Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Beste,

Een vriend vroeg me of ik hem ergens mee kan helpen.
Het zit namelijk als volgt:

Mijn vriend had een Android toestel met WhatsApp. Hierop was hij de beheerder van een WhatsApp verzendlijst en groep. Het toestel was gekoppeld aan een Gmail account.

Echter is hij dit toestel kwijtgeraakt.
Nu kan ik de simkaart herstellen via de telecomaanbieder (opnieuw bestellen), maar het is nu de bedoeling dat de WhatsApp groepen worden overgezet naar iOS (omdat ik iOS betere backup functies vind hebben).

Is dit mogelijk? Aangezien zijn Android toestel kwijt is geraakt?

Ik heb direct geprobeerd om middels Android Apparaatbeheer de locatie van de telefoon te achterhalen, maar dat is me niet meer gelukt omdat de accu op is. 8)7

Gulfstream G650

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:57

F.West98

Alweer 16 jaar hier

IIRC worden groepsgesprekken wel overgezet naar het nieuwe toestel als je daar weer inlogt, alleen de berichten niet. Dus ook losse gesprekken met mensen ben je dan kwijt.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
F.West98 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:03:
IIRC worden groepsgesprekken wel overgezet naar het nieuwe toestel als je daar weer inlogt, alleen de berichten niet. Dus ook losse gesprekken met mensen ben je dan kwijt.
Als je inlogt op Android? Met je telefoonnummer of Google account? Want eigenlijk gaat het nu direct om inloggen op een iPhone.

Gulfstream G650

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Whatsappberichten worden lokaal op de telefoon opgeslagen. Telefoon kwijt = berichten kwijt. Je blijft wel lid van groepen, die worden weer zichtbaar wanneer er een nieuw bericht in verstuurd wordt.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:57

F.West98

Alweer 16 jaar hier

SalimRMAF schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:14:
[...]

Als je inlogt op Android? Met je telefoonnummer of Google account? Want eigenlijk gaat het nu direct om inloggen op een iPhone.
Als je *ergens* opnieuw inlogt op WhatsApp haalt hij de groepschats weer terug (maar, zonder berichten). De 1-op-1 gesprekken ben je kwijt.
Als je geluk hebt heeft Google de backup van WhatsApp in de cloud opgeslagen (WhatsApp maakt elke nacht een backup op de SD-kaart op Android) en dan kan je op Android opnieuw inloggen met je tel.nummer een Google-account en dan heb je al je berichten weer terug tot op zekere hoogte, maar ik weet niet of je ze dan weer over kan zetten naar iOS.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI