• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Hallo Medetweakers,

Ik heb een tweedehandse Samsung Galaxy S6 gekocht voor mijn vriendin en die wil ik als het kan vandaag nog op de post doen. Ik ben er echter niet 100% zeker van dat deze simlock vrij is. Er staat wat software van Vodafone op.

Ik ben naar de lokale vodafone shop geweest en daar werd mij verteld dat bijna alle vodafone toestellen sim-lock vrij zijn maar ze durfde het me niet te geranderen. Ik had de hoop dat ze er even een andere sim-kaart in zouden stoppen maar helaas.

Ik heb ook op de vodefone site zelf geprobeerd om een unlock-code aan te vragen maar deze komt niet verder dan
"Unlockcode:
Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw."
(al meerdere keren geprobeerd).

Mijn backup plan was om een oude KPN sim-kaart erin te stoppen (van mini naar nano op maat geknipt) en deze vraagt om een PUK-code, de PUK-code voor deze KPN kaart ben ik helaas kwijt maar het feit dat hierom gevraagd wordt, geeft dit al aan of deze sim-lock vrij is of niet?

De vraag is dus, kan iemand mij met zekerheid vertellen dat deze telefoon sim-lock vrij is?

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Je kan je KPN Puk code opvragen via MijnKPN

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De PUK code wordt gevraagd, wanneer de PIN code vaker dan driemaal verkeerd is ingetoetst, heeft dus niets met 'n eventuele simlock te maken.
Met zekerheid zeggen, dat die Galaxy simlockvrij is, kun je idd pas, als een simkaart van een andere provider erin werkt, maar sinds 1 augustus 2009 zijn Vodafone abonnements toestellen in Nederland simlockvrij, tenzij 't een exclusief Vodafone toestel betreft. Dat is je Galaxy natuurlijk niet, wat software en eventueel een Vodafone opstartscherm maakt niets uit. Dus met ongeveer 99% zekerheid, kan ik wel zeggen, dat die Galaxy simlockvrij is, mits in Nederland gekocht.

Voor de volledigheid: dit verhaal gaat uiteraard niet op voor Vodafone prepaid telefoons, die zijn meestal (niet altijd) wel gelockt.

Ter aanvulling: ik weet niet, waar je vriendin woont, maar omdat je 't hebt over 'opsturen', hou je, indien buiten Europa, rekening met de regiocodes, die Samsung hanteert?

[ Voor 11% gewijzigd door Marly op 20-08-2015 18:33 . Reden: aanvulling ]

• M3leee
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 21:49
De meeste tankstations hebben ook gratis Lebara simkaarten liggen, hier zou je het eventueel mee kunnen testen.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:04
Een prepaid simkaartje van KPN kost iets van €7,50. Beltegoed verloopt niet zolang je hem zo af en toe gebruikt en het is altijd handig om een werkend kaartje in reserve te hebben.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij de HEMA haal je voor 1 euro een sim die ook op het KPN netwerk zit. Met die ene euro tegoed die er op zit heb je net genoeg om hem ook nog te testen. :)

Verwijderd

In Europa mag een simlock toch niet meer? Hoogstens een regiolock die gedeactiveerd wordt na het activeren met simkaart uit de EU(regio) (weet het niet zeker!)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 19:57 ]

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Zou zo maar kunnen, mijn vriendin wou het risico wel nemen dus ik heb de telefoon maar opgestuurd. Bedankt voor het meedenken mensen :)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Pagina: 1