Beste Tweakers ik ben nu al tijden aan het na denken over mijn nieuwe systeem, het lezen van vele topics op dit forum kom ik er toch niet helemaal uit zonder hulp. Alvast excuses voor eventuele stijl fouten, dit is mijn eerste post.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Daar is eigenlijk alles mee gezegd ik wil gewoon soepel games kunnen spelen op een goede kwaliteit. Ik speel op het moment veel Guildwars 2 en ervaar met mijn 6 jaar oude laptop veel lag en frame drops.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1500 euro uit komen maar ik zou geen echte Nederlander zijn als ik er niet bij vermeld dat het ook goedkoper mag
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, ik koop een volledig nieuw systeem inclusief OS, scherm en toetsenbord
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee maar ik laat me graag adviseren. MSI trekt me wel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiterlijk: het oog wil ook wat en ik wil van mijn systeem genieten. Dit is het eerste dat ik zelf bouw en wil er trots op zijn. Ik streef een clean systeem na dat een zwart met rode kleurstelling heeft.
Ik wil de skylake generatie in mijn systeem hebben met een bijbehorend Z170 moederbord. Zo hoop ik een aantal jaar vooruit te kunnen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil gewoon het snelste en beste systeem dat voor mijn budget mogelijk. Ik zou graag willen dat jullie naar mijn selectie kijken en me hier advies over geven. Vooral of alles compatible is en alles wel in de kast past. Ik kom niet graag voor verassingen te staan. Verder geef ik graag wat meer uit voor een goede kwaliteit dan dat ik probeer voor een buppie op de eerste rang te zitten.
Dit is het huidige systeem dat ik in gedachten heb
sorry dat ik niet zo’n mooi lijstje als ander heb gemaakt. Ik wist niet hoe dit moest. Ook kan ik mijn keuzes nu van wat commentaar voorzien.
Behuizing: pricewatch: NZXT Noctis 450 Zwart/Rood
Dit is de behuizing die ik voor ogen heb. Geen optische drive. Maar Windows 10 (die ik ook bestel) is ook zonder te installeren toch?
Processor: pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed
Moederbord: pricewatch: MSI Z170A GAMING M7
Van een moederbord heb ik totaal geen verstand. Ik koos deze voor de looks en grote hoeveelheid features.
Videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Koeling: Hier begon ik vast te lopen. Ik wil graag een waterkoeling. Dus advies over lucht koeling hoeft niet. Wel moet het voldoende koeling geven en in de kast passen.
Mijn eerste keus: pricewatch: Cooler Master Nepton 240M
Als keus 1 niet past is dit keuze 2: pricewatch: Cooler Master Nepton 120XL
Geheugen: ook hier ben ik niet zeker van vanwege mijn gebrek aan kennis. Welk MHz moet ik in mijn systeem hebben? 2133 of 2400, of zit ik helemaal mis. Ook bij de DDR4 heb ik me laten leiden door de looks. Liever nog zou ik geheugen hebben met LED-verlichting er in die weer past bij mijn zwart/rood thema.
pricewatch: G.Skill Ripjaws 4 F4-2133C15D-16GRR
Voeding: pricewatch: Corsair RM850
Is dit goed of overkill?
SSD: http://tweakers.net/product/411238/samsung-850-evo/
HDD: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1.5TB
Monitor: pricewatch unsorted: Samsung SD590C Series S27D590CS - LED-monitor - gebogen - 27" - 1920 x 1080 - VA - 350 cd/m2 - 3000:1 - 4 ms - HDMI, VGA, DisplayPort - luidsprekers - glanzend zwart
Dit is de monitor die ik voor ogen heb. Ik vind hem er prachtig uit zien maar weet niet zeker of hij goed is om op te gamen.
Toetsenbord en Muis: Hier heb ik me nog niet verdiept en laat ik me ook graag in adviseren.
Dit is het dus. Alle advies is welkom. Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet
EDIT: op verzoek
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Daar is eigenlijk alles mee gezegd ik wil gewoon soepel games kunnen spelen op een goede kwaliteit. Ik speel op het moment veel Guildwars 2 en ervaar met mijn 6 jaar oude laptop veel lag en frame drops.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1500 euro uit komen maar ik zou geen echte Nederlander zijn als ik er niet bij vermeld dat het ook goedkoper mag
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, ik koop een volledig nieuw systeem inclusief OS, scherm en toetsenbord
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee maar ik laat me graag adviseren. MSI trekt me wel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiterlijk: het oog wil ook wat en ik wil van mijn systeem genieten. Dit is het eerste dat ik zelf bouw en wil er trots op zijn. Ik streef een clean systeem na dat een zwart met rode kleurstelling heeft.
Ik wil de skylake generatie in mijn systeem hebben met een bijbehorend Z170 moederbord. Zo hoop ik een aantal jaar vooruit te kunnen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil gewoon het snelste en beste systeem dat voor mijn budget mogelijk. Ik zou graag willen dat jullie naar mijn selectie kijken en me hier advies over geven. Vooral of alles compatible is en alles wel in de kast past. Ik kom niet graag voor verassingen te staan. Verder geef ik graag wat meer uit voor een goede kwaliteit dan dat ik probeer voor een buppie op de eerste rang te zitten.
Dit is het huidige systeem dat ik in gedachten heb
sorry dat ik niet zo’n mooi lijstje als ander heb gemaakt. Ik wist niet hoe dit moest. Ook kan ik mijn keuzes nu van wat commentaar voorzien.
Behuizing: pricewatch: NZXT Noctis 450 Zwart/Rood
Dit is de behuizing die ik voor ogen heb. Geen optische drive. Maar Windows 10 (die ik ook bestel) is ook zonder te installeren toch?
Processor: pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed
Moederbord: pricewatch: MSI Z170A GAMING M7
Van een moederbord heb ik totaal geen verstand. Ik koos deze voor de looks en grote hoeveelheid features.
Videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Koeling: Hier begon ik vast te lopen. Ik wil graag een waterkoeling. Dus advies over lucht koeling hoeft niet. Wel moet het voldoende koeling geven en in de kast passen.
Mijn eerste keus: pricewatch: Cooler Master Nepton 240M
Als keus 1 niet past is dit keuze 2: pricewatch: Cooler Master Nepton 120XL
Geheugen: ook hier ben ik niet zeker van vanwege mijn gebrek aan kennis. Welk MHz moet ik in mijn systeem hebben? 2133 of 2400, of zit ik helemaal mis. Ook bij de DDR4 heb ik me laten leiden door de looks. Liever nog zou ik geheugen hebben met LED-verlichting er in die weer past bij mijn zwart/rood thema.
pricewatch: G.Skill Ripjaws 4 F4-2133C15D-16GRR
Voeding: pricewatch: Corsair RM850
Is dit goed of overkill?
SSD: http://tweakers.net/product/411238/samsung-850-evo/
HDD: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1.5TB
Monitor: pricewatch unsorted: Samsung SD590C Series S27D590CS - LED-monitor - gebogen - 27" - 1920 x 1080 - VA - 350 cd/m2 - 3000:1 - 4 ms - HDMI, VGA, DisplayPort - luidsprekers - glanzend zwart
Dit is de monitor die ik voor ogen heb. Ik vind hem er prachtig uit zien maar weet niet zeker of hij goed is om op te gamen.
Toetsenbord en Muis: Hier heb ik me nog niet verdiept en laat ik me ook graag in adviseren.
Dit is het dus. Alle advies is welkom. Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet
EDIT: op verzoek
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 258,95 | € 258,95 |
1 | MSI Z170A GAMING M7 | € 215,- | € 215,- |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 362,95 | € 362,95 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1.5TB | € 0,- | € 0,- |
1 | NZXT Noctis 450 Zwart/Rood | € 118,70 | € 118,70 |
1 | Cooler Master Nepton 240M | € 97,95 | € 97,95 |
1 | G.Skill Ripjaws 4 F4-2133C15D-16GRR | € 125,01 | € 125,01 |
1 | Corsair RM850 | € 139,- | € 139,- |