Skylake gaming systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ik ben nu al tijden aan het na denken over mijn nieuwe systeem, het lezen van vele topics op dit forum kom ik er toch niet helemaal uit zonder hulp. Alvast excuses voor eventuele stijl fouten, dit is mijn eerste post.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Daar is eigenlijk alles mee gezegd ik wil gewoon soepel games kunnen spelen op een goede kwaliteit. Ik speel op het moment veel Guildwars 2 en ervaar met mijn 6 jaar oude laptop veel lag en frame drops.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1500 euro uit komen maar ik zou geen echte Nederlander zijn als ik er niet bij vermeld dat het ook goedkoper mag

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, ik koop een volledig nieuw systeem inclusief OS, scherm en toetsenbord

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee maar ik laat me graag adviseren. MSI trekt me wel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiterlijk: het oog wil ook wat en ik wil van mijn systeem genieten. Dit is het eerste dat ik zelf bouw en wil er trots op zijn. Ik streef een clean systeem na dat een zwart met rode kleurstelling heeft.
Ik wil de skylake generatie in mijn systeem hebben met een bijbehorend Z170 moederbord. Zo hoop ik een aantal jaar vooruit te kunnen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik wil gewoon het snelste en beste systeem dat voor mijn budget mogelijk. Ik zou graag willen dat jullie naar mijn selectie kijken en me hier advies over geven. Vooral of alles compatible is en alles wel in de kast past. Ik kom niet graag voor verassingen te staan. Verder geef ik graag wat meer uit voor een goede kwaliteit dan dat ik probeer voor een buppie op de eerste rang te zitten.

Dit is het huidige systeem dat ik in gedachten heb
sorry dat ik niet zo’n mooi lijstje als ander heb gemaakt. Ik wist niet hoe dit moest. Ook kan ik mijn keuzes nu van wat commentaar voorzien.

Behuizing: pricewatch: NZXT Noctis 450 Zwart/Rood

Dit is de behuizing die ik voor ogen heb. Geen optische drive. Maar Windows 10 (die ik ook bestel) is ook zonder te installeren toch?

Processor: pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed

Moederbord: pricewatch: MSI Z170A GAMING M7

Van een moederbord heb ik totaal geen verstand. Ik koos deze voor de looks en grote hoeveelheid features.

Videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Koeling: Hier begon ik vast te lopen. Ik wil graag een waterkoeling. Dus advies over lucht koeling hoeft niet. Wel moet het voldoende koeling geven en in de kast passen.

Mijn eerste keus: pricewatch: Cooler Master Nepton 240M

Als keus 1 niet past is dit keuze 2: pricewatch: Cooler Master Nepton 120XL

Geheugen: ook hier ben ik niet zeker van vanwege mijn gebrek aan kennis. Welk MHz moet ik in mijn systeem hebben? 2133 of 2400, of zit ik helemaal mis. Ook bij de DDR4 heb ik me laten leiden door de looks. Liever nog zou ik geheugen hebben met LED-verlichting er in die weer past bij mijn zwart/rood thema.

pricewatch: G.Skill Ripjaws 4 F4-2133C15D-16GRR

Voeding: pricewatch: Corsair RM850

Is dit goed of overkill?

SSD: http://tweakers.net/product/411238/samsung-850-evo/

HDD: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1.5TB

Monitor: pricewatch unsorted: Samsung SD590C Series S27D590CS - LED-monitor - gebogen - 27" - 1920 x 1080 - VA - 350 cd/m2 - 3000:1 - 4 ms - HDMI, VGA, DisplayPort - luidsprekers - glanzend zwart

Dit is de monitor die ik voor ogen heb. Ik vind hem er prachtig uit zien maar weet niet zeker of hij goed is om op te gamen.

Toetsenbord en Muis: Hier heb ik me nog niet verdiept en laat ik me ook graag in adviseren.

Dit is het dus. Alle advies is welkom. Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet

EDIT: op verzoek ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 258,95€ 258,95
1MSI Z170A GAMING M7€ 215,-€ 215,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 362,95€ 362,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1.5TB€ 0,-€ 0,-
1NZXT Noctis 450 Zwart/Rood€ 118,70€ 118,70
1Cooler Master Nepton 240M€ 97,95€ 97,95
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2133C15D-16GRR€ 125,01€ 125,01
1Corsair RM850€ 139,-€ 139,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.420,51

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 19:47 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet eens je build in een handig leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch. Dat is een heel stuk overzichtelijker dan hele lappen tekst ;).

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip, heb het toegevoegd

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
De voeding is zoals je zelf al vermoed overkill. Je kunt met de helft daarvan je systeem draaien. plusminus 450W. Antec vpf schijnt goed te zijn maar dat zul je niet leuk vinden met je kleurschema build. Met de meeste gold rated voedingen rond de 450-500W. zul je wel redelijk goed zitten. Echte psu kenners mogen hier eventueel aanvulling geven.

Waarschijnlijk heb je de waterkoeling voor de looks? In ieder geval qua koelvermogen echt niet nodig. Stock koelt al goed genoeg maar vanwege het geluid wordt meestal een aftermarket (lucht) koeler gebruikt. Lucht koelt bijna altijd stiller dan water!

Je zou ook met 8GB ram uit de voeten kunnen. 16 is best wel wat te veel voor gamen.

Mobo, damn duur plankje zeg. Weet dat de meeste skylake plankjes duur zijn. Waarschijnlijk ook in combinatie met de kleurcombo? misschien iets goedkopere zoeken.

Met het geld dat je op deze puntjes bespaard zou ik een 500GB SSD plaatsen of evt in je randapparatuur steken. Op zijn Nederlands lekker goedkoop bezig zijn kan ook natuurlijk.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_o_o_
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-02 12:18
Cpu koeler moet wel want Intel levert die er niet meer bij
Voeding Is zeker overkill .Zoals ik hoor Is een 500 a 600 watt ook wel goed .pin me er alleen even niet aan vast
Je monitor staat alleen niet in je lijstje
Voor de rest ziet het er volgens mij wel goed uit denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:21

Dennis de Vries

Redacteur
Waarom wil je persé waterkoeling als je (deze indruk wek je tenminste bij mij) een complete leek bent als het aankomt op desktops? Leuk dat je dat zwart met rode kleurthema wil, maar waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Het verschil in koeling tussen lucht en water merk je amper, en zoals al genoemd is luchtkoeling in sommige gevallen ook stiller.

Verder is het mobo inderdaad 'leuk', maar best will overkill naar mijn mening. Als iemand een onderdeel kiest op basis van 'leuke kleurtjes' weet je meestal wel genoeg.

Ben op het moment te dronken om goede alternatieven te noemen, maar ik zou nadenken over het mobo en water- versus luchtkoeling. (ja sorry ik kom net thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Kies dit moederbord: pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING

Deze koeling: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

En goedkopere voeding. Bespaar daarme +- 150 euro. Doe daar 60 euro bij en koop de GTX 980 = snellere gaming PC. Als je niet gaat overklokken is waterkoeling zinloos.

Muis: pricewatch: Logitech G402 Hyperion Fury Lekker sensor zonder acceleratie en andere onzin.

[ Voor 23% gewijzigd door krouwen op 21-08-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

als je nog een leuk ssdtjes wil zou ik deze kiezen
Samsung XP941 512GB

its the Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwaar de keuze voor deze koeling over een Scythe Mugen 4 (PCGH Edition) bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:22:
[...]

Vanwaar de keuze voor deze koeling over een Scythe Mugen 4 (PCGH Edition) bijvoorbeeld?
Ja kan ook, net iets duurder en iets beter. Maar TS gaat niet overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot dus ver ik heb wat aanpassingen gemaakt in mn set up.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z170A GAMING M5€ 156,50€ 156,50
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 361,95€ 361,95
1NZXT Noctis 450 Zwart/Rood€ 119,50€ 119,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2133C15D-16GRR€ 121,-€ 121,-
1Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W€ 84,80€ 84,80
1Samsung 850 EVO 500GB€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.320,60

Wel een paar vraagjes. ik twijfel of ik een gtx 980 zal nemen. Als ik dit doe is de voeding dan wel sterk genoeg? Ik kies nu op jullie advies een 500 voeding. de reden dat ik deze kies is voor het cable management en dat het een gold is.

Ook ben ik op een lucht koeling over gestapt omdat jullie zeggen dat dit stiller is. Past degene die ik heb geselecteerd in de kast denken jullie?

verder heb ik de HDD laten vallen en een grotere SSD genomen omdat dat nu binnen het budget past.

het enige waar ik nog niet tevreden over ben is de DDR4. dan met name de looks.
weet iemand waar ik onderstaand product misschien kan kopen?
http://www.avexir.com/product/corespec-ddr4.html
ook zou ik graag nog wat uitleg willen over hoeveel MHz ik rekening mee moet houden, wat past het best in mijn systeem? 2133 of 2400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:10:
Bedankt voor de reacties tot dus ver ik heb wat aanpassingen gemaakt in mn set up.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z170A GAMING M5€ 156,50€ 156,50
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 361,95€ 361,95
1NZXT Noctis 450 Zwart/Rood€ 119,50€ 119,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2133C15D-16GRR€ 121,-€ 121,-
1Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W€ 84,80€ 84,80
1Samsung 850 EVO 500GB€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.320,60

Wel een paar vraagjes. ik twijfel of ik een gtx 980 zal nemen. Als ik dit doe is de voeding dan wel sterk genoeg? Ik kies nu op jullie advies een 500 voeding. de reden dat ik deze kies is voor het cable management en dat het een gold is.

Ook ben ik op een lucht koeling over gestapt omdat jullie zeggen dat dit stiller is. Past degene die ik heb geselecteerd in de kast denken jullie?

verder heb ik de HDD laten vallen en een grotere SSD genomen omdat dat nu binnen het budget past.

het enige waar ik nog niet tevreden over ben is de DDR4. dan met name de looks.
weet iemand waar ik onderstaand product misschien kan kopen?
http://www.avexir.com/product/corespec-ddr4.html
ook zou ik graag nog wat uitleg willen over hoeveel MHz ik rekening mee moet houden, wat past het best in mijn systeem? 2133 of 2400?
1. Neem een GTX 970, de 200 euro is de 10% extra performance imo écht niet waard
2. Dat moederbord zou ik vervangen door een ASUS Z170-PRO Gaming.. Dan zit je ook véél beter wat betreft waarde voor je geld
3. Laat je niet verleiden door het aantal MHz, die maakt in de praktijk niet veel uit en ook je processor kan max. 2133MHz aan. (dit wil echter niet zeggen dat je geen ramgeheugen dat hoger is dan 2133MHz mag nemen)
Dus wat ramgeheugen betreft ben je eigenlijk heel vrij om te kiezen wat je wilt nemen, alleen wel een beetje rekening houden met het 'CAS Latency': dit is vaak belangrijker dan het aantal MHz. Hoe lager hoe beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je bij die Sharkoon sfx voeding. Neem nou gewoon een Seasonic of Cooler Master gold voeding van 450 of 550 w dan zit je zeker goed. http://tweakers.net/price...;317761;349130/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGroenewegen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 09:49
Als je niet gaat overclocken kun je veel beter een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed en een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 nemen, dat scheelt je ruim 200 euro en het verschil ga je niet merken

[ Voor 9% gewijzigd door TomGroenewegen op 30-08-2015 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 13:02
Als je niet gaat overclocken is het een idee om nog even te wachten. De nieuwe skylake(non K) worden deze week gereleased. De non-K zullen goedkoper zijn, ook komen dan de niet overclock moederborden. Ook deze zullen stukken goedkoper zijn. Dan is het nog even wachten op benchmarks van de bekende sites en kun je een hele mooie skylake computer in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GOTD schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 09:28:
Als je niet gaat overclocken is het een idee om nog even te wachten. De nieuwe skylake(non K) worden deze week gereleased. De non-K zullen goedkoper zijn, ook komen dan de niet overclock moederborden. Ook deze zullen stukken goedkoper zijn. Dan is het nog even wachten op benchmarks van de bekende sites en kun je een hele mooie skylake computer in elkaar zetten.
Thnx voor de tip. ik zal dan nog even wachten. hoop dat ze snel in Nederland beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe game pc en ben mede met jullie hulp al een heel eind.
zie: Skylake gaming systeem

Nu wil ik bij mijn systeem ook een goede monitor. Na andere halve week zoeken en research ben ik niet veel wijzer geworden. Ik lees veel dat een IPS scherm het beste is met een minimale refresh rate van 60.
Wat mijn intresse wel wekte was G-sync. Hebben jullie hier ervaring mee? is het het waard om mn keuze te beperken tot een monitor met minimaal dit? komen er misschien binnenkort nog leuke dingen aan.
ik hang nu bij: pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart
maar het liefst zou ik een curved 34 inch willen.

srry voor mijn lap tekst, hebben jullie advies.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Jezus man wat een lap tekst. Niet doorheen te worstelen :P

Een IPS (in plane switching) heeft:
- goeie kijkhoeken
- goeie kleurechtheid
- langzamere grey-to-grey refreshrate (6ms of langer)

Een TN paneel heeft:
- slechte kijkhoeken
- snelle refreshrate (geen ghosting/trails)
- STUK goedkoper

Gezien je budget, ga ik ervanuit dat je wel wat wilt besteden.
Je weet wat G-sync is? Dat is een videokaart-monitor-gesynchroniseerde framerate zodat zelfs minimale hickups/tearing door framerendering niet kunnen voorkomen. Ben je zo'n hardcore gamer dat je dit nu echt merkt? Zo nee, dan zou ik die wens laten vallen, want het spaart gewoon geld. Other than that, zie ik niet wat er mis is met die monitor wat je wilt.

Overigens...WQHD (2560x1440) is een mooie tussenmaat om te gamen. Je kunt met je GTX970 het meeste wel op high spelen vermoed ik. Als je al zo'n 34" curved pakt, zit je denk ik qua resolutie al hoger (ultra HD?) en dan is ook die GTX970 niet genoeg.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1