als bij de processor) maar voor de sterkste optie van de 2 gekozen maar jullie advies hierin stel ik zeer op prijs.

Verder staat alles ter discussie dus mochten andere componenten niet tot hun recht komen of kan ik beter een component vervangen door een ander dan hoor ik graag jullie mening hierover!

Lijstje met wat ik zelf dacht nodig te hebben:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 365,50€ 365,50
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 184,95€ 184,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 751,95€ 751,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,95€ 70,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 100,95€ 100,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA€ 55,50€ 55,50
1LG GH24NSC0 Zwart€ 12,60€ 12,60
1Seasonic G-series 550 watt€ 76,-€ 76,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.940,25

Verwijderd

Waarom geen sli? Bijv 2x een 970?
En 8gb ram single channel, zou er dual channel van maken. Of 2x 4gb of 2x 8gb.

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:43:
Waarom zou je SLI gebruiken? je kan dan beter voor 1 980 Ti gaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:43:
Bedankt voor het advies! ik denk dat ik dan voor de 2x 8GB ga al lijkt 16GB me best veel voor gaming.
De reden voor 1 GTX 980 ti is voornamelijk de micro stuttering waar ik veel over lees (http://forums.evga.com/98...-most-games-m2320364.aspx) wat met een enkele kaart geen probleem is.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Je snapt zelf waarschijnlijk ook wel dat het prijs kwalitatief gezien beter is om nu iets minder uit te geven en over 3 jaar nog eens te upgraden. En deze reacties zuller er ook zeker en vast komen maar aangezien je goede argumenten geeft en het budget zeer ruim is voor een game pc zou ik in dit geval zeggen niet te veel aan veranderen.
Je hebt een 144Hz 1440p monitor dus ga er dan ook van genieten als het financieel kan!

Inderdaad wel dual channel kitje nemen waar 8GB zoals je zelf vermoed momenteel ruim voldoende is voor gamen. Zelf weten of je nu 16 neemt of dat misschien over 4 of meer jaar uitbreid?? geen idee hoe snel dat gaat.

Je zou evt win7 of 8 kunnen nemen en dan gratis upgraden naar 10. Scheelt iets. (minimaal)
Wanneer hebt je voor het laatst je optische drive gebruikt?

Gezien je niet gaat overklokken ga ik er vanuit dat je gewoon stabiel en degelijk wilt draaien. Daarom zou ik het bij 1 GPU houden. Niet dat sli per definitie onstabiel is ofzo maar procentueel gezien leverd dit veel vaker probleme op...

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Verwijderd

Ik volg dit topic even.. I'm in the same boat en geraak er ook niet echt uit.. Moederbord zou ik echter wel veranderen naar een Asus Z170-PRO Gaming: zelfde functies en het prijsverschil is imo enorm.

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-12 18:49

krouwen

Hardware Enthusiast

Moederbord zou je kunnen downgraden ja, je hebt toch geen window in deze kast. Ga je overklokken?
SSD gewoon de EVO nemen, verschil ga je nooit merken.

Verder eigenlijk niet zo veel op aan te merken, is prima zo imho. Blijft echter lastig om 144 FPS op 1440 te halen met max settings op een 980ti, maar dat is niet anders. Zou alsnog geen SLI aanraden.

[ Voor 41% gewijzigd door krouwen op 21-08-2015 14:24 ]

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

ook zou ik de i5 6600k want die is goedkoper en volgens veel mensen zou het niet veel uitmaken tegenover de i7

its the Guus

Pagina: 1