• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 17:40
Ik zit al een tijdje met volgend "probleem".
Ik heb hier nog een Raspberry Pi rondslingeren, en wil deze gaan gebruiken om audio van apparaten in het huis te streamen naar de Pi. De bedoeling is om een betere geluidskaart te kopen voor de Pi (ik was de HifiBerry al tegengekomen.) en de Pi naast de versterker te leggen.

Nu kom ik overal guides tegen om de Pi te configureren als media server, maar eens een Pi aan mijn versterker hangt wil ik deze niet meer aanraken. Gewoon op de toestellen selecteren dat ik naar de Pi wil streamen, niet meer dan dat.

Airplay lijkt hier de ideale oplossing voor Mac en iOS. (Kreeg ik dan ook zeer snel aan de praat). Maar ik wil het systeem ook Android/Linux compatibel maken. Alleen is mijn kennis daaromtrent niet voldoende.
Kan ik met DLNA in bv VLC of op een Android even gemakkelijk streamen als met Airplay of gaat dat allemaal niet zo gemakkelijk.

Maw hoe zouden jullie het aanpakken om een soort van Sonos Connect na te bouwen zodat eenieder in het huisnetwerk eenvoudig zijn muziek naar de Pi kan streamen?

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:33
Kijk eens op https://volumio.org/ Ik weet er het fijne niet van, maar heb het een keer voorbij zien komen als RPI "Audio OS".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Toevallig van de week RuneAudio tegengekomen. Zou dit jouw eisen kunnen beantwoorden?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 17:40
Beide systemen ondersteunen Airplay, dus dat zit al goed!
Heb ondertussen nog wat verder gelezen over Airplay, en blijkbaar kan je op Android ook Airplay gebruiken met allerhande applicaties... Op Linux kan je met Pulse Audio ook naar Airplay streamen.

Ik zal dus best één van bovenstaande systemen installeren en hopen dat alle toestellen met Airplay kunnen communiceren en anders met DLNA.

Bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een bekende, de PI Musicbox, en volgens mij alles wat je nodig hebt: http://www.pimusicbox.com/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 11:17 ]